Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
Jay
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Jay
Verstuur privébericht

Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Jay » 26 januari 2009, 20:37

Ik heb net rond 20.20h een overschrijving uitgevoerd van mijn spaar- naar zichtrekening.
Na ondertekenen kreeg ik het bericht dat deze was uitgevoerd, maar ik zie het bedrag niet op mijn zichtrekening.
Ik zie deze overschrijving ook niet bij "in behandeling".
Is dit normaal?
Omhoog

ticoterie82

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door ticoterie82 » 26 januari 2009, 21:39

Ja, maak je geen zorg voor dat...ik heb al dat gehad.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Jay
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Jay
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Jay » 26 januari 2009, 22:26

Ondertussen 22.25h en nog steeds geen geld op mijn zichtrekening te zien. Dit duurt wel héél lang...
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4685
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 26 januari 2009, 23:12

Ergens tussen 20u en 22u (ongeveer) wordt de backup e.d. van rabobank.be geupdate. Dat heeft de vertegenwoordiger hier al eens uitgelegd. Maak je dus geen zorgen, dit is normaal. Ik doe het niet meer tussen deze uren om deze simpele reden ;)
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Jay
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Jay
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Jay » 27 januari 2009, 07:05

We zijn nu 7.00h de dag nadien en mijn geld staat nog steeds niet op mijn zichtrekening!
Het lijkt me dat er iets stevig misgelopen is bij de verwerking van die transactie.
Mijn geld staat ook niet meer op mijn spaarrekening (alhoewel die wel nog het oude bedrag weergeeft!), want ik kan niet meer overschrijven omdat ik dan het bericht krijg dat het saldo ontoereikend is.
Is het normaal dat na meer dan 11 uur mijn geld nog altijd niet op mijn zichtrekening staat en dat er ook geen opdracht te vinden is bij "In behandeling"???
Ik heb dat oud bericht erop nagelezen en daar wordt gesproken over een vertraging van 2 uur en het feit dat je die overschrijving dan kan zien bij "In behandeling", maar dat is hier NIET het geval.
WAAR IS MIJN GELD NAARTOE????????!!!!
Laatst gewijzigd door Jay op 27 januari 2009, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4685
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 27 januari 2009, 07:58

Geen paniek. Bel straks eens naar rabobank: 03-289 28 88. Dan kunnen ze bekijken wat er mis gelopen is.
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Jay
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Jay
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Jay » 27 januari 2009, 12:07

Uiteindelijk is het deze middag dan toch verschenen.
Extreem lange verwerkingstijd. Misschien een massale uittocht bij Rabobank gisterenavond?
Omhoog

Gebruikersavatar
lila
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 05 apr 2008
Contacteer:
Contacteer lila
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door lila » 27 januari 2009, 17:10

Dit is inderdaad een lange verwerkingstijd,zelf nog niet tegengekomen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Rabobank.be » 28 januari 2009, 18:11

Beste Jay,

Een probleem dat zich voordoet met een specifieke overschrijving is best iets wat we in detail voor u kunnen onderzoeken.
Neem in dit soort zaken dan ook altijd contact op met onze Klantendienst zodat we de door u ingebrachte verrichting kunnen nakijken en kunnen zien wat het probleem is.
Uiteraard mag u eveneens uw ervaringen op dit forum delen met anderen, maar als u het enkel hier doet, gaan we, bij gebrek aan gegevens, moeilijk iets kunnen opzoeken voor u.
Ik kan u in elk geval bevestigen dat er geen problemen zijn geweest met verrichtingen of met een laattijdige uitvoering ervan. Buitend e de opmerking die Vaganzza maakte over de eindedagverwerking zouden alle verrichtingen tijdig uitgevoerd moeten zijn, maar om dat met zekerheid voor uw verrichting te kunnen zeggen hebben we de rekeninginformatie nodig die u uiteraard beter rechtstreeks aan ons bezorgt.
We zijn ook benieuwd wat dit zou kunnen zijn, dus laat het ons zeker weten!

Alvast bedankt!
Omhoog

Jay
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Jay
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Jay » 28 januari 2009, 18:37

Mijn vriendin heeft gisteren naar de helpdesk gebeld.
Blijkbaar was het geld wel degelijk getransfereerd naar de zichtrekening maar (en ik citeer) "zat er vertraging op de website door het grote aantal transacties"...
Is het normaal dat je zelfs de volgende ochtend je geld nog steeds niet ziet staan?
Is de informatie (rekeningstanden) die in de web applicatie getoond wordt niet de real-time status van de rekeningen? Het moet zijn van niet, want volgens de helpdeskmedewerkster stond het geld er wel degelijk op, terwijl dit niet zichtbaar was langs de client kant (web applicatie)...
Omhoog

Gebruikersavatar
BartVW
VIP member
VIP member
Berichten: 1035
Lid geworden op: 01 aug 2008
Contacteer:
Contacteer BartVW
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door BartVW » 28 januari 2009, 22:58

Jay,

Ik doe het zo: Ik maak een 'enveloppe' met een overschrijving van spaar naar zicht en van zicht naar externe rekening en ik bevestig ze samen.

Ik zie ze (als ik dat savonds doe) ook niet altijd verschijnen maar de saldo's zijn wel correct, het is van mijn spaarrekening af en mijn zichtrekening blijft op 0 staan. En het geld is de volgende namiddag bij de andere bank aanwezig.

dus geen zorgen maken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4685
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 28 januari 2009, 23:32

BartVW schreef: Jay,

Ik doe het zo: Ik maak een 'enveloppe' met een overschrijving van spaar naar zicht en van zicht naar externe rekening en ik bevestig ze samen.

Ik zie ze (als ik dat savonds doe) ook niet altijd verschijnen maar de saldo's zijn wel correct, het is van mijn spaarrekening af en mijn zichtrekening blijft op 0 staan. En het geld is de volgende namiddag bij de andere bank aanwezig.

dus geen zorgen maken.
Zo doe ik dat ook altijd. Nog nooit problemen mee gehad.
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Rabobank.be » 29 januari 2009, 09:47

Er zit normaalgezien geen vertraging tussen het zichtbaar zijn van de transactie in uw online rekeningen, en de effectieve uitvoering van de verrichting zelf. Er zouden ook helemaal geen vertragingen mogen geweest zijn. Zelfs op piekmomenten is er nog meer dan voldoende capaciteit op onze servers om alle transacties onmiddellijk te kunnen verwerken.
Misschien is dit een specifiek geval en is uw transactie om één of andere reden inderdaad langer blijven staan. Technisch gezien is het exact traceerbaar wanneer een overboekingsopdracht werd ingevoerd en wanneer de transactie verwerkt werd. Ook wanneer deze zichtbaar werd in uw online rekeningen is terug te vinden.
Zoals eerder aangeboden kijken we dit graag voor u na, als u met ons contact opneemt zodat we weten over welke transactie het juist gaat.
Omhoog

Jay
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Jay
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving niet in behandeling, geld toch weg?

  • Citeer

Bericht door Jay » 31 januari 2009, 13:57

Uiteindelijk is het in orde gekomen, dat is het belangrijkste.
Toch bedankt voor uw aanbod.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
cron
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy