Mijn kapitaal Mixer portefeuille gedaan?
TIP
Mijn kapitaal Mixer portefeuille gedaan?
Zoals vele andere stel ik mij de vraag over de "mijn kapitaal" Mixer portefeuille.
Ik heb deze zoals vele andere aangekocht bij MeDirect en steeds blijven kopen via het GOGI systeem van hen.
Ben hier tevreden over want alles staat nog in het groen maar plots is het gedaan met de ondersteuning hiervan door de mensen van "mijn kapitaal" en moet je zelf maar beslissen wanneer in te stappen.
Ik heb deze vraag al op hun forum gesteld maar daar geven ze geen reactie meer. De twee bezielers hiervan zijn dus blijkbaar plots verdwenen.
Hoe gaan de mensen die deze Mixer portefeuille in hun bezit hebben hier nu mee om ?
P.S : nog een artikel hier op deze site over andere beleggingsplannen.
https://www.spaargids.be/sparen/beleggi ... gn=content
Ik heb deze zoals vele andere aangekocht bij MeDirect en steeds blijven kopen via het GOGI systeem van hen.
Ben hier tevreden over want alles staat nog in het groen maar plots is het gedaan met de ondersteuning hiervan door de mensen van "mijn kapitaal" en moet je zelf maar beslissen wanneer in te stappen.
Ik heb deze vraag al op hun forum gesteld maar daar geven ze geen reactie meer. De twee bezielers hiervan zijn dus blijkbaar plots verdwenen.
Hoe gaan de mensen die deze Mixer portefeuille in hun bezit hebben hier nu mee om ?
P.S : nog een artikel hier op deze site over andere beleggingsplannen.
https://www.spaargids.be/sparen/beleggi ... gn=content
Re: Mijn kapitaal Mixer portefeuille ?
Aangezien je niet meer kan rekenen op MijnKapitaal voor de GOGI of om de prestaties van de fondsen en beheerders te analyseren zal je dit zelf moeten doen.
Ofwel moet je zelf gaan nadenken over je huidige fondsenportefeuille ofwel moet je je portefeuille zelf bouwen (fondsen, etfs, aandelen, cash, obligaties)
Ofwel moet je zelf gaan nadenken over je huidige fondsenportefeuille ofwel moet je je portefeuille zelf bouwen (fondsen, etfs, aandelen, cash, obligaties)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Me Direct heeft een behoorlijk goed discretionair beheer.
Dat kan, maar veel mensen hadden toch gerekend de volgende jaren op het handige GOGI systeem.
En wat moeten we nu ermee doen ?
En wat moeten we nu ermee doen ?
Is hier toch al op forum geweest, een beetje geduld kan geen kwaad.
Estate Guru believer.
De GOGI scores zijn nergens op gebaseerd. De jongens van MijnKapitaal dachten alleen dat het wel handig zou kunnen zijn en hebben zomaar iets uit hun mouw geschud.
Vorig jaar bleek dan duidelijk dat de GOGI scores fundamenteel fout zaten, toen bleek dat er een koop-signaal was, toen het absoluut een stop moest zijn.
Ze hebben dan gewoon hun formule veranderd en er ergens een minteken in gezet, om dat op te lossen. Dus gewoon wat geknutsel.
Het is allemaal niets meer dan geknoei en gepruts, maar dan verpakt in een pseudo-wetenschappelijk sausje. Nu blijkt dat het allemaal los zand is, zijn de 2 sloebers met de noorderzon verdwenen en wie erin geloofde, zit met de gebakken peren.
Het beste is te doen wat iemand hier al geschreven heeft. Uw huiswerk maken en zelf bepalen welk risico je wilt lopen.
Eén ding is absoluut duidelijk: van een gemengd fonds worden alleen de fondsbeheerders en de banken beter, door de schandalig hoge kosten, en het valse gevoel van veiligheid.
Als je je niet wilt wagen aan individuele aandelen, kun je beter 20% of 30% of 40% of … van je spaargeld in een paar brede, grote en liquide aandelentrackers steken, en de rest op een spaarboekje.
Waarom heb je een gogi groen licht nodig? bepaalde beurzen stonden om en rond -20%. Dan zal het wellicht gezegd hebben spreiden. en sinds het herstel aan de gang leek te zijn, zou het wellicht groen staan.
Zo'n moeilijk systeem kon dat nu ook niet geweest zijn.
Zo'n moeilijk systeem kon dat nu ook niet geweest zijn.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben een tweetal jaar geleden gestart met beleggen in fondsen nadat ik de website van MijnKapitaal heb uitgespit.
Ik heb zelf een tiental fondsen geselecteerd waarvan zeven in groen en drie in rood. Ik koop maandelijks bij en kijk gewoon naar de combinatie van slechtst presterende fonds afgelopen maand + participatie in dat fonds en dat koop ik bij.
Uiteindelijk doet GOGI niet veel meer dan dat buiten het feit dat er wat meer formulewerk bij komt kijken maar bottom line komt het ongeveer op hetzelfde neer.
Na al veel te lezen over de actief beheerde fondsen en de daarmee gemoeide kosten heb ik in januari mijn eerste ETF gekocht en ben ik aan het kijken naar aandelen. Mss ook iets om te overwegen?
Ik heb zelf een tiental fondsen geselecteerd waarvan zeven in groen en drie in rood. Ik koop maandelijks bij en kijk gewoon naar de combinatie van slechtst presterende fonds afgelopen maand + participatie in dat fonds en dat koop ik bij.
Uiteindelijk doet GOGI niet veel meer dan dat buiten het feit dat er wat meer formulewerk bij komt kijken maar bottom line komt het ongeveer op hetzelfde neer.
Na al veel te lezen over de actief beheerde fondsen en de daarmee gemoeide kosten heb ik in januari mijn eerste ETF gekocht en ben ik aan het kijken naar aandelen. Mss ook iets om te overwegen?
Kan je dat niet gewoon zelf in elkaar knutselen? Volgens mij is de manier waarop ze dit berekenen toch gewoon beschikbaar op hun website? Even in een excelletje en hop!
Misschien eens gaan lezen bij Me direct hier op forum.
Estate Guru believer.
Er is helemaal niets op het forum geweest. Alleen MeDirect die zegt dat ze geinformeerd zijn over mogelijke herstructurering bij MijnKapitaal.
En dat alle vragen op de website van MijnKapitaal verwijderd worden.
De 2 sloebers van MijnKapitaal zijn met de noorderzon verdwenen omdat gebleken is dat ze prutsers en bedriegers zijn.
Heb je nagegaan hoeveel winst jij met GoGi, wel of niet, behaald zou hebben tov een simpele maandelijkse aankoop.
Ik herinner mij vooral dat het leek alsof men bij een stijgende markt mocht bijkopen en tijdens de correcties niet.
Misschien is maandelijks instappen wel evengoed?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
oh shit, heb eens op medirect gekeken, alle referenties naar MK zijn weg.NTO schreef: ↑5 februari 2019, 12:58Er is helemaal niets op het forum geweest. Alleen MeDirect die zegt dat ze geinformeerd zijn over mogelijke herstructurering bij MijnKapitaal.
En dat alle vragen op de website van MijnKapitaal verwijderd worden.
De 2 sloebers van MijnKapitaal zijn met de noorderzon verdwenen omdat gebleken is dat ze prutsers en bedriegers zijn.
dit is toch niet te doen!
ideaal voer voor een telefacts reportage op de VTM (hallo spaargids, anybody there ??)
internet ridders Al fonds en Robocat nemen het jaren lang op voor de kleine belegger door een goed verhaal, bruikbare portefeuilles, info sharing, meetings met fondshuizen, GOGI, de frankimatic, pensioenspaarawards, samenwerking met Medirect, flexerfondsen, fixer fondsen, database met wel 800 fondsen dat 10 jaren en langer terug gaan, ...
eind 2018 is alles verdwenen, waarom??
de kleine DYI fondsbelegger staat nu helemaal alleen ...
@jhn: dit verklaart waarom MeDirect alle verwijzingen naar MijnKapitaal heeft weggelaten. Hun banklicentie in België staat op het spel ...NTO schreef: ↑27 januari 2019, 19:12De gedupeerden van MijnKapitaal kunnen geen klacht neerleggen tegen MijnKapitaal, maar kunnen dat wel doen tegen MeDirect omdat MeDirect de modelportefeuilles van een aantal "vrijwilligers" gebruikt en dit verkoopt aan hun klanten.
Als die gedupeerden een klacht neerleggen bij de FSMA, heeft MeDirect geen poot om op te staan.
Als MeDirect ten gevolge daarvan hun licentie verliest, en ze hun bank mogen sluiten in België, en je als gevolg daarvan een tijdje niet meer kunt inloggen, tot de juridische kant van de zaak uitgeklaard is (zie bvb Kaupthing bank in het verleden: eerst was de internet-toegang geblokkeerd en pas daarna werd gecommuniceerd), dan ga je wel begrijpen waarom ik deze opmerking hier maak.