Beleggen in India ?
TIP
Re: Beleggen in India ?
Mja voor een belegging met lage bèta moet je niet in de richting van EM kijken.. Daling is door trade war, als er een akkoord komt is het weer naar omhoog. Buy the dip 

Wat is trouwens het verschil tussen deze twee ?
iShares China Large Cap UCITS ETF USD (Dist) | FXC
iShares MSCI China ETF (USD) | MCHI
iShares China Large Cap UCITS ETF USD (Dist) | FXC
iShares MSCI China ETF (USD) | MCHI
Als je de factsheets van Morningstar bekijkt zie je direct een reeks verschillen.
Het belangrijkste verschil is dat je als Europeaan het moeilijk zal hebben om het US fonds te kopen.
Het belangrijkste verschil is dat je als Europeaan het moeilijk zal hebben om het US fonds te kopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bestaat er een ETF die overeenkomt met een fonds zoals BlackRock Global Funds - China Fund A2 ?
De ETF die bij bv Binck verkrijgbaar is bevat vooral financiële aandelen.
Alibaba Group Holding Ltd ADR 102 China 9,48
Tencent Holdings Ltd 311 China 8,97
China Construction Bank Corp H 103 China 5,79
Bank Of China Ltd H 103 China 4,36
Baidu Inc ADR 311 China 3,27
PetroChina Co Ltd H 309 China 2,92
Haitong Securities Co Ltd H 103 China 2,74
China Unicom (Hong Kong) Ltd 308 China 2,43
BlackRock ICS USD Liquidity Agency Inc Ierland 2,43
China Mobile Ltd
De ETF die bij bv Binck verkrijgbaar is bevat vooral financiële aandelen.
Alibaba Group Holding Ltd ADR 102 China 9,48
Tencent Holdings Ltd 311 China 8,97
China Construction Bank Corp H 103 China 5,79
Bank Of China Ltd H 103 China 4,36
Baidu Inc ADR 311 China 3,27
PetroChina Co Ltd H 309 China 2,92
Haitong Securities Co Ltd H 103 China 2,74
China Unicom (Hong Kong) Ltd 308 China 2,43
BlackRock ICS USD Liquidity Agency Inc Ierland 2,43
China Mobile Ltd
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb al even de Lyxor ETF MSCI India in port, met een flinke winst (50%).
Als je in een bepaald deel van de aandelenmarkt wil beleggen is het altijd goed om ook even breder te kijken en na te gaan hoe een meer gespreide belegging zou gedaan hebben.
Dit India fonds bestaat sinds 12 jaar. Als je het vergelijkt met de meer gespreide emerging markets fondsen en ook met de wereldfondsen zie je dat het India fonds vooral veel volatieler is, met veel pieken en dalen maar zonder echt extra rendement.
Voor bijna elk startpunt is het huidige resultaat van het India fonds lager dan van de meer gespreide beleggingen.
Dit India fonds bestaat sinds 12 jaar. Als je het vergelijkt met de meer gespreide emerging markets fondsen en ook met de wereldfondsen zie je dat het India fonds vooral veel volatieler is, met veel pieken en dalen maar zonder echt extra rendement.
Voor bijna elk startpunt is het huidige resultaat van het India fonds lager dan van de meer gespreide beleggingen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
kierkegaard schreef: ↑14 juni 2019, 00:21 Ik heb al even de Lyxor ETF MSCI India in port, met een flinke winst (50%).
Foei Kierkegaard, je durft

Ik vind de tweede quote in ieder geval heel wat informatiever dan de eerste.annetje schreef: ↑14 juni 2019, 10:19kierkegaard schreef: ↑14 juni 2019, 00:21 Ik heb al even de Lyxor ETF MSCI India in port, met een flinke winst (50%).Foei Kierkegaard, je durft. Weet je nu nog niet dat je alleen maar IWDA mag kopen
![]()
Iedereen koopt natuurlijk wat hij wilt, maar door wat arbitraire winsten te posten breng je minder ervaren beleggers maar weinig bij. Integendeel, je geeft hen het gevoel dat ze iets missen door geen India ETF te kopen terwijl er geen enkele reden is om dat blindelings te doen zonder een persoonlijke achterliggende overtuiging.
-
- Full Member
- Contacteer:
En de derde quote is redelijk betuttelend. Iedereen belegt toch in wat hij leuk/goed vindt.... Leef en laat leven zou ik zeggen. Carpe Diemjvdc schreef: ↑14 juni 2019, 10:35Ik vind de tweede quote in ieder geval heel wat informatiever dan de eerste.
Iedereen koopt natuurlijk wat hij wilt, maar door wat arbitraire winsten te posten breng je minder ervaren beleggers maar weinig bij. Integendeel, je geeft hen het gevoel dat ze iets missen door geen India ETF te kopen terwijl er geen enkele reden is om dat blindelings te doen zonder een persoonlijke achterliggende overtuiging.

Daar was niets betuttelend aan
.
Ik was er net mee aan het lachen omdat elk topic uitdraait op : je mag alleen beleggen in IWDA, De Heilige Graal van B7H4long
En soms worden mensen dat ook eens beu ! je wilt ideeën kunnen opdoen, bijleren van mekaar, maar dat mag blijkbaar niet meer aangezien we met zijn allen verplicht zijn om de Heilige IWDA te aanbidden
.

Ik was er net mee aan het lachen omdat elk topic uitdraait op : je mag alleen beleggen in IWDA, De Heilige Graal van B7H4long

En soms worden mensen dat ook eens beu ! je wilt ideeën kunnen opdoen, bijleren van mekaar, maar dat mag blijkbaar niet meer aangezien we met zijn allen verplicht zijn om de Heilige IWDA te aanbidden

-
- Full Member
- Contacteer:
IWDA of de heilige SPY. Andere oplossingen zijn er niet.annetje schreef: ↑14 juni 2019, 11:05 Daar was niets betuttelend aan.
Ik was er net mee aan het lachen omdat elk topic uitdraait op : je mag alleen beleggen in IWDA, De Heilige Graal van B7H4long![]()
En soms worden mensen dat ook eens beu ! je wilt ideeën kunnen opdoen, bijleren van mekaar, maar dat mag blijkbaar niet meer aangezien we met zijn allen verplicht zijn om de Heilige IWDA te aanbidden.

Dus je probeert IWDA na te bootsen met zoveel mogelijk andere ETF's? Of wat bedoel je met 'ik probeer zoveel mogelijk andere markten te hebben'? In IWDA zitten namelijk zowat álle markten (en dat zonder overlap).jantubaman schreef: ↑14 juni 2019, 12:05IWDA of de heilige SPY. Andere oplossingen zijn er niet.annetje schreef: ↑14 juni 2019, 11:05 Daar was niets betuttelend aan.
Ik was er net mee aan het lachen omdat elk topic uitdraait op : je mag alleen beleggen in IWDA, De Heilige Graal van B7H4long![]()
En soms worden mensen dat ook eens beu ! je wilt ideeën kunnen opdoen, bijleren van mekaar, maar dat mag blijkbaar niet meer aangezien we met zijn allen verplicht zijn om de Heilige IWDA te aanbidden.
Ik ben blij dat ik geen van beide heb. En probeer zoveel mogelijk andere markten te hebben in mijn aandelenportefeuille. Met zo weinig mogelijk overlap. Sterker nog ik probeer geen overlap te hebben.
Er zijn verschillende beleggingen met, op lange termijn, een hoger verwacht rendement dan een breed gespreide portefeuille zoals MSCI World.
Nieuwe ideeën zonder uitleg hebben maar een geringe waarde voor de lezers. Er zijn posts waar een verkeerde interpretatie mogelijk is en het idee gewekt word dat het een een betere belegging zou zijn. In die gevallen verwacht ik dat de poster zijn voorstel onderbouwd.
We moeten vermijden dat we vervallen in een redenering zoals: "ik heb gisteren met de lotto gewonnen dus op de lotto spelen is een goede beleggingsstrategie."
Nieuwe ideeën zonder uitleg hebben maar een geringe waarde voor de lezers. Er zijn posts waar een verkeerde interpretatie mogelijk is en het idee gewekt word dat het een een betere belegging zou zijn. In die gevallen verwacht ik dat de poster zijn voorstel onderbouwd.
We moeten vermijden dat we vervallen in een redenering zoals: "ik heb gisteren met de lotto gewonnen dus op de lotto spelen is een goede beleggingsstrategie."
MSCI world fondsen bevatten reeds ongeveer 75% van alle vrij verhandelbare aandelen van de wereld; gewogen volgens de grootte van de marktkapitalisatie.jantubaman schreef: ↑14 juni 2019, 10:50En probeer zoveel mogelijk andere markten te hebben in mijn aandelenportefeuille. Met zo weinig mogelijk overlap. Sterker nog ik probeer geen overlap te hebben.
Welke markten verkies jij? Met welke relatieve gewichten? Waarom?