Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

vdk jovo spaarrekening

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
19 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
elleelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer elleelle
Verstuur privébericht

vdk jovo spaarrekening

• Citeer

Bericht door elleelle » 10 juni 2019, 14:58

Ik opende een 8-tal jaar geleden zo'n rekening bij de geboorte van een kleinkind .
Omdat ik geen contact meer heb met de ouders wilde ik toch hebben dat dat kind op zijn 18e toch iets zou hebben. Deze week heb ik evenwel een brief gekregen van vdk dat het niet langer mogelijk is om als grootouder een spaarrekening aan te houden voor een kleinkind zonder de toestemming van de ouders . Vanaf 21 juni worden zelfs de ouders van mijn kleinkind verwittigd. Zelfs heb ik vanaf september niet meer het recht om de uittreksels van de rekening , die ikzelf gevoed heb , op te halen . Omdat ik dat voor de eerste keer hoor en ik nog spaarrekeningen heb bij andere banken voor andere kleinkinderen wilde ik toch eens weten of ik dan weer zo'n alleenstaand geval ben.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: vdk jovo spaarrekening

• Citeer

Bericht door haelewyn » 10 juni 2019, 17:14

Staat de rekening op jouw naam of heb je er een volmacht op ?
Kan je het geld opnemen, op een andere rekening op jouw eigen naam storten en terzijnertijd het geld aan je kleinkind bezorgen ?
Ik voel een beetje aan uit welke hoek de wind waait .. en dan ben je geen alleenstaand geval.
Zoals met de meeste dingen in het leven zeker ?

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
GiFre
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer GiFre
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door GiFre » 10 juni 2019, 19:25

Benieuwd, wil er ook terug 1 openen voor een kleinkind.

Heb al eens alle geld erop verloren toen 1 van de ouders alles hebben afgehaald.

elleelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer elleelle
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door elleelle » 10 juni 2019, 21:50

Deze rekening staat op naam van het kleinkind met als adres , ons adres . Had 3 zo'n spaarrekeningen bij het toenmalig BAC en ondertussen is de laatste van die 3 deze maand 18 . Heb wel contact met die ouders maar die rekeninguittreksels komen hier toe zonder problemen. Dan nog 2 bij AXA zonder problemen , hebben wel nog contact met de ouders , maar ook naam kind met ons adres en de uittreksels worden bewaard in kantoor en daar gaan wij jaarlijks eens om , ook zonder problemen . Het is maar VDK dat nu moeilijk doet.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 10 juni 2019, 23:18

Wie het geld gestort heeft of zelfs wie de rekening geopend heeft zal niet veel belang meer hebben als de rekening op naam van een ander natuurlijk persoon staat. Zeer jonge kinderen krijgen hier dezelfde rechten als een volwassene, lijkt me, of men probeert ze te beschermen. Alleen zijn er minder mogelijkheden om iets te doen met het geld dat op de rekening staat.
Zelfs als ik de enige ben die geld stort op een rekening van X of Y wil dat nog altijd niets zeggen over wat ik met de rekening zelf kan doen. Ik kan de rekening niet sluiten of de uittreksels van bestemming veranderen.
Op dit moment oordeelt VDK zo te zien dat je de uittreksels niet mag ontvangen. Over de details en de uitwerking van die rekeningen op naam van een (klein)kind schijnen verschillende banken er verschillende meningen op na te houden.
Begrijp me niet verkeerd... ik vind dat ook wel jammer en een beetje te veel van het goede misschien.

Er is al een en ander over geschreven. Ik kopieer hieronder een paar URL's.

https://www.wikifin.be/nl/faq/1-een-spa ... -mijn-kind

https://www.hln.be/geld/consument/geld- ... ~a61166fc/

spaarrekening-op-naam-van-uw-kind-t15203.html

elleelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer elleelle
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door elleelle » 11 juni 2019, 06:30

Dank voor alle reacties , maar zo'n brief van VDK overvalt een mens wel hoor.
Wij hebben ooit bij AXA navraag gedaan om die rekening over te hevelen naar een spaarrekening bij de kleinkinderen thuis , omdat de intresten ondertussen zo laag waren , maar dat was onmogelijk . Doordat wij een nieuw-samengesteld gezin zijn ( ondertussen reeds 25 jaar gehuwd ) hebben wij 10 kleinkinderen in totaal.
De eerste 5 hebben dus een spaarboekje bij BAC of AXA , waarvan dus ondertussen reeds 2 de 18 jaar bereikt hebben. Omdat wij ondertussen wat ouder werden hebben wij er geen nieuwe meer geopend en hebben hun verjaardag- en nieuwjaarscentjes op een spaarrekening bij hen thuis geplaatst.
Omdat mijn dochter en schoonzoon met budgetbegeleiding/schuldbemiddeling leven , hebben wij op naam van hun kind die rekening bij VDK geopend waar er toen een promotie voor liep . Ondertussen wel de garantie gekregen dat zij er niet aan kunnen tot hun zoontje 18 wordt. Dat betekent heel veel voor mij.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 11 juni 2019, 23:07

De oplossing is een "rekening met derdenbeding" openen op eigen naam en met (klein)kind, petekind, enz., als begunstigde.
Niemand anders kan aan het geld, tot je het zelf vrijgeeft. Bij jouw onverwacht overlijden, krijgt de begunstigde het geld op de vervaldag die jijzelf opgaf. Indien er iets mis gaat, kun je te allen tijde nog zelf over je geld beschikken, of de datum wijzigen, of zelfs de begunstigde wijzigen.
Verschillende banken bieden dit soort rekeningen aan, maar ze maken er blijkbaar geen reclame voor, aangezien er weinig mensen van op de hoogte zijn.
Mijn man en ik openden indertijd voor onze klein- en petekinderen een Rabo Gift Account.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 11 juni 2019, 23:35

Persoonlijk vindt ik een spaarrekening voor en op naam van de kinderen of kleinkinderen een opgedrongen consumenten gedrocht. Je hebt er nadien bijna of geen enkele zeggenschap meer over.
Precies alsof je dit niet doet je een slecht persoon bent, want " dit is een must" is onze maatschappy.

Als je iets wil sparen open dan een spaar rekening op je eigen naam, en als de tijd rijp is om iets aan je kids te geven kun je dat makkelijk doen door geld over te schrijven op hun rekening..
Zo behoud je de totale controle erover en hoef je aan niemand volmacht of verantwoording af te leggen en of rekening te houden met gewijzigde reglementen.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 12 juni 2019, 00:02

Volledig akkoord met de redenering van Ludo. Daarom juist dat de rekening met derdenbeding de goede oplossing is. Die heeft alle opgenoemde voordelen, en nog méér.
ludo schreef: ↑11 juni 2019, 23:35 Persoonlijk vindt ik een spaarrekening voor en op naam van de kinderen of kleinkinderen een opgedrongen consumenten gedrocht. Je hebt er nadien bijna of geen enkele zeggenschap meer over.
Precies alsof je dit niet doet je een slecht persoon bent, want " dit is een must" is onze maatschappy.

Als je iets wil sparen open dan een spaar rekening op je eigen naam, en als de tijd rijp is om iets aan je kids te geven kun je dat makkelijk doen door geld over te schrijven op hun rekening..
Zo behoud je de totale controle erover en hoef je aan niemand volmacht of verantwoording af te leggen en of rekening te houden met gewijzigde reglementen.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 12 juni 2019, 00:20

VOORDELEN????? ENKEL NADELEN ALS JE HET MIJ ZOU VRAGEN

Als je sterft binnen de drie jaar nadat de rekening met derdenbeding is overgedragen, dan moet de begunstigde alsnog erfbelasting betalen.
Dat moet ook sowieso als je sterft nog voor de uiteindelijke schenking.

Dit is dus wel een groot nadeel. Ergens moest er wel een addertje zitten.
Dus het kind/begunstigde kan nog niet aan het spaargeld,maar moet dan al wel erfbelasting betalen bij overlijden van de spaarder.

De tarieven erfbelasting werden aangepast vanaf 1 september 2018.
Tarief voor verkrijgingen tussen andere personen - voor overlijdens vanaf 1 september 2018

Tarief in %

vanaf 0,01 Tot en met 35.000 euro = 25%

Vanaf 35.000,01 tot en met 75.000 euro = 45%

Boven 75.000,01 euro = 55%
------------------

Ben je in principe beter af met een " handgift " te doen als je het geld wil geven op het moment dat het je uitkomt en ( afkomstig van je eigen spaarboek) met registratie van 3%( niet verplicht) als je vreest geen 3 jaar meer in leven te blijven.

----------------------------------------------------------------------

SUCCESSIERECHTEN - SUCCESSIEPLANNING
Hoe belast de fiscus een rekening met derdenbeding?
Als (groot)ouders voor hun (klein)kinderen sparen, wordt door een bankier vaak een (effecten)rekening met derdenbeding aangeraden. Maar hoe wordt zo’n (effecten)rekening belast volgens een recent standpunt van de fiscus?
De klassieke oplossingen
Op naam van het kind. Heel wat (groot)ouders sparen voor hun (klein)kinderen. Vaak gebeurt dat door gewoon een spaarrekening te openen op naam van het kind of een effectenrekening waaraan een spaarplan met beleggingsfondsen gekoppeld wordt. Maar als de spaar- of effectenrekening op naam van het kind staat, kunt u niet verhinderen dat het kind op 18 jaar alles afhaalt bij de bank en er de meest zotte dingen mee doet. Dit fenomeen, ook wel het Ferrari-syndroom genoemd, willen (groot)ouders te allen prijze vermijden.

Op eigen naam. Een mogelijk alternatief is dat u het spaargeld of de fondsen op uw eigen naam laat staan tot het kind de jaren van verstand bereikt heeft. Maar zowel juridisch als psychologisch is het dan geen spaarrekening van het kind en bestaat het gevaar dat u het geld toch zelf gaat gebruiken bij bv. uw volgende verbouwing.

Tak 21 of 23. Een ander alternatief voor wie graag controle behoudt tot een bepaalde leeftijd, is een Tak 21 (spaarverzekering) of een Tak 23 (beleggingsverzekering). Het nadeel is echter dat dergelijke producten duur zijn inzake instap (tot 3% kosten plus 2% taks) en een Tak 23 bovendien duur is inzake jaarlijkse beheerskosten (tot 2% per jaar). En aangezien een ouder hier doorgaans de verzekeringnemer is en het kind de begunstigde bij leven (bv. op 25 jaar), zullen er daarnaast in principe ook erfbelastingen betaald moeten worden bij het vroegtijdige overlijden van de ouder.

(Effecten)rekening met derdenbeding
Wat is het? Om het zgn. Ferrari-syndroom op te vangen, bieden banken steeds vaker een zgn. spaarrekening of effectenrekening aan met een derdenbeding ten gunste van het (klein)kind. Het kan daarbij gaan om een eenmalig bedrag of om bv. het maandelijks sparen of beleggen in fondsen. Hier blijft u juridisch gezien eigenaar van de spaar- of effectenrekening tot de zgn. vrijgeefdatum. U verbindt zich ertoe om het spaarbedrag op een door u gekozen tijdstip (bv. 25 jaar) – de zgn. vrijgeefdatum – over te maken aan het (klein)kind. U mag dat moment vrij kiezen (bv. 21 jaar of 25 jaar). Doordat u juridisch gezien eigenaar blijft van de spaar- of effectenrekening, kunt u alle verrichtingen blijven uitvoeren.

Voordeel. Tot de vrijgeefdatum kan het kind niet aan het geld en kunt u op elk moment terugkomen op uw voornemen of de vrijgeefdatum uitstellen. U kunt zelfs gewoon de begunstigde veranderen. Een perfecte controle.

Einde. Tekent het kind op de vrijgeefdatum voor aanvaarding, dan volgt de overdracht van het geld/de effecten. Vanaf dan heeft u niets meer te zeggen.

En fiscaal gezien?
Belastbaar. In tegenstelling tot wat er soms gedacht wordt, moet er erfbelasting betaald worden als de opdrachtgever (bv. (groot)vader) overlijdt vóór de vrijgeefdatum of zelfs binnen de drie jaar erna. Dit werd trouwens onlangs bevestigd door de Vlaamse Belastingdienst (standpunt nr. 16067) en u mag ervan uitgaan dat dit ook in de andere gewesten zo belast zal worden.
Een (effecten)rekening met derdenbeding is dus enkel vrij van erfbelasting als u blijft leven tot drie jaar na de vrijgeefdatum.
Voor ouders is dat statistisch gezien geen probleem, maar vaak wel voor (oudere) grootouders.

Een (effecten)rekening met derdenbeding is een perfect product als u controle wilt behouden tot het kind tot de jaren van verstand gekomen is.

Maar in tegenstelling tot wat er soms gedacht wordt, is er erfbelasting verschuldigd bij overlijden vóór de vrijgeefdatum of zelfs binnen de drie jaar erna.

elleelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer elleelle
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door elleelle » 12 juni 2019, 06:55

Dank voor de vele goede raad. Maar daarmee is mijn probleem met VDK Jovo spaarrekening niet opgelost.
Zo'n rekening met derden beding werd mij wel aangeraden vorige week bij de bank waar ik hoofdzakelijk klant ben nu. Maar toen ons eerste kleinkind geboren werd 23 jaar geleden bestond dit allemaal nog niet denk ik , en was wat mij deden meer dan normaal. Ons moeder had dit reeds voor haar kleinkinderen en zonder problemen.
Ik ga deze week nog langsgaan bij het VDK kantoor voor meer uitleg.....

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 12 juni 2019, 07:07

Zou toch eens navragen onder welke reglementering het valt dat het niet langer mogelijk is om als grootouder een spaarrekening aan te houden voor een kleinkind zonder de toestemming van de ouders , wat dit lijkt me toch vreemd... En als het kan, haalde ik het geld eraf,en zocht ik er een andere bestemming voor.

Is raar dat ze zeggen " als grootouder een rekening aanhouden" ik versta daar onder dat er toch een of andere volmacht of clausule ofzo op moet zijn,want als de rekening op naam van het kind staat, zou er van grootouders in feite geen sprake kunnen zijn, waarom dan jaren wel, en nu ineens niet meer?????

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 12 juni 2019, 07:19

ludo schreef: ↑12 juni 2019, 00:20 Als je sterft binnen de drie jaar nadat de rekening met derdenbeding is overgedragen, dan moet de begunstigde alsnog erfbelasting betalen.
Ludo,
In jouw oplossing van alles op een aparte spaarrekening te houden en te kiezen wanneer je het aan je (klein)kinderen geeft, heeft hetzelfde nadeel.
Als je sterft, voor je het hebt kunnen geven:
* Wordt er ook erfbelasting afgehouden (bij je wettige erfgenamen dan)
* Ben je niet zeker dat het geld wel naar de bedoelde (klein)kinderen gaat
Sterf je binnen de 3 jaar nadat je het geld gegeven hebt, heb je nog steeds kans dat ze erachter komen en erfbelasting afhouden.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 12 juni 2019, 07:27

Ik ben er bijna zeker van dat als ze tegen de mensen zouden zeggen dat een dergelijke spaarrekening met derden beding onderworpen is aan erfbelasting bij vroegtijdig overlijden er niet veel zouden zijn die er een openen.
Er zit toch wel een serieus addertje en risico in verscholen welke verstrekkende gevolgen kan hebben.
Het zal dat (klein)kind of de ouders daarvan maar overkomen dat ze ineens een erfschuld aan hun been hebben en dat spaargeld niet kunnen vrijmaken tot de leeftijd bereikt is dat het spaargeld vrijkomt.
Als ze dan een lening moeten doen om die erfschuld te betalen,(binnen de 4 maand) met de intresten erbij, is het al bijna een " vergiftigd " geschenk geworden.

Met dat verschil, dat moest je voortijdig komen te overlijden dat het (klein)kind dan belast wordt met erfbelasting, vanaf 0,01 Tot en met 35.000 euro = 25%
Vanaf 35.000,01 tot en met 75.000 euro = 45%
Boven 75.000,01 euro = 55%
en het (klein)kind kan dan ook nog niet aan de spaarrekening en moet dan elders geld zien los te krijgen om de erfbelasting te betalen.
Als er 36.000 euro opstaat, kan je zomaar efkes 16.200 euro ophoesten... is 45%

------------------------------

Wanneer het geld op je aparte eigen spaarrekening staat met de bedoeling het later aan je (klein)kind te geven en je komt te overlijden heeft de langstlevende partner recht op een abattement of voetvrijstelling van € 50.000 in de categorie roerend.

Dit betekent dat, als het netto roerend erfdeel van de langstlevende partner niet meer bedraagt dan € 50.000, de categorie roerend volledig van de erfbelasting is vrijgesteld.

Het eventuele overschot is niet overdraagbaar op een andere categorie goederen.

Bedraagt het netto roerend erfdeel van de langstlevende partner meer dan € 50.000, dan wordt enkel het verschil in meer aan de erfbelasting onderworpen (tarieven van 9% en, desgevallend, van 27%).

elleelle
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer elleelle
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door elleelle » 12 juni 2019, 11:28

Nogmaals dank voor de reacties.
Ik heb zopas een mail gehad van het kantoor alhier om contact op te nemen .
Dus wordt vervolgd.....

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

19 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy