USD geldmarktfonds
TIP
Re: USD geldmarktfonds
denk eens zelf na sortino
wat gebeurt er met de koers van een obligatie als de rente daalt ?
wat is er gebeurt met de rente in USD ?
bij welke obligaties reageert de koers het hevigst die op 1 jaar of op 100 jaar ?
heel wat draadjes hier waarin je dit soort info gaat vinden, jd inlezen in de materie kan nooit kwaad.
wat gebeurt er met de koers van een obligatie als de rente daalt ?
wat is er gebeurt met de rente in USD ?
bij welke obligaties reageert de koers het hevigst die op 1 jaar of op 100 jaar ?
heel wat draadjes hier waarin je dit soort info gaat vinden, jd inlezen in de materie kan nooit kwaad.
Is idd niet vreemd dat LT treasuries stijgen gezien Fed geen intentie meer heeft om rente te verhogen. Zat eerder te denken aan die inverse yield curve waar zoveel sprake over is. Geven short term bonds dan geen betere yield dan LT? Weet meer van aandelen dan van bonds eerlijk gezegd.
Quality growth investor
yield van een obligatie en koerswinst van een obligatie zijn 2 totaal verschillende begrippen.
Rente FED (op korte termijn) en rente op 20 jaar zijn ook verschillende begrippen.
inverse rentecurve betekent dat LT rente lager is dan de korte.
misschien is de USD LT rente wel fel gedaald de laatste maanden ?
en wat gebeurd er dan met de waarde van bestaande LT obligaties ?
hoe wordt de waarde van ETF berekend ?
lees de posts van B4Long eens door daar staat heel veel basic info in.
of mijnkapitaal een goede site voor starters
Rente FED (op korte termijn) en rente op 20 jaar zijn ook verschillende begrippen.
inverse rentecurve betekent dat LT rente lager is dan de korte.
misschien is de USD LT rente wel fel gedaald de laatste maanden ?
en wat gebeurd er dan met de waarde van bestaande LT obligaties ?
hoe wordt de waarde van ETF berekend ?
lees de posts van B4Long eens door daar staat heel veel basic info in.
of mijnkapitaal een goede site voor starters
De reden waarom LT treasuries afgelopen tijd goed deden zou blijkbaar totaal andere reden zijn, ie. ze zouden eerder als recession play gekocht worden.
Lees hier: https://seekingalpha.com/article/426733 ... dge-stocks
Lees hier: https://seekingalpha.com/article/426733 ... dge-stocks
Quality growth investor
eind goed al goed 
Al die schommelingen omdat men denkt dat rente gaat stijgen of dalen wil ik net niet. Ik wil eigenlijk gewoon mijn dollars en de gangbare rente = geldmarktfonds.
Maar ik ben blijkbaar de enige idioot die dit wil
En Binck heeft geen zin om hierop te antwoorden dollarrekening-en-depositogarantie-t26289.html
Ze beleggen het geld van de dollarrekening waarschijnlijk zelf in een geldmarktfonds en het verschil is hun winst. Het is een bank natuurlijk
Maar ik ben blijkbaar de enige idioot die dit wil
En Binck heeft geen zin om hierop te antwoorden dollarrekening-en-depositogarantie-t26289.html
Ze beleggen het geld van de dollarrekening waarschijnlijk zelf in een geldmarktfonds en het verschil is hun winst. Het is een bank natuurlijk
Als vuistregel kan je nemen dat de kost van het hedgen in dezelfde grote orde ligt dan het verschil in intrestvoet. Als dit niet het geval zou zijn dan zou dit weg-gearbittreert worden door beleggers zoals jij.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waarom is hedgen tegen de euro voor jou belangrijk? (Ik ga ervan uit dat je vandaag in EUROpa woont en dat ook in de toekomst plant te doen - een situatie waar hedgen naar de euro meer frequent zou zijn omdat je huidige en toekomstige uitgaven in euro zijn) Hedgen tegen de euro brengt geen stabiliteit bij je portefeuille.
Persoonlijk zie ik wel een zeker nut naar het diversifiëren naar wereldwijde obligaties; en die dan gehedged naar de euro om stabiliteit te brengen in dit deel van de portefeuille.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik acht de kans reëel dat de euro niet blijft bestaan, met zeer pijnlijke gevolgen vandien
Edit: ik zal het wat minder dramatisch formuleren: ik denk dat de kans bestaat dat de euro in z'n huidige vorm en met de huidige landen van de eurozone niet zal blijven bestaan. En het proces van de aanpassingen zou wel eens pijnlijk kunnen zijn.
Edit: ik zal het wat minder dramatisch formuleren: ik denk dat de kans bestaat dat de euro in z'n huidige vorm en met de huidige landen van de eurozone niet zal blijven bestaan. En het proces van de aanpassingen zou wel eens pijnlijk kunnen zijn.
Wat zal het effect zijn van de rentedaling op dergelijke geldmarktfondsen? Weegt de (licht) stijgende koers van de obligaties op tegen de verzwakking van de munt?
Mensen met ervaring?
Mensen met ervaring?