Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Ik heb net rond 20.20h een overschrijving uitgevoerd van mijn spaar- naar zichtrekening.
Na ondertekenen kreeg ik het bericht dat deze was uitgevoerd, maar ik zie het bedrag niet op mijn zichtrekening.
Ik zie deze overschrijving ook niet bij "in behandeling".
Is dit normaal?
Na ondertekenen kreeg ik het bericht dat deze was uitgevoerd, maar ik zie het bedrag niet op mijn zichtrekening.
Ik zie deze overschrijving ook niet bij "in behandeling".
Is dit normaal?
-
ticoterie82
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Ja, maak je geen zorg voor dat...ik heb al dat gehad.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Ondertussen 22.25h en nog steeds geen geld op mijn zichtrekening te zien. Dit duurt wel héél lang...
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Ergens tussen 20u en 22u (ongeveer) wordt de backup e.d. van rabobank.be geupdate. Dat heeft de vertegenwoordiger hier al eens uitgelegd. Maak je dus geen zorgen, dit is normaal. Ik doe het niet meer tussen deze uren om deze simpele reden 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
We zijn nu 7.00h de dag nadien en mijn geld staat nog steeds niet op mijn zichtrekening!
Het lijkt me dat er iets stevig misgelopen is bij de verwerking van die transactie.
Mijn geld staat ook niet meer op mijn spaarrekening (alhoewel die wel nog het oude bedrag weergeeft!), want ik kan niet meer overschrijven omdat ik dan het bericht krijg dat het saldo ontoereikend is.
Is het normaal dat na meer dan 11 uur mijn geld nog altijd niet op mijn zichtrekening staat en dat er ook geen opdracht te vinden is bij "In behandeling"???
Ik heb dat oud bericht erop nagelezen en daar wordt gesproken over een vertraging van 2 uur en het feit dat je die overschrijving dan kan zien bij "In behandeling", maar dat is hier NIET het geval.
WAAR IS MIJN GELD NAARTOE????????!!!!
Het lijkt me dat er iets stevig misgelopen is bij de verwerking van die transactie.
Mijn geld staat ook niet meer op mijn spaarrekening (alhoewel die wel nog het oude bedrag weergeeft!), want ik kan niet meer overschrijven omdat ik dan het bericht krijg dat het saldo ontoereikend is.
Is het normaal dat na meer dan 11 uur mijn geld nog altijd niet op mijn zichtrekening staat en dat er ook geen opdracht te vinden is bij "In behandeling"???
Ik heb dat oud bericht erop nagelezen en daar wordt gesproken over een vertraging van 2 uur en het feit dat je die overschrijving dan kan zien bij "In behandeling", maar dat is hier NIET het geval.
WAAR IS MIJN GELD NAARTOE????????!!!!
Laatst gewijzigd door Jay op 27 januari 2009, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Geen paniek. Bel straks eens naar rabobank: 03-289 28 88. Dan kunnen ze bekijken wat er mis gelopen is.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Uiteindelijk is het deze middag dan toch verschenen.
Extreem lange verwerkingstijd. Misschien een massale uittocht bij Rabobank gisterenavond?
Extreem lange verwerkingstijd. Misschien een massale uittocht bij Rabobank gisterenavond?
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Dit is inderdaad een lange verwerkingstijd,zelf nog niet tegengekomen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Beste Jay,
Een probleem dat zich voordoet met een specifieke overschrijving is best iets wat we in detail voor u kunnen onderzoeken.
Neem in dit soort zaken dan ook altijd contact op met onze Klantendienst zodat we de door u ingebrachte verrichting kunnen nakijken en kunnen zien wat het probleem is.
Uiteraard mag u eveneens uw ervaringen op dit forum delen met anderen, maar als u het enkel hier doet, gaan we, bij gebrek aan gegevens, moeilijk iets kunnen opzoeken voor u.
Ik kan u in elk geval bevestigen dat er geen problemen zijn geweest met verrichtingen of met een laattijdige uitvoering ervan. Buitend e de opmerking die Vaganzza maakte over de eindedagverwerking zouden alle verrichtingen tijdig uitgevoerd moeten zijn, maar om dat met zekerheid voor uw verrichting te kunnen zeggen hebben we de rekeninginformatie nodig die u uiteraard beter rechtstreeks aan ons bezorgt.
We zijn ook benieuwd wat dit zou kunnen zijn, dus laat het ons zeker weten!
Alvast bedankt!
Een probleem dat zich voordoet met een specifieke overschrijving is best iets wat we in detail voor u kunnen onderzoeken.
Neem in dit soort zaken dan ook altijd contact op met onze Klantendienst zodat we de door u ingebrachte verrichting kunnen nakijken en kunnen zien wat het probleem is.
Uiteraard mag u eveneens uw ervaringen op dit forum delen met anderen, maar als u het enkel hier doet, gaan we, bij gebrek aan gegevens, moeilijk iets kunnen opzoeken voor u.
Ik kan u in elk geval bevestigen dat er geen problemen zijn geweest met verrichtingen of met een laattijdige uitvoering ervan. Buitend e de opmerking die Vaganzza maakte over de eindedagverwerking zouden alle verrichtingen tijdig uitgevoerd moeten zijn, maar om dat met zekerheid voor uw verrichting te kunnen zeggen hebben we de rekeninginformatie nodig die u uiteraard beter rechtstreeks aan ons bezorgt.
We zijn ook benieuwd wat dit zou kunnen zijn, dus laat het ons zeker weten!
Alvast bedankt!
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Mijn vriendin heeft gisteren naar de helpdesk gebeld.
Blijkbaar was het geld wel degelijk getransfereerd naar de zichtrekening maar (en ik citeer) "zat er vertraging op de website door het grote aantal transacties"...
Is het normaal dat je zelfs de volgende ochtend je geld nog steeds niet ziet staan?
Is de informatie (rekeningstanden) die in de web applicatie getoond wordt niet de real-time status van de rekeningen? Het moet zijn van niet, want volgens de helpdeskmedewerkster stond het geld er wel degelijk op, terwijl dit niet zichtbaar was langs de client kant (web applicatie)...
Blijkbaar was het geld wel degelijk getransfereerd naar de zichtrekening maar (en ik citeer) "zat er vertraging op de website door het grote aantal transacties"...
Is het normaal dat je zelfs de volgende ochtend je geld nog steeds niet ziet staan?
Is de informatie (rekeningstanden) die in de web applicatie getoond wordt niet de real-time status van de rekeningen? Het moet zijn van niet, want volgens de helpdeskmedewerkster stond het geld er wel degelijk op, terwijl dit niet zichtbaar was langs de client kant (web applicatie)...
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Jay,
Ik doe het zo: Ik maak een 'enveloppe' met een overschrijving van spaar naar zicht en van zicht naar externe rekening en ik bevestig ze samen.
Ik zie ze (als ik dat savonds doe) ook niet altijd verschijnen maar de saldo's zijn wel correct, het is van mijn spaarrekening af en mijn zichtrekening blijft op 0 staan. En het geld is de volgende namiddag bij de andere bank aanwezig.
dus geen zorgen maken.
Ik doe het zo: Ik maak een 'enveloppe' met een overschrijving van spaar naar zicht en van zicht naar externe rekening en ik bevestig ze samen.
Ik zie ze (als ik dat savonds doe) ook niet altijd verschijnen maar de saldo's zijn wel correct, het is van mijn spaarrekening af en mijn zichtrekening blijft op 0 staan. En het geld is de volgende namiddag bij de andere bank aanwezig.
dus geen zorgen maken.
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Zo doe ik dat ook altijd. Nog nooit problemen mee gehad.BartVW schreef: Jay,
Ik doe het zo: Ik maak een 'enveloppe' met een overschrijving van spaar naar zicht en van zicht naar externe rekening en ik bevestig ze samen.
Ik zie ze (als ik dat savonds doe) ook niet altijd verschijnen maar de saldo's zijn wel correct, het is van mijn spaarrekening af en mijn zichtrekening blijft op 0 staan. En het geld is de volgende namiddag bij de andere bank aanwezig.
dus geen zorgen maken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Er zit normaalgezien geen vertraging tussen het zichtbaar zijn van de transactie in uw online rekeningen, en de effectieve uitvoering van de verrichting zelf. Er zouden ook helemaal geen vertragingen mogen geweest zijn. Zelfs op piekmomenten is er nog meer dan voldoende capaciteit op onze servers om alle transacties onmiddellijk te kunnen verwerken.
Misschien is dit een specifiek geval en is uw transactie om één of andere reden inderdaad langer blijven staan. Technisch gezien is het exact traceerbaar wanneer een overboekingsopdracht werd ingevoerd en wanneer de transactie verwerkt werd. Ook wanneer deze zichtbaar werd in uw online rekeningen is terug te vinden.
Zoals eerder aangeboden kijken we dit graag voor u na, als u met ons contact opneemt zodat we weten over welke transactie het juist gaat.
Misschien is dit een specifiek geval en is uw transactie om één of andere reden inderdaad langer blijven staan. Technisch gezien is het exact traceerbaar wanneer een overboekingsopdracht werd ingevoerd en wanneer de transactie verwerkt werd. Ook wanneer deze zichtbaar werd in uw online rekeningen is terug te vinden.
Zoals eerder aangeboden kijken we dit graag voor u na, als u met ons contact opneemt zodat we weten over welke transactie het juist gaat.
Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?
Uiteindelijk is het in orde gekomen, dat is het belangrijkste.
Toch bedankt voor uw aanbod.
Toch bedankt voor uw aanbod.

