Voorlopig nog steeds 4,25% bij Argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Voorlopig nog steeds 4,25% bij Argenta
Bij Rabobank is het 4,12% op 5 jaar, dus ik zie niet in waarom je dan een termijnrekening bij Argenta zou moeten nemen?
Volgens mij is een Tak21 verzekering met 3,75% gewaarborgd zoals bij BKCP dan toch een veel betere investering dan die termijnrekening, want je krijgt daar normaal nog een bonus bovenop...
Volgens mij is een Tak21 verzekering met 3,75% gewaarborgd zoals bij BKCP dan toch een veel betere investering dan die termijnrekening, want je krijgt daar normaal nog een bonus bovenop...
@ Jay
Volledig akkoord met je opmerkingen.
Maar ik kijk ook naar de spreiding. Ik zit al bij rabobank (hoewel de laatste tijd wat weggehaald) en een tak21 heb ik bij Ethias.
Als je dus persé geld wil plaatsen bij Argenta, gezien de vooropgestelde duik naar 3.5 op dinsdag op de espaar en gezien de dalende trend in de spaarrentes, denk ik dat als alternatief een termijnrekening, die de 3.5 ongeveer behoudt, een evenwaardige mogelijkheid is. En heb je het voordeel dat je plafond qua roerende voorheffing op spaarrentes wat ontlast.
Volledig akkoord met je opmerkingen.
Maar ik kijk ook naar de spreiding. Ik zit al bij rabobank (hoewel de laatste tijd wat weggehaald) en een tak21 heb ik bij Ethias.
Als je dus persé geld wil plaatsen bij Argenta, gezien de vooropgestelde duik naar 3.5 op dinsdag op de espaar en gezien de dalende trend in de spaarrentes, denk ik dat als alternatief een termijnrekening, die de 3.5 ongeveer behoudt, een evenwaardige mogelijkheid is. En heb je het voordeel dat je plafond qua roerende voorheffing op spaarrentes wat ontlast.
Allé, vooruit, vanaf dinsdag al!JackPot schreef: Net telefoon gehad van Argenta, ze verlagen de e-spaar vanaf dinsdag naar 3,5%![]()
Dan zouden ze dat op zijn minst toch al mogen aankondigen op hun website.
Daar staat nog steeds 4,25%.
Weinig klantvriendelijk vind ik dit.
@Tope, spaar je liever bij de klantvriendelijke Rabo aan 3% misschien? 
(misschien toch maar eens stoppen met die opmerkingen over Rabo, het begint een beetje pijnlijk te worden)

(misschien toch maar eens stoppen met die opmerkingen over Rabo, het begint een beetje pijnlijk te worden)
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik troost mij met de gedachte dat ik op 6 maart mijn taartje mag gaan ophalen. 

Wat mij zo stoort is het feit dat Argenta hierover tot hiertoe nog niets nog aan haar klanten heeft laten weten.JackPot schreef: Net telefoon gehad van Argenta, ze verlagen de e-spaar vanaf dinsdag naar 3,5%![]()
Op hun website - update van 27/01/09! - worden wij nog steeds in de waan gelaten dat de 4,25% nog een tijdje aangehouden wordt.
Deze renteverlaging zal ten vroegste op maandag officieel gemeld worden, terwijl het nieuwe tarief reeds dinsdag ingaat.
Dat vind ik niet kunnen.
Wat mij zo stoort is het feit dat Argenta hierover tot hiertoe nog niets nog aan haar klanten heeft laten weten.
Je kan altijd vragen aan je kantoor of ze je willen opbellen als er rentewijzigingen zijn bij de rekeningen die je daar hebt he. Das wel handig, want hun site is idd niet erg snel qua updates.
Bedankt voor de info, Jackpot. Dat wist ik nog niet.JackPot schreef: Je kan altijd vragen aan je kantoor of ze je willen opbellen als er rentewijzigingen zijn bij de rekeningen die je daar hebt he. Das wel handig, want hun site is idd niet erg snel qua updates.
Nu dus niet meer. Het zat er aan te komen.
Zelfs met de 3.50 blijft Argenta één van mijn ankerpunten.
Dit vind ik ook Rob. Al bij al nog een geringe verlaging (in vergelijking met sommige andere banken) en een tamelijk 'standvastige' hogere rente...
Ben er bijna zeker van dat voor 01/03 nog een renteverlaging komt op deze rekening.
inderdaad. Zelfs in de krant van dit weekend (31-1 / 1-2) staat dat een aantal banken de rente weer laten zakken vanaf 1-2-2009. Argenta is de enige Belgische bank die nog 4,25% geeft. Zo staat het er letterlijk in. Dat is dus behoorlijk misleidende reclame...Tope schreef:Wat mij zo stoort is het feit dat Argenta hierover tot hiertoe nog niets nog aan haar klanten heeft laten weten.JackPot schreef: Net telefoon gehad van Argenta, ze verlagen de e-spaar vanaf dinsdag naar 3,5%![]()
Op hun website - update van 27/01/09! - worden wij nog steeds in de waan gelaten dat de 4,25% nog een tijdje aangehouden wordt.
Deze renteverlaging zal ten vroegste op maandag officieel gemeld worden, terwijl het nieuwe tarief reeds dinsdag ingaat.
Dat vind ik niet kunnen.
Ik wil niet noodzakelijk mijn gelijk halen, maar ben toch blij dat er iemand mijn mening deelt.
Ik vind dat een bank die zijn klanten - in het beste geval - de dag voordien officieel op de hoogte brengt van een renteverlaging geen blijk geeft van enige transparantie.
Aan het feit dat die 3,50% nog wel meevalt in vergelijking met andere banken, heb ik helemaal geen boodschap.
Het gaat mij hier over het principe.
Klanten moeten tijdig ingelicht worden van elke verandering in de bankvoorwaarden.
Dit ruikt inderdaad naar misleidende reclame...
Ik vind dat een bank die zijn klanten - in het beste geval - de dag voordien officieel op de hoogte brengt van een renteverlaging geen blijk geeft van enige transparantie.
Aan het feit dat die 3,50% nog wel meevalt in vergelijking met andere banken, heb ik helemaal geen boodschap.
Klanten moeten tijdig ingelicht worden van elke verandering in de bankvoorwaarden.
Ergens klopt dat wel van die misleidende reclame, misschien de kantoorhouders een appeltaart in hun gezicht gooien ?Tope schreef: Ik wil niet noodzakelijk mijn gelijk halen, maar ben toch blij dat er iemand mijn mening deelt.