Geeft de bank facturen door aan de fiscus?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Geeft de bank facturen door aan de fiscus?
Beste,
Wij hebben een annemer aangesteld voor grote werken, en wij kregen dus een fikse korting totdat hij heeft gezien dat de bank het geld naar hem heeft overgemaakt. Nu zegt hij dat de korting vervalt.
Nu weet ik niet waarom, toen ik het vroeg zei hij dat de belastingdienst al veel van hem heeft gestolen en dat hij ik het verleden van de btw boetes heeft gekregen enzovoort.
Dus komt erop neer dat hij schrik heeft dat de fiscus het bedrag van 10.000 euro traceert.
Nu is mijn vraag: (om toch die korting te krijgen) stuurt de bank werkelijk facturen van de aannemer door naar de fiscus? Dus of vraagt de fiscus de facturen van aannemers aan de bank?
Zijn rekeningnummer op de factuur was zijn privé rekening (eenmanszaak)
Wij hebben een annemer aangesteld voor grote werken, en wij kregen dus een fikse korting totdat hij heeft gezien dat de bank het geld naar hem heeft overgemaakt. Nu zegt hij dat de korting vervalt.
Nu weet ik niet waarom, toen ik het vroeg zei hij dat de belastingdienst al veel van hem heeft gestolen en dat hij ik het verleden van de btw boetes heeft gekregen enzovoort.
Dus komt erop neer dat hij schrik heeft dat de fiscus het bedrag van 10.000 euro traceert.
Nu is mijn vraag: (om toch die korting te krijgen) stuurt de bank werkelijk facturen van de aannemer door naar de fiscus? Dus of vraagt de fiscus de facturen van aannemers aan de bank?
Zijn rekeningnummer op de factuur was zijn privé rekening (eenmanszaak)
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Geeft de bank facturen door aan de fiscus?
Even los van dat, ik had eerst een vermoedden dat hij het niet wou aangeven, maar nu is het een raar verhaal want waarom mocht ik het wel storten en de bank niet?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Neen, banken maken geen facturen over aan de fiscus. Bedragen boven een bepaalde drempel worden echter wel gemeld bij de anti witwascel. Maar ook daar geen probleem lijkt me.
Lijkt me wel duidelijk dat het een sjoemelaar is. En een niet al te intelligent persoon daar nog bij -- betalingen op zijn rekening ontvangen en niet aangeven...
Lijkt me wel duidelijk dat het een sjoemelaar is. En een niet al te intelligent persoon daar nog bij -- betalingen op zijn rekening ontvangen en niet aangeven...
"dat de belastingdienst al veel van hem heeft gestolen"
dan moet hij klacht indienen bij de politie he
dat is weer zo een zelfstandige die denkt dat hij ALLEEN maar belastingen moet betalen
Denk dat je voor zulke pipos goed moet opletten, of ze niet fraudeleus bankroet gaan enz, en dan ben je je geld kwijkt
dan moet hij klacht indienen bij de politie he
dat is weer zo een zelfstandige die denkt dat hij ALLEEN maar belastingen moet betalen
Denk dat je voor zulke pipos goed moet opletten, of ze niet fraudeleus bankroet gaan enz, en dan ben je je geld kwijkt
op jurdischforum staat een gelijkaardige vraag
https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 16#p591016
U eerst een korting toekennen om de opdracht binnen te halen, en dan een foefke zoeken om de korting dan ineens niet meer te geven.
Heb je een offerte waar die korting op vermeld is? Indien wel, dan zou ik denken dat je die korting altijd zal kunnen eisen, ongeacht de betaalwijze (tenzij op de offerte staat dat je specifiek van jouw rekening moet betalen natuurlijk...)
Is identiek dezelfde vraag en bewoording.;paul schreef: ↑25 juni 2019, 18:15 op jurdischforum staat een gelijkaardige vraag
Vermoedelijk van TS met een andere naam.
Beste,
Ludo is het mogelijk dat je me even een privéberichtje kan sturen? Want ik ben pas nieuw op dit forum dus kan ik nog naar niemand berichten sturen als ik het goed begrijp.
Heb even een vraagje voor je,
Ik hoor het graag,
Met vriendelijke groet,
Fabio
Ludo is het mogelijk dat je me even een privéberichtje kan sturen? Want ik ben pas nieuw op dit forum dus kan ik nog naar niemand berichten sturen als ik het goed begrijp.
Heb even een vraagje voor je,
Ik hoor het graag,
Met vriendelijke groet,
Fabio
Vragen geld terug te storten ofwel de communicatie doorgeven aan de fiscus. Zien wie het laatst lacht.