Crelan vs BNPP - Variabel vs Vast
TIP
Crelan vs BNPP - Variabel vs Vast
Goedemorgen iedereen!
Ik heb de volgende voorstellen gekregen van Crelan & Fortis, maar omdat de voorstellen vrij gelijkaardig zijn, zie ik de bomen door het bos niet meer.
Het gaat om een bedrag van 173k te lenen op 25 jaar. (100% Q)
Crelan:
Vast: 1,93%
Variabel: 10/5/5 aan 1,69%
Variabel: 8/3/3 aan 1,59%
Er is ook de opsplitsing gemaakt van het leenbedrag met de 2 variabele rentevoeten op 25j:
10/5/5 (1,69%) en 8/3/3 (1,59%)
En de opsplitsing van 1 vaste en 1 variabele rentevoet op 25j:
8/3/3 (1,59%) en Vast (1,93%)
Fortis:
Vast: 2,12% (ze konden niet lager gaan dus vast is hier al nvt)
Variabel:
5/5/5 aan 1,40%
15/5/5 aan 1,91%
10/5/5 aan 1,72%
Brandverzekering kwam op dezelfde prijs uit, echter gaf BNPP ook rechtsbijstand hierbij. BNPP claimt ook dat ze geen voorwaarden hangen aan de lening zoals loondomiciliering, zodat moest ik de voorwaarden ergens anders willen ze de rente niet verhogen. SSV was ook vrij gelijkaardig.
Crelan vraagt echter wel een maandelijks bedrag om een zichtrekening te openen terwijl dit gratis is bij BNPP.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Crelan? Ik zit zelf bij BNPP en ben hier op zich wel tevreden over.
Bedankt alvast voor enige tips die jullie mij kunnen geven over deze voorstellen/banken!
Groetjes
Ik heb de volgende voorstellen gekregen van Crelan & Fortis, maar omdat de voorstellen vrij gelijkaardig zijn, zie ik de bomen door het bos niet meer.
Het gaat om een bedrag van 173k te lenen op 25 jaar. (100% Q)
Crelan:
Vast: 1,93%
Variabel: 10/5/5 aan 1,69%
Variabel: 8/3/3 aan 1,59%
Er is ook de opsplitsing gemaakt van het leenbedrag met de 2 variabele rentevoeten op 25j:
10/5/5 (1,69%) en 8/3/3 (1,59%)
En de opsplitsing van 1 vaste en 1 variabele rentevoet op 25j:
8/3/3 (1,59%) en Vast (1,93%)
Fortis:
Vast: 2,12% (ze konden niet lager gaan dus vast is hier al nvt)
Variabel:
5/5/5 aan 1,40%
15/5/5 aan 1,91%
10/5/5 aan 1,72%
Brandverzekering kwam op dezelfde prijs uit, echter gaf BNPP ook rechtsbijstand hierbij. BNPP claimt ook dat ze geen voorwaarden hangen aan de lening zoals loondomiciliering, zodat moest ik de voorwaarden ergens anders willen ze de rente niet verhogen. SSV was ook vrij gelijkaardig.
Crelan vraagt echter wel een maandelijks bedrag om een zichtrekening te openen terwijl dit gratis is bij BNPP.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Crelan? Ik zit zelf bij BNPP en ben hier op zich wel tevreden over.
Bedankt alvast voor enige tips die jullie mij kunnen geven over deze voorstellen/banken!
Groetjes
Laatst gewijzigd door LVs_07 op 18 januari 2019, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Crelan vs BNPP - Variabel vs Vast
Ik ben niet echt onder de indruk van de variabele rentes, dit lijkt met ver van hun beste rentevoeten?
Zoniet, raad ik je aan toch is bij andere banken te gaan kijken ... De vaste rentevoet bij Crelan is wel OK. In dit scenario zijn de variabele absoluut geen aanrader.
Zoniet, raad ik je aan toch is bij andere banken te gaan kijken ... De vaste rentevoet bij Crelan is wel OK. In dit scenario zijn de variabele absoluut geen aanrader.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vrees dat in mijn geval dit het laagste is wat ze kunnen doen aangezien ik aan 100% leen...Jiraisking schreef: ↑18 januari 2019, 10:20 Ik ben niet echt onder de indruk van de variabele rentes, dit lijkt met ver van hun beste rentevoeten?
Maken ze u wijs.LVs_07 schreef: ↑18 januari 2019, 10:36Ik vrees dat in mijn geval dit het laagste is wat ze kunnen doen aangezien ik aan 100% leen...Jiraisking schreef: ↑18 januari 2019, 10:20 Ik ben niet echt onder de indruk van de variabele rentes, dit lijkt met ver van hun beste rentevoeten?
Laat eens vallen dat ge gaat opstappen indien geen gunstige rentevoet ( maw klient stopzetten)
Estate Guru believer.
Bij BNPP al gezegd dat Crelan een gunstigere rentevoet had en ze kon niets meer voor mij betekenen. Ik heb geen andere leningen of verzekeringen lopen bij hun dus echt veel zijn ze niet met mij als klant! Enige tips zijn altijd welkom natuurlijk hoe ik dit best aanpak.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat ik zou doen:
- Al een simulatie bij Keytrade Bank gemaakt? Zou je wel rond de 2% moeten uitkomen denk ik.
- Stap ook eens binnen bij KBC en Argenta, ik volg het de laatste tijd wat op en die 2 gaan toch lager denk ik dan wat jij hier te horen hebt gekregen.
- Al een simulatie bij Keytrade Bank gemaakt? Zou je wel rond de 2% moeten uitkomen denk ik.
- Stap ook eens binnen bij KBC en Argenta, ik volg het de laatste tijd wat op en die 2 gaan toch lager denk ik dan wat jij hier te horen hebt gekregen.
Keytrade kon niet lager gaan omdat ik niet voldoende Q had volgens hen, Argenta hetzelfde probleem spijtig genoeg. KBC gaf mij initieel de laagste rentevoet met 1,97% vast waar ik naar Crelan mee gegaan ben en die zijn nu dus met 1,93 terug gekomen. Ik kan bij KBC nog eens proberen en eens kijken of zij lager kunnen gaan...Jiraisking schreef: ↑18 januari 2019, 11:19 Wat ik zou doen:
Vrij frustrerend dit eigenlijk, ik werk 2 jaar, heb voldoende gespaard op die 2 jaar om de kosten voor mijn aankoop te betalen en heb een erg goede baan + bedrijfswagen. Op die 2 jaar ook 3 keer opslag gekregen dus je zou dan denken dat ze hier ergens mee rekening zouden houden.
Voor echt interessante rentevoeten, moet je inderdaad onder een Q van 80 kunnen gaan. 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Mag ik vragen welke bank je huisbank is?LVs_07 schreef: ↑18 januari 2019, 12:11Keytrade kon niet lager gaan omdat ik niet voldoende Q had volgens hen, Argenta hetzelfde probleem spijtig genoeg. KBC gaf mij initieel de laagste rentevoet met 1,97% vast waar ik naar Crelan mee gegaan ben en die zijn nu dus met 1,93 terug gekomen. Ik kan bij KBC nog eens proberen en eens kijken of zij lager kunnen gaan...Jiraisking schreef: ↑18 januari 2019, 11:19 Wat ik zou doen:
Vrij frustrerend dit eigenlijk, ik werk 2 jaar, heb voldoende gespaard op die 2 jaar om de kosten voor mijn aankoop te betalen en heb een erg goede baan + bedrijfswagen. Op die 2 jaar ook 3 keer opslag gekregen dus je zou dan denken dat ze hier ergens mee rekening zouden houden.
Leen je alleen/met twee? Ik neem aan alleen?
Thuisbank is BNPP en ik leen alleen inderdaad.Jiraisking schreef: ↑18 januari 2019, 12:55Mag ik vragen welke bank je huisbank is?LVs_07 schreef: ↑18 januari 2019, 12:11
Keytrade kon niet lager gaan omdat ik niet voldoende Q had volgens hen, Argenta hetzelfde probleem spijtig genoeg. KBC gaf mij initieel de laagste rentevoet met 1,97% vast waar ik naar Crelan mee gegaan ben en die zijn nu dus met 1,93 terug gekomen. Ik kan bij KBC nog eens proberen en eens kijken of zij lager kunnen gaan...
Leen je alleen/met twee? Ik neem aan alleen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd, de vaste rentevoet is uiteraard de beste optie dan in jouw geval ...
Of de variabele met de 10/5/5 formule er van uitgaande dat ik het dan doorverkoop na 10 jaar. Dan heb ik eigenlijk een vaste rentevoet voor de komende 10 jaar. Dan moet ik echter zeker zijn dat ik het effectief wil verkopen tegen dan...Jiraisking schreef: ↑18 januari 2019, 15:05 Idd, de vaste rentevoet is uiteraard de beste optie dan in jouw geval ...
Jij gaat er zo te horen van uit dat de rente over 10 jaar sowieso zal verdubbelen. Als de rente inderdaad serieus stijgt, dan zie ik niet hoe verkopen de magische oplossing is, tenzij je denkt om tegen dan een huis te erven...
Om een nieuw pand te kunnen kopen zal je dan ofwel de bestaande hypotheek heropenemen, ofwel een nieuwe hypotheek aangaan tegen de dan geldende marktrente en dan heb je toch sowieso een hogere rente aan je been.
De kans dat je over 10 jaar een renteverdubbeling echt gaat voelen is door inflatie en loonstijgingen eerder kleinm, lijkt mij een correctere redenering.
Om een nieuw pand te kunnen kopen zal je dan ofwel de bestaande hypotheek heropenemen, ofwel een nieuwe hypotheek aangaan tegen de dan geldende marktrente en dan heb je toch sowieso een hogere rente aan je been.
De kans dat je over 10 jaar een renteverdubbeling echt gaat voelen is door inflatie en loonstijgingen eerder kleinm, lijkt mij een correctere redenering.
Dank je voor het meedenken! Het is voor mij op zich een reële situatie omdat ik dan met mijn vriend iets samen zou gaan kopen dus dan is de draagkracht van een lening toch al wat lager met 2 lonen. Ik kan natuurlijk niet in een glazen bol kijken, maar dat is het plan wel voorlopig voor binnen de 5 jaar ergens. Het appartement dat ik nu gekocht heb is prima voor mezelf maar voor 2 personen toch al wat krapper. Ik zou het kunnen verhuren op een gegeven moment, da's ook een optie!Didymus schreef: ↑20 januari 2019, 12:43 Jij gaat er zo te horen van uit dat de rente over 10 jaar sowieso zal verdubbelen. Als de rente inderdaad serieus stijgt, dan zie ik niet hoe verkopen de magische oplossing is, tenzij je denkt om tegen dan een huis te erven...