Morningstar, hoe actueel is de info daar?
TIP
Morningstar, hoe actueel is de info daar?
Ik probeer regelmatig info over fondsen en aandelen te zoeken op Morningstar, maar al die info daar is verouderd, en van geen tel meer. Zijn er betere websites?
Re: Morningstar, hoe actueel is de info daar?
Afhankelijk waar en waarnaar je kijkt is de Morningstar informatie ofwel
- up to date - bvb beursgenoteerde aandelen en fondsen - misschien 15min vertraging
- van de vorige dag - bvb fondsen die niet op de beurs noteren geven maar max 1x per dag hun waarde door
- van het einde van de vorige maand - fondsen geven maar 1x per maand hun portefeuille door - hier zal Morningstar dan 1x per maand hun X-ray op berekenen.
Welke info zoek je? Wat is niet up to date?
- up to date - bvb beursgenoteerde aandelen en fondsen - misschien 15min vertraging
- van de vorige dag - bvb fondsen die niet op de beurs noteren geven maar max 1x per dag hun waarde door
- van het einde van de vorige maand - fondsen geven maar 1x per maand hun portefeuille door - hier zal Morningstar dan 1x per maand hun X-ray op berekenen.
Welke info zoek je? Wat is niet up to date?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De laatste dagen valt het mij op dat als je in Morningstar een fictieve portefeuille maakt (ik gebruik de transactie portefeuille), en daar zitten aandelen in, dat de koers van die aandelen 1 dag achter loopt.
Zo krijg je vandaag op 21/5 de koersen van 20/5 (gekeken om 20u25). Gisteren viel het me ook al op.
Refreshen (soft + hard), afloggen en opnieuw inloggen, niets helpt. 'k Heb het zowel bij Firefox als bij Chroom.
Hebben jullie dit ook voor ?
Zo krijg je vandaag op 21/5 de koersen van 20/5 (gekeken om 20u25). Gisteren viel het me ook al op.
Refreshen (soft + hard), afloggen en opnieuw inloggen, niets helpt. 'k Heb het zowel bij Firefox als bij Chroom.
Hebben jullie dit ook voor ?
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member

- Contacteer:
eenmaal alles op +200% staat, maakt die +0,5% van de dag zelf weinig uit 
Idd, op die 5 euro zal het niet steken danDoubleDigitsOrBust schreef: ↑21 mei 2019, 21:34 eenmaal alles op +200% staat, maakt die +0,5% van de dag zelf weinig uit![]()
Koersen staan voor de moment opnieuw juist.
Dat is nu al een week dat de koersen van de fondsen van BlackRock niet meer worden geüpdated. Bovendien krijg ik al de hele week te pas en te onpas melding dat er problemen op de server zijn.
Hier ook al de hele week technische problemen op Morningstar.
-
anonymous
Yaris, over welke fondsen gaat het?
En wat bedoel je met niet geupdate?
* staan ze in het grijs?
* of blijft laatste update datum in verleden staan?
En wat bedoel je met niet geupdate?
* staan ze in het grijs?
* of blijft laatste update datum in verleden staan?
Ze staan in het zwart maar de laatste koers is nog van 9 april.
-
anonymous
Effe gecheckt hier en zie inderdaad iets raars:
In mijn portefeuille overzicht heb ik 2 fondsen van blackrock en die blijven gewoon geupdate worden.
Maar als ik erop klik (en dus de detail opvraag) staat daar inderdaad de koers van 9/4.
In mijn portefeuille overzicht heb ik 2 fondsen van blackrock en die blijven gewoon geupdate worden.
Maar als ik erop klik (en dus de detail opvraag) staat daar inderdaad de koers van 9/4.
Fondsen hebben geen beurskoers maar een dagelijkse inventariswaarde. De I.W. van een fonds is er ten vroegste enkele uren na de beurssluiting. Afhankelijk van welke aandelen in het fonds zitten is het mogelijk dat de inventariswaarde slechts 's nachts of de volgende morgend kan berekend worden. Dit is afhankelijk van de tijdzones waar de beurzen veel later sluiten.
B.v.b.De I.W. van een gemengd fonds met Europese, Aziatische en Amerikaanse aandelen kan slechts berekend worden nadat de beurzen in Amerika afgesloten worden.
B.v.b.De I.W. van een gemengd fonds met Europese, Aziatische en Amerikaanse aandelen kan slechts berekend worden nadat de beurzen in Amerika afgesloten worden.