Alleen gaan wonen: haalbaarheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Alleen gaan wonen: haalbaarheid
Beste,
Allereerst, ik ben nieuw op dit forum, dus aan allen een aangename kennismaking.
Ik zal mezelf even voorstellen;
- 24 jaar
- werk al vanaf men 19e
- ben thuiswonend (maar ben naarstig op zoek naar een eigen stekje)
- heb zo'n 75.000 op spaarrekening staan (waarvan alles zelf gespaard doorheen de jaren)
- verdien ongeveer 2200 op ene werk (variabele uren) + 150- 200 op ander werk (flexijob).
Ik heb momenteel ongeveer 850 euro vaste kosten per maand, zijnde;
- 200 euro om thuis te mogen wonen
- 200 euro diesel
- 100 euro extra eten
- 50 euro kleren
- 20 euro kapper
- 100 euro uitgaan
- 33.33 euro onderhoud auto
- 90 euro verzekering + taks
- 25 euro fitness abbonement
- 30 euro fitness supplementen
Ik ben dus zoals gezegd naarstig op zoek naar een eigen stekje (kopen), maar ben bang dat ik niet/amper rond zal komen per maand, gezien mijn maandelijkse kosten nu al zo hoog liggen.. ik leef totaal niet luxueus en ben eigenlijk een grote spaarder. Maar als er dan nog eens een lening van bijvoorbeeld 650 euro zal bijkomen en kosten van elektriciteit etc, ... dan zal ik uiteindelijk niet veel meer kunnen sparen per maand.. wat zijn jullie meningen hieromtrent?
Blijven bij hotel mama is trouwens geen optie, ze heeft liever dat ik op eigen benen sta (en ik ook trouwens). Samenwonen met mijn vriendin is eveneens geen optie omdat ze nog 3 jaar moet studeren.
Alvast bedankt voor uw reacties.
Met vriendelijke groet,
Tj
Allereerst, ik ben nieuw op dit forum, dus aan allen een aangename kennismaking.
Ik zal mezelf even voorstellen;
- 24 jaar
- werk al vanaf men 19e
- ben thuiswonend (maar ben naarstig op zoek naar een eigen stekje)
- heb zo'n 75.000 op spaarrekening staan (waarvan alles zelf gespaard doorheen de jaren)
- verdien ongeveer 2200 op ene werk (variabele uren) + 150- 200 op ander werk (flexijob).
Ik heb momenteel ongeveer 850 euro vaste kosten per maand, zijnde;
- 200 euro om thuis te mogen wonen
- 200 euro diesel
- 100 euro extra eten
- 50 euro kleren
- 20 euro kapper
- 100 euro uitgaan
- 33.33 euro onderhoud auto
- 90 euro verzekering + taks
- 25 euro fitness abbonement
- 30 euro fitness supplementen
Ik ben dus zoals gezegd naarstig op zoek naar een eigen stekje (kopen), maar ben bang dat ik niet/amper rond zal komen per maand, gezien mijn maandelijkse kosten nu al zo hoog liggen.. ik leef totaal niet luxueus en ben eigenlijk een grote spaarder. Maar als er dan nog eens een lening van bijvoorbeeld 650 euro zal bijkomen en kosten van elektriciteit etc, ... dan zal ik uiteindelijk niet veel meer kunnen sparen per maand.. wat zijn jullie meningen hieromtrent?
Blijven bij hotel mama is trouwens geen optie, ze heeft liever dat ik op eigen benen sta (en ik ook trouwens). Samenwonen met mijn vriendin is eveneens geen optie omdat ze nog 3 jaar moet studeren.
Alvast bedankt voor uw reacties.
Met vriendelijke groet,
Tj
Re: Alleen gaan wonen: haalbaarheid
Je inkomsten zijn 2200 + 150 + 200 = 2550 euro.
Voor je vaste maandelijkse terugkerende kosten ( gas-electra-telenet-brandverze.-water-zorgkas-ziekenkas- gsm- mag je rekenen op 300/320 euro ... excl. syndicuskost(30 euro) als je in groot appartementsblok gaat wonen. (excl. kadastraal inkomen en schuldsaldoverzekering)
je lening 650 + 350 vaste kosten + kosten auto 325 = 1325 euro.(excl. kadastraal inkomen en schuldsaldoverzekering)
2550 euro loon - 1325 euro kosten = 1225 euro dat je overhoud voor je eten, hobby,kledy uitgaan enz; enz.
Daar kom je zeker mee toe,en kan je nog van sparen.
Voor je vaste maandelijkse terugkerende kosten ( gas-electra-telenet-brandverze.-water-zorgkas-ziekenkas- gsm- mag je rekenen op 300/320 euro ... excl. syndicuskost(30 euro) als je in groot appartementsblok gaat wonen. (excl. kadastraal inkomen en schuldsaldoverzekering)
je lening 650 + 350 vaste kosten + kosten auto 325 = 1325 euro.(excl. kadastraal inkomen en schuldsaldoverzekering)
2550 euro loon - 1325 euro kosten = 1225 euro dat je overhoud voor je eten, hobby,kledy uitgaan enz; enz.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Plus vergeet niet dat je loon normaal nog een pak stijgt de komende jaren...ludo schreef: ↑12 juni 2019, 00:53 Je inkomsten zijn 2200 + 150 + 200 = 2550 euro.
24 jaar en 2550 per maand verdienen ... 

-
- Full Member
- Contacteer:
Ik weet niet wat je op het oog hebt, maar 650 euro voor een lening vind ik wel naar de lage kant.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
In de openingspost staat 2200 + 150-200 met flexi-job, dus 2350-2400 in totaal.
2200 voor de hoofdjob als 24-jarige vind ik ook wel goed verdiend.
Ken heel wat mensen met 25-30 jaar loopbaan die dat niet hebben.
Hetgeen nog ontbreekt: wat kost een gemiddelde woning in jouw streek? Tenzij je in Leuven ofzo zoekt, moet dat makkelijk lukken voor jou. 2 jobs, dus West-Vlaanderen?
Je verdient echt wel goed je brood.

-
- Full Member
- Contacteer:
Natuurlijk moeten we het bruto vergelijken he. Als het 1900 euro netto is en 300 euro premie (shifts, maaltijdcheques), is het al minder interessant voor je pensioen later...PinkPanther1970 schreef: ↑12 juni 2019, 09:46In de openingspost staat 2200 + 150-200 met flexi-job, dus 2350-2400 in totaal.
2200 voor de hoofdjob als 24-jarige vind ik ook wel goed verdiend.
Ken heel wat mensen met 25-30 jaar loopbaan die dat niet hebben.
Of daalt, dat is ook een mogelijkheid.jantubaman schreef: ↑12 juni 2019, 08:50 Plus vergeet niet dat je loon normaal nog een pak stijgt de komende jaren...
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Full Member
- Contacteer:
De meeste loonsverhogingen zijn toch gebaseerd op anciënniteit hier in België? Of vergis ik me?GreenDean schreef: ↑12 juni 2019, 10:07Of daalt, dat is ook een mogelijkheid.jantubaman schreef: ↑12 juni 2019, 08:50 Plus vergeet niet dat je loon normaal nog een pak stijgt de komende jaren...
Woningen in de streek waar ik woon kosten ongeveer 180.000 - 220.000 euro, ik woon in een goedkopere streek.
Ik ben er anders flink op achteruit gegaan. Kwestie van er rekening mee te houden dat dat ook kan gebeuren. Loon volgens anciënniteit? We hebben nu al zowat de hoogste loonkost van Europa. Hoe lang gaan we dat nog kunnen volhouden?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Er zijn er velen die met minder moeten toekomen elke maand.
En dan begint men over zijn eigen ikke en de loonkost van Belgie.
Als men eens moest beginnen met alle surplussen van belasting voordelen af te schaffen.
De loonkost in Belgie zal dan heel snel kunnen dalen.
Elk voordeeltje voor een individu moet ergens anders gehaald worden.
Dus de ene zijn voordeel mag een andere ophoesten.
Dus de hoge inkomens graaien.
Dus de kleine inkomens draaien er voor op.
Estate Guru believer.