Voorlopig nog steeds 4,25% bij Argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Voorlopig nog steeds 4,25% bij Argenta
Je moet blijkbaar Argenta een beetje leren kennen. Zeker bij mijn kantoor zijn het best wel sympathieke mensen. Blijkbaar is het bij Argenta gebruikelijk dat je alle nieuwtjes aan je kantoor moet vragen, ook ivm met de rentes.
Zelfs met hun internetrekening en hun e-spaarrekening boren ze niet de markt aan van personen die nooit een kantoor willen binnenstappen. Je moet nog steeds langs het kantoor voor het openen van je rekening en voor de toegangscodes. Blijkbaar wil Argenta zich niet ten volle storten op de markt van internet-only klanten.
Ik vind het ook niet kunnen dat Argenta zichzelf niet de policy oplegt om renteverlagingen +- 2 weken op voorhand zijn renteverlagingen aankondigt. Het is ook geen doen dat ze tot op de laatste dag op hun website een banner hebben staan met 'e-spaar 4.25%' zonder informatie naar de tariefverlaging in voege deze maandag !
Om een oud topic aan te halen:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Argenta heeft een jarenlange traditie om in December & Januari de voorwaarden voor hun spaarboekjes zo interessant mogelijk te zetten.
3.5% is nog altijd niet slecht. Ik vrees echter dat in de loop van dit jaar ze de rente nog verder gaan moeten verlagen. Andere banken kunnen de dalende trend van de rentes ook niet negeren.
Zelfs met hun internetrekening en hun e-spaarrekening boren ze niet de markt aan van personen die nooit een kantoor willen binnenstappen. Je moet nog steeds langs het kantoor voor het openen van je rekening en voor de toegangscodes. Blijkbaar wil Argenta zich niet ten volle storten op de markt van internet-only klanten.
Ik vind het ook niet kunnen dat Argenta zichzelf niet de policy oplegt om renteverlagingen +- 2 weken op voorhand zijn renteverlagingen aankondigt. Het is ook geen doen dat ze tot op de laatste dag op hun website een banner hebben staan met 'e-spaar 4.25%' zonder informatie naar de tariefverlaging in voege deze maandag !
Om een oud topic aan te halen:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Argenta heeft een jarenlange traditie om in December & Januari de voorwaarden voor hun spaarboekjes zo interessant mogelijk te zetten.
3.5% is nog altijd niet slecht. Ik vrees echter dat in de loop van dit jaar ze de rente nog verder gaan moeten verlagen. Andere banken kunnen de dalende trend van de rentes ook niet negeren.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
- Newbie
- Contacteer:
Toch wel , ze zijn bezig met een virtueel kantoor op poten te zetten .
-
- Full Member
- Contacteer:
https://www.spaargids.be/sparen/Argenta ... spaar.html
Vanaf maandag 2 feb slechts 3,50% (is nog altijd een van de hoogste van de markt).
Vanaf maandag 2 feb slechts 3,50% (is nog altijd een van de hoogste van de markt).
Er zijn weinig banken die weken tevoren een aanpassing (lees verlaging) van hun rentetarieven bekend maken. Niet alleen Argenta pas deze tactiek toe. Ben zelf klant bij KBC en Ethias en heb nog nooit info ontvangen ivm wijziging van intrestvoeten. Gelukkig kunnen we nog rekenen op websites als Spaargids.be !Tope schreef:Allé, vooruit, vanaf dinsdag al!JackPot schreef: Net telefoon gehad van Argenta, ze verlagen de e-spaar vanaf dinsdag naar 3,5%![]()
Dan zouden ze dat op zijn minst toch al mogen aankondigen op hun website.
Daar staat nog steeds 4,25%.
Weinig klantvriendelijk vind ik dit.
Ik zou wel eens willen weten waar die informatie vandaan komt? Op hun site is er niets van te vinden, op mijn emailadres vind ik geen bericht daaromtrend. Ik heb wel nog niet ingelogd op mijn internetbankieren, want kan daar momenteel niet aan, maar ik veronderstel toch dat als de renteverandering vandaag effectief doorgaat, dat op een bepaalde manier vandaag toch zou gecommuniceerd worden. Op hun website staat de e-spaar ook nog aan 4,25% vandaag.Ijsspaarder schreef: https://www.spaargids.be/sparen/Argenta ... spaar.html
De informatie is afkomstig van Argenta, echter onze redactie heeft zich vergist in datum.
De correcte datum voor aanpassing is dinsdag 3 februari.
Onze excuses voor deze vergissing.
De correcte datum voor aanpassing is dinsdag 3 februari.
Onze excuses voor deze vergissing.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 2 februari 2009, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hun website is aangepast. Vanaf 3/2/2009 bedraagt de rente op espaar nog 3.50%. Ook de andere rekeningen nemen allemaal een duik.
Nu staat het op de website:
Argenta E-SPAAR:
Basisrente.......................................................... 3,50 %
Getrouwheidspremie ..................................... 0,01 %
Aangroeipremie ............................................. 0,01 %
zonder vermelding wanneer de renteverlaging ingaat.
Argenta E-SPAAR:
Basisrente.......................................................... 3,50 %
Getrouwheidspremie ..................................... 0,01 %
Aangroeipremie ............................................. 0,01 %
zonder vermelding wanneer de renteverlaging ingaat.
Als u bij de tarieven kijkt, staat daar duidelijk de datum van 3 februari 2009 vermeld!
U klikt op spaarrekeningen, dan op gelijk welke spaarrekening en dan ziet u de verwijzing "verkorte tarieflijst". Via die link ziet u de rentevoeten op alle rekeningen alsook vanaf welke datum ze in voege zijn. (Er is wel geen historiek beschikbaar).
U klikt op spaarrekeningen, dan op gelijk welke spaarrekening en dan ziet u de verwijzing "verkorte tarieflijst". Via die link ziet u de rentevoeten op alle rekeningen alsook vanaf welke datum ze in voege zijn. (Er is wel geen historiek beschikbaar).
Ah ja, wie zoekt die vindt. Het staat inderdaad helemaal onderaan de pagina'srob schreef: Als u bij de tarieven kijkt, staat daar duidelijk de datum van 3 februari 2009 vermeld!
Ik blijf het beneden alle peil vinden om een renteverlaging één dag op voorhand aan te kondigen.
@Tope: langs de ene kant heb je gelijk, langs de andere kant: als je het 10 dagen geleden had geweten zou je je geld dan elders geparkeerd hebben, wetende dat ze nog steeds een van de hoogste rentes op de Belgische markt bieden?
Ik vind het percentage dat Argenta geeft nog heel competitief. Afwachten natuurlijk hoe het verder zal gaan... (maar dat geldt voor alle banken natuurlijk)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Jay,
je hebt gelijk... heb liever nog een bank die in laatste instantie zijn rentedalingen kenbaar maakt maar toch nog steeds één van de hogere rentes blijft uitkeren dan een bank die zijn (grotere) rentedalingen langer op voorhand kenbaar maakt (zoals Rabobank bv.)...
je hebt gelijk... heb liever nog een bank die in laatste instantie zijn rentedalingen kenbaar maakt maar toch nog steeds één van de hogere rentes blijft uitkeren dan een bank die zijn (grotere) rentedalingen langer op voorhand kenbaar maakt (zoals Rabobank bv.)...

vind ik ook. Verleden week hebi k nog van rabo naar Argenta overgeschreven. Voel ik me nu gepakt ? Maar nee. Iedereen weet toch dat je geen 4.25% blijft hebben tot 1/4 als de euribor in een steile duik zit. Ik vind 3.5% best te doen in vergelijking met de 3% die ze elders geven.Vaganzza schreef: Ik vind het percentage dat Argenta geeft nog heel competitief.