spaargeld beschermen tegen mezelf
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
anonymous
Re: spaargeld beschermen tegen mezelf
Aan de ene kant denk ik dak sowieso aan zo een zo een geldzaken kan dus ik denk datr het belangrijkste zelfdiscipline is.
Koop aandelen van Ecopower. Daar kun je maar terug aan om de zes jaar gedurende de eerste 6 maanden van dat jaar. Als je niet uitstapt zit het terug voor zes jaar vast.
Aanvulling; dit is wat minder extreem
https://www.alterfin.be/nl/intekenen-op-aandelen/faq
Je kunt zoveel kopen als je wil. 5% belastingvoordeel maar je moet ze de aandelen dan wel 5 jaar aanhouden. Vroeger uittreden kan elke eerste 6 maanden maar als je dat eerder doet moet een het belastingvoordeel (deels) terugbetalen.
Dus je hebt de motivatie van dat belastingvoordeel als rem en de beperking van enkel de eerste 6 maanden.
Aanvulling; dit is wat minder extreem
https://www.alterfin.be/nl/intekenen-op-aandelen/faq
Je kunt zoveel kopen als je wil. 5% belastingvoordeel maar je moet ze de aandelen dan wel 5 jaar aanhouden. Vroeger uittreden kan elke eerste 6 maanden maar als je dat eerder doet moet een het belastingvoordeel (deels) terugbetalen.
Dus je hebt de motivatie van dat belastingvoordeel als rem en de beperking van enkel de eerste 6 maanden.
Zoiets doe je enkel wanneer je heel zeker weet dat je het geld niet nodig hebt binnen die heel lange termijnen.
En das niet echt TS zijn bedoeling .
En das niet echt TS zijn bedoeling .
Bij afsluiten van de rekening komt alle geld direct beschikbaar. ... Als het al zou bestaan.
Dat systeem van bankkaart aan iemand anders geven : wat doe je dan met homebanking ... Niet sluitend.. Je kan ook in een kantoor met je identiteitskaart geld afhalen
Ik heb een "access" kaart van Fortis, buiten mijn gewone bankkaart ,en is bedoeld voor homebanking.
Je kan er alle verrichtingen mee doen,maar denk dat je er geen geld mee kan afhalen aan een terminaal.(nog nooit geprobeerd)
Misschien hebben andere banken ook zo een kaart.
Je kan er alle verrichtingen mee doen,maar denk dat je er geen geld mee kan afhalen aan een terminaal.(nog nooit geprobeerd)
Misschien hebben andere banken ook zo een kaart.
-
anonymous
Ah ok, ja ik kan met mobiel bankieren nog van alels doen.
Maar ik kijk het nog even na wat ik allemaal precies zal doen
Maar ik kijk het nog even na wat ik allemaal precies zal doen