Alternatief vaste telefoonlijn
Alternatief vaste telefoonlijn
Beste forumleden,
Ik heb volgende vraag: we zouden graag in ons huis een soort vaste telefoon hebben. Deze zal vooral dienen voor de grootmoeder die regelmatig op onze kinderen let. De bedoeling is dat zij hiermee zowel kan bellen als opgebeld worden. De uitgaande telefoons zullen echter heel sporadisch zijn.
Ik had zelf gedacht aan volgende mogelijkheden:
* een klassieke vaste telefoon: voor ons eigenlijk niet direct de beste optie. Mijn internet wordt betaald door de werkgever, dus het is niet mogelijk om dit te combineren in een pack. En apart kost dit al vlug 20 EUR/ maand, wat eigenlijk veel te veel is voor wat het maar gebruikt zal worden.
* een gsm met een abonnement van 0 EUR, en juist verbruik betalen: ik geloof dat telenet zoiets aanbiedt, maar de kostprijs voor een verbruik lijkt me wel zeer hoog.
* VOIP: lijkt me wel iets; alleen weet ik niet goed welke providers er in mijn geval het best zouden zijn. Er moet dus naartoe gebeld kunnen worden (niet vanop computer, maar met een vast telefoontoestel). En liefst met een zo goedkoop mogelijk abonnement?
Wat zouden jullie in mijn geval aanraden?
Alvast bedankt!
Pieterjan
Ik heb volgende vraag: we zouden graag in ons huis een soort vaste telefoon hebben. Deze zal vooral dienen voor de grootmoeder die regelmatig op onze kinderen let. De bedoeling is dat zij hiermee zowel kan bellen als opgebeld worden. De uitgaande telefoons zullen echter heel sporadisch zijn.
Ik had zelf gedacht aan volgende mogelijkheden:
* een klassieke vaste telefoon: voor ons eigenlijk niet direct de beste optie. Mijn internet wordt betaald door de werkgever, dus het is niet mogelijk om dit te combineren in een pack. En apart kost dit al vlug 20 EUR/ maand, wat eigenlijk veel te veel is voor wat het maar gebruikt zal worden.
* een gsm met een abonnement van 0 EUR, en juist verbruik betalen: ik geloof dat telenet zoiets aanbiedt, maar de kostprijs voor een verbruik lijkt me wel zeer hoog.
* VOIP: lijkt me wel iets; alleen weet ik niet goed welke providers er in mijn geval het best zouden zijn. Er moet dus naartoe gebeld kunnen worden (niet vanop computer, maar met een vast telefoontoestel). En liefst met een zo goedkoop mogelijk abonnement?
Wat zouden jullie in mijn geval aanraden?
Alvast bedankt!
Pieterjan
Re: Alternatief vaste telefoonlijn
Kan de grootmoeder in kwestie met een gsm omgaan ? Ik vermoed van wel, maar je weet maar nooit.
Een prepaidkaart die een jaar geldige belwaarde geeft, genre jim mobile vind ik een goed idee.
Goedkoop nieuw toestel of een oude uit de kast.
Na het eerste jaar gewoon jaarlijks opladen met 5 euro.
Een prepaidkaart die een jaar geldige belwaarde geeft, genre jim mobile vind ik een goed idee.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het beste ben je gesteld als je het WHOP pakket van Telenet neemt.
Whop pakket = Internet - digitale TV -vaste telefoon. - huur digicorder
Whop
Abonnement Periode
Abonnement kabel-tv 01/02 tot 28/02= 13,15
Auteursrechten 01/02 tot 28/02 = 4,75
Internet Fiber 100 15/02 tot 14/03 = 51,50
Telenet FreePhone Europe 07/02 tot 06/03 = 22,60
FreePhone Europe is het standaard telefoonabonnement van Telenet.
Combinatievoordeel 15/02 tot 14/03 = - 30,68
Totaal Whop pakket € + 61,32
Eventueel te verhogen met huur Digicorder = + 9,20
optie Anytime = + 7,50 ( onbeperkt bellen dal en piekuren 24/24
Eventueel nog te verlagen met sociaal tarief als je 65 jaar bent :Sociaal tarief vaste lijn = - 8,40
Eventueel nog te verlagen met sociaal tarief als je 65 jaar bent : Sociaal tarief Internet = - 8,40
Totaal WHOP pakket kost dan 61,22 euro/maand.
Als je geen digicorder huurt en de optie Anytime NIET neemt kost alles je dan 44,52 euro/maand
Whop pakket = Internet - digitale TV -vaste telefoon. - huur digicorder
Whop
Abonnement Periode
Abonnement kabel-tv 01/02 tot 28/02= 13,15
Auteursrechten 01/02 tot 28/02 = 4,75
Internet Fiber 100 15/02 tot 14/03 = 51,50
Telenet FreePhone Europe 07/02 tot 06/03 = 22,60
FreePhone Europe is het standaard telefoonabonnement van Telenet.
Combinatievoordeel 15/02 tot 14/03 = - 30,68
Totaal Whop pakket € + 61,32
Eventueel te verhogen met huur Digicorder = + 9,20
optie Anytime = + 7,50 ( onbeperkt bellen dal en piekuren 24/24
Eventueel nog te verlagen met sociaal tarief als je 65 jaar bent :Sociaal tarief vaste lijn = - 8,40
Eventueel nog te verlagen met sociaal tarief als je 65 jaar bent : Sociaal tarief Internet = - 8,40
Totaal WHOP pakket kost dan 61,22 euro/maand.
Als je geen digicorder huurt en de optie Anytime NIET neemt kost alles je dan 44,52 euro/maand
+1haelewyn schreef: ↑9 maart 2019, 21:53 Kan de grootmoeder in kwestie met een gsm omgaan ? Ik vermoed van wel, maar je weet maar nooit.
Vergeet die whop toestanden als je gratis internet hebt. Volledig naast de kwestie
Triing App op gsm. Volledig gratis.
Alternatief voor Ludo (alleen maar hulpvaardig bedoeld) :
Gooi je vaste lijn eruit en neem onbeperkt bellen bij scarlet of mobile vikings.
Voor die laatste nog even wachten want ze gaan een beetje door een problematische periode op tecnisch vlak.
Scarlet = 18 euro,
mobile vikings = 15 euro voor onbeperkt bellen
Dit vervangt je vaste lijn EN gsm.
Voor tv geef ik de voorkeur aan satelliet met zeker astra 2 erbij.
Meer dan honderd gratis Engelse tv kanalen..
Als je een abonnement neemt bij tvvlaanderen, om de Vlaamse kanalen te hebben, is dat er al voor 15 euro.
Satellietontvangst is niet voor iedereen en er is een extra kost voor de installatie + het is storingsgevoeliger. Zelf er wat aan sleutelen is doenbaar en tot nu toe heb ik alle problemen al zelf opgelost.
Internet : basic abonnement van tn of prox ... bij de laatste is dat 27,50.
Totale kostprijs 57,50 en de gsm is ineens ook betaald.
En je zit niet vast bij die ene graaifirma uit Mechelen voor alle producten... dat hebben ze maar al te graag. Maakt het makkelijker om alles jaarlijks duurder te maken want je blijft toch bij hen waarschijnlijk.
Gooi je vaste lijn eruit en neem onbeperkt bellen bij scarlet of mobile vikings.
Voor die laatste nog even wachten want ze gaan een beetje door een problematische periode op tecnisch vlak.
Scarlet = 18 euro,
mobile vikings = 15 euro voor onbeperkt bellen
Dit vervangt je vaste lijn EN gsm.
Voor tv geef ik de voorkeur aan satelliet met zeker astra 2 erbij.
Meer dan honderd gratis Engelse tv kanalen..
Als je een abonnement neemt bij tvvlaanderen, om de Vlaamse kanalen te hebben, is dat er al voor 15 euro.
Satellietontvangst is niet voor iedereen en er is een extra kost voor de installatie + het is storingsgevoeliger. Zelf er wat aan sleutelen is doenbaar en tot nu toe heb ik alle problemen al zelf opgelost.
Internet : basic abonnement van tn of prox ... bij de laatste is dat 27,50.
Totale kostprijs 57,50 en de gsm is ineens ook betaald.
En je zit niet vast bij die ene graaifirma uit Mechelen voor alle producten... dat hebben ze maar al te graag. Maakt het makkelijker om alles jaarlijks duurder te maken want je blijft toch bij hen waarschijnlijk.
Voor het Whop pakket = Internet - digitale TV -vaste telefoon. - 24/7 onbeperkt bellen + ANY TIME - huur digicorder krijg ik een Combinatievoordeel van - 30,68 euro op de normale prijs.. + Ik krijg extra korting als 65+ van 16,80 euro/maand voor vaste lijn 8,40 en internet 8,40 euro.
Dit totale whop pakket kost me 61,22 euro/maand.
Als ik Basic van Telenet neem, ( alleen tv en internet ) krijg ik de combinatie korting niet, Moet dan nog extra bijbetalen voor vaste lijn en onbeperkt bellen + huur digicorder. De 65+korting internet van 8,40 euro krijg ik wel. Als ik vaste lijn erbij neem, krijg ik ook de 65+korting van 8,40 euro op de basisprijs.
Andere providers kunnen hetzelfde pakket als whop , zelfde snelheid - zelfde kwaliteit - huur digicorder , vaste lijn - onbeperkt bellen 24/7niet tegen dezelfde prijs aanbieden. Allemaal pakken duurder.
Proximus vertegenwoordiger is bij mij thuis geweest, geven alleen maar 1 maal 65+ korting van 8,40 op vaste lijn, niet op internet.
Kunnen voor diezelfde snelheid als whop - data - vaste lijn - internet - huur digicorder - onbeperkt bellen 24/7 het zelfde whop pakket niet tegen goedkoper of zelfde prijs aanbieden. Pakken duurder.
En ben iemand die alles haarfijn weet uit te pluizen hoor. Die gast wou me niet geloven dat ik dat totale pakket had voor die prijs, tot ik hem mijn Telenet faktuur liet zien, en zei dat hij aan die prijs nooit aan kon.
61,22 - 57,50 = verschil van 3,70 euro/maand,,, voor dat pruts verschil wil ik de zever niet op mijne nek+ dak alles zelf moet installeren, bijstellen + afschrijving sateliet enz.
Als er nu iets mis is, bel ik Telenet, en die brengen dat in de kortste keer in orde, geen gezeik of gezever en prima snelheid en beeld, en mijn digicorder is in huur, en daar heb ik al eens nieuwe voor in de plaats gekregen. Allemaal in de prijs van 61,00 euro/maand inbegrepen.
Dit totale whop pakket kost me 61,22 euro/maand.
Als ik Basic van Telenet neem, ( alleen tv en internet ) krijg ik de combinatie korting niet, Moet dan nog extra bijbetalen voor vaste lijn en onbeperkt bellen + huur digicorder. De 65+korting internet van 8,40 euro krijg ik wel. Als ik vaste lijn erbij neem, krijg ik ook de 65+korting van 8,40 euro op de basisprijs.
Andere providers kunnen hetzelfde pakket als whop , zelfde snelheid - zelfde kwaliteit - huur digicorder , vaste lijn - onbeperkt bellen 24/7niet tegen dezelfde prijs aanbieden. Allemaal pakken duurder.
Proximus vertegenwoordiger is bij mij thuis geweest, geven alleen maar 1 maal 65+ korting van 8,40 op vaste lijn, niet op internet.
Kunnen voor diezelfde snelheid als whop - data - vaste lijn - internet - huur digicorder - onbeperkt bellen 24/7 het zelfde whop pakket niet tegen goedkoper of zelfde prijs aanbieden. Pakken duurder.
En ben iemand die alles haarfijn weet uit te pluizen hoor. Die gast wou me niet geloven dat ik dat totale pakket had voor die prijs, tot ik hem mijn Telenet faktuur liet zien, en zei dat hij aan die prijs nooit aan kon.
61,22 - 57,50 = verschil van 3,70 euro/maand,,, voor dat pruts verschil wil ik de zever niet op mijne nek+ dak alles zelf moet installeren, bijstellen + afschrijving sateliet enz.
Als er nu iets mis is, bel ik Telenet, en die brengen dat in de kortste keer in orde, geen gezeik of gezever en prima snelheid en beeld, en mijn digicorder is in huur, en daar heb ik al eens nieuwe voor in de plaats gekregen. Allemaal in de prijs van 61,00 euro/maand inbegrepen.
Laatst gewijzigd door ludo op 10 maart 2019, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zal voor jou het beste pakket zijn.
Voor 4 euro verschil zou ik ook niet veranderen.
Installatie van de schotel heb ik niet zelf gedaan trouwens, ... dat heb ik laten doen. De reparaties doe ik wel zelf.
Bij tvv moet je de decoders zelf kopen en dat heb ik tot nu toe wel al gemiddeld elke 2 jaar moeten doen. Alleen de huidige decoder houdt het tot nu toe lang uit.
Reken er voor mij die korting niet in mee en het wordt 20 euro duurder per maand, 240 per jaar. Op 5 jaar spaar ik 1200 euro uit. Ik ben nog lang geen 65+.
Voor mij is de keuze anders..
Voor 4 euro verschil zou ik ook niet veranderen.
Installatie van de schotel heb ik niet zelf gedaan trouwens, ... dat heb ik laten doen. De reparaties doe ik wel zelf.
Bij tvv moet je de decoders zelf kopen en dat heb ik tot nu toe wel al gemiddeld elke 2 jaar moeten doen. Alleen de huidige decoder houdt het tot nu toe lang uit.
Reken er voor mij die korting niet in mee en het wordt 20 euro duurder per maand, 240 per jaar. Op 5 jaar spaar ik 1200 euro uit. Ik ben nog lang geen 65+.
Voor mij is de keuze anders..
Wat ik nog vergeten te vertellen ben, is dat zowel mijn vrouw als ik reeds een gsm van het werk hebben. De telefoon thuis zal dus enkel door de oma gebruikt worden.
Momenteel betalen we enkel zelf een kleine 30 EUR voor de televisie (bij telenet), internet en gsm wordt dus door het werk betaald. Ik denk dus niet dat een bundel iets voor ons is.
Momenteel betalen we enkel zelf een kleine 30 EUR voor de televisie (bij telenet), internet en gsm wordt dus door het werk betaald. Ik denk dus niet dat een bundel iets voor ons is.
https://www.groups.be/1_87119.htm?rdeLocaleAttr=nlm0225749 schreef: ↑10 maart 2019, 09:34 Wat ik nog vergeten te vertellen ben, is dat zowel mijn vrouw als ik reeds een gsm van het werk hebben. De telefoon thuis zal dus enkel door de oma gebruikt worden.
Als een werkgever IT-tools zoals een pc, laptop, smartphone, internetverbinding of tablet ter beschikking van een werknemer stelt en hij het privégebruik ervan toestaat , moet er een voordeel in natura worden verrekend in hoofde van de werknemer.
Deze kost " voordeel in natura " indien van toepassing moet je bij je maandelijkse 30 euro bijtellen, en dan kom je al aan andere bedragen die meer dan 30 euro/maand zijn.
Hoe zit dat in mekaar om die 2x8,40 € korting te krijgen? Ik heb ook Whop en ben 65+ maar ik heb die korting niet(wel die 30,68 natuurlijk), ik vind er ook niks van op de website van Telenet.ludo schreef: ↑10 maart 2019, 08:48 Voor het Whop pakket = Internet - digitale TV -vaste telefoon. - 24/7 onbeperkt bellen - huur digicorder
krijg ik een Combinatievoordeel van - 30,68 euro op de normale prijs.. + Ik krijg extra korting als 65+ van 16,80 euro/maand voor vaste lijn 8,40 en internet 8,40 euro. Dit totale whop pakket kost me 61,22 euro/maand.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Voip kan een goed aanvullend alternatief zijn voor mensen die een vastnummer willen behouden en eventueel ook naar buitenland willen bellen. Toestel ziet eruit als vast toestel. Goedkoop te vinden op 2de hands.be
Wij zijn tevreden over Weepee ; voor een habbekrats zet je het telefoonnummer over en koop je belkrediet. Telefoneren is zeer goedkoop en het belkrediet is niet tijdsgebonden.
GSM verkeerd gelegd ?....je kan nog altijd bellen of gebeld worden.
Opgelet geen noodnummers
Goeie ondersteuning.
Wij zijn tevreden over Weepee ; voor een habbekrats zet je het telefoonnummer over en koop je belkrediet. Telefoneren is zeer goedkoop en het belkrediet is niet tijdsgebonden.
GSM verkeerd gelegd ?....je kan nog altijd bellen of gebeld worden.
Opgelet geen noodnummers
Goeie ondersteuning.
Als je aan de voorwaarden voldoet, gewoon telefonisch aanvragen aan Teleslet, die doen onderzoek bij het BIPT.helles schreef: ↑10 maart 2019, 11:07Hoe zit dat in mekaar om die 2x8,40 € korting te krijgen? Ik heb ook Whop en ben 65+ maar ik heb die korting niet(wel die 30,68 natuurlijk), ik vind er ook niks van op de website van Telenet.ludo schreef: ↑10 maart 2019, 08:48 Voor het Whop pakket = Internet - digitale TV -vaste telefoon. - 24/7 onbeperkt bellen - huur digicorder
krijg ik een Combinatievoordeel van - 30,68 euro op de normale prijs.. + Ik krijg extra korting als 65+ van 16,80 euro/maand voor vaste lijn 8,40 en internet 8,40 euro. Dit totale whop pakket kost me 61,22 euro/maand.
Als alles goed is krijg je de korting met terugwerkende kracht vanaf het moment van je aanvraag.
Was ongeveer 2 maanden bij mij.
https://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/ ... f-genieten
Op de website van Teleslet " sociaal telefoon tarief " kan je het ook lezen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... aanvragen/
OK, bedankt
Pieterjan,
kijk ook eens naar edpnet:
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html?
Daar heb je voor 35 EUR per maand snel Internet en een gratis "vaste" lijn (via VOIP, met nummerbehoud).
Je betaalt dan om te bellen, maar je kan ook bijna gratis (= voor 5 EUR extra per maand) quasi-onbeperkt bellen naar vaste lijnen in binnen- en buitenland.
Ik heb dit al enkele jaren en ben er tevreden over. Voor oudere mensen is het handig dat je ziet wie er belt (je ziet het nummer, en je ziet de naam en evt. de foto als je die in je adresboek op de PC hebt opgeslagen). Je kan via de Fritz-modem ook een andere beltoon toekennen aan de familie bv., dan horen ze aan de beltoon of het familie is of niet.
Het enige probleem m.i. is een instapkost (modem, activatie) en Proximus dat (via Edpnet) het laatste woord heeft als er iets fout gaat met de Internetlijn.
kijk ook eens naar edpnet:
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html?
Daar heb je voor 35 EUR per maand snel Internet en een gratis "vaste" lijn (via VOIP, met nummerbehoud).
Je betaalt dan om te bellen, maar je kan ook bijna gratis (= voor 5 EUR extra per maand) quasi-onbeperkt bellen naar vaste lijnen in binnen- en buitenland.
Ik heb dit al enkele jaren en ben er tevreden over. Voor oudere mensen is het handig dat je ziet wie er belt (je ziet het nummer, en je ziet de naam en evt. de foto als je die in je adresboek op de PC hebt opgeslagen). Je kan via de Fritz-modem ook een andere beltoon toekennen aan de familie bv., dan horen ze aan de beltoon of het familie is of niet.
Het enige probleem m.i. is een instapkost (modem, activatie) en Proximus dat (via Edpnet) het laatste woord heeft als er iets fout gaat met de Internetlijn.