hypothecaire lening op een vakantiewoning in park
TIP
hypothecaire lening op een vakantiewoning in park
Is het mogelijke een hypothecaire te krijgen op een woning in een vakantiepark en zo ja welke bank.
-wij hebben een compromis getekend dus beetje tijdsdruk en dachten geen probleem inkomen genoeg, we doen dit met 2 koppels maar wat blijkt bij de leningaanvraag, ze willen geen hypothecaire lening verschaffen op de vakantiewoning.
-wij hebben een compromis getekend dus beetje tijdsdruk en dachten geen probleem inkomen genoeg, we doen dit met 2 koppels maar wat blijkt bij de leningaanvraag, ze willen geen hypothecaire lening verschaffen op de vakantiewoning.
Re: hypothecaire lening op een vakantiewoning in park
Gaat het om een volle eigendom of erfpacht?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Oei, je volgde het stappenplan in omgekeerde richting??
blijkbaar wel.. hadden geen enkel idee dat banken hierover moeilijk zouden doen. Is een waardig huis met eigen grond. Dom maar nu zijn er banken die hier hypotheken op plaatsten maar je moet weten welke, onze deadline is 15/5.
Heb je een ontbindende voorwaarde laten opnemen in je compromis? Anders kan het zijn dat je een boete van 10% op de aankoopsom moet betalen indien je uiteindelijk aan geen lening geraakt. Ik zou dus zo snel mogelijk in actie schieten!
Waarom wou de betrokken bank de lening eigenlijk niet aanbieden? Geen goed dossier of omdat ze nooit vakantiewoningen zouden aanvaarden? Het zou mij immers verbazen dat een bank nooit een hypothecaire lening zou verstrekken voor vakantiewoningen. De meeste banken maken er immers reclame mee op hun website (zoals bv. Belfius).
Indien je een slecht dossier zou hebben, kun je altijd eens horen bij de hypotheekwinkel en/of immotheker. Als zij het niet willen/kunnen doen dan ziet het er meestal niet goed uit...
Waarom wou de betrokken bank de lening eigenlijk niet aanbieden? Geen goed dossier of omdat ze nooit vakantiewoningen zouden aanvaarden? Het zou mij immers verbazen dat een bank nooit een hypothecaire lening zou verstrekken voor vakantiewoningen. De meeste banken maken er immers reclame mee op hun website (zoals bv. Belfius).
Indien je een slecht dossier zou hebben, kun je altijd eens horen bij de hypotheekwinkel en/of immotheker. Als zij het niet willen/kunnen doen dan ziet het er meestal niet goed uit...
1. volle eigendom
2. inderdaad niet eerst gaan vragen bij de bank/ dom
3. Opschortende voorwaarde loopt tot 15/5 . Weigering 3 banken.
Onze vraag was welke banken zouden dit wel doen?
2. inderdaad niet eerst gaan vragen bij de bank/ dom
3. Opschortende voorwaarde loopt tot 15/5 . Weigering 3 banken.
Onze vraag was welke banken zouden dit wel doen?
Heb hetzelfde meegemaakt. Bij record was dat toen. Als je al een huis hebt pakken ze een hypotheek op die woning. Zo is het bij ons gebeurd. Maar met 2 koppels zal dit de zaak er niet gemakkelijker op maken.
Succes nog.
Succes nog.
Misschien is de 'in het park' een probleem. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er niet voldaan wordt aan de vereisten om van een hypothecaire lening te kunnen spreken (i.e. geen hypotheek mogelijk).NS2SN schreef: ↑6 mei 2019, 13:05
Alsook, spreken we over een Belgisch park?
Normaal gezien is het geen probleem om een vakantiewoning van Roompot, Centerparcs,... te kopen via een hypothecaire lening.
Normaal kan dat niet omdat een vakantiewoning niet echt een woning is. Je kan er niet officieel wonen.
Ik zou dat nooit moeten hebben een vakantiewoning; de waarde in toekomst is heel onzeker.
Ik zou dat nooit moeten hebben een vakantiewoning; de waarde in toekomst is heel onzeker.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Lenen niet. De waarborg vestigen wel. meestal is de grond niet van u. Soort erfpacht. Conclusie: meestal zal u een ander pand als waarborg moeten geven.