Cheque van 20 dollar innen in Belgie : wie weet raad?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Cheque van 20 dollar innen in Belgie : wie weet raad?
Goede dag,
Ik ontving een cheque van ongeveer 20 dollar (mijn vergoeding voor het invullen van online enquêtes)
Ik kan er echter blijkbaar niet overal mee terecht.
Bpost deelt me mee dat het bedrag in euro moest vermeld zijn en dat het van een bank met een vestiging in België moest zijn, ING België deelt me mee dat ze dat wel willen doen maar dat de kosten hoger liggen dan het bedrag van de cheque...
Heeft iemand enig idee hoe en waar ik wel deze cheque kan omzetten.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Met vriendelijke groeten
Leslie
Ik ontving een cheque van ongeveer 20 dollar (mijn vergoeding voor het invullen van online enquêtes)
Bpost deelt me mee dat het bedrag in euro moest vermeld zijn en dat het van een bank met een vestiging in België moest zijn, ING België deelt me mee dat ze dat wel willen doen maar dat de kosten hoger liggen dan het bedrag van de cheque...
Met vriendelijke groeten
Leslie
Re: Cheque van 20 dollar innen in Belgie : wie weet raad?
Ik heb ooit eens een US cheque van 50 euro in de vuilbak moeten smijten, want kost 50 euro om te innen. Dat wou ik de bank niet gunnen. :-)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
euh, mss eens horen bij Western Union. Ofwel eens horen of er iemand die je kent naar de VS vertrekt, en hem de cheque verkopen.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Ik vrees dat je daar in België niets met kan doen. Vroeger nog vaak cheques moeten innen, kosten waren vrij hoog. Exacte bedrag weet ik niet meer maar denk dat het wel hoger was dan $20.
-
- Full Member
- Contacteer:
Kost iets van een 15 euro bij BNP om een cheque in USD the innen. Iets van een 50 euro bij Deutsche bank. Heb ooit ook zo is een toer gedaan bij alle banken. 

Hopelijk is de cheque gedekt, anders betaal je nog kosten voor niks...
En op voorhand kunnen ze dat niet zeggen want dan heeft de bank al kosten moeten maken,die ze aan U gaan doorrekenen.
Als je al 15 euro moet betalen, met de wisselkoers hou je er misschien in het beste geval 2 of 3 euro aan over.
Het sop en het risico niet waard zou ik zeggen, weggooien die prutsen.
En op voorhand kunnen ze dat niet zeggen want dan heeft de bank al kosten moeten maken,die ze aan U gaan doorrekenen.
Als je al 15 euro moet betalen, met de wisselkoers hou je er misschien in het beste geval 2 of 3 euro aan over.
Het sop en het risico niet waard zou ik zeggen, weggooien die prutsen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Inlijsten en geen tijd meer spenderen aan zulke brol, 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik denk dat de beste hoop is om te vragen aan degene die cheque opstelde om die cheque te annuleren. En dan een andere wijze te zoeken om u te betalen. Eventueel eerst uw krediet hoger te laten oplopen.
Betaling via Paypal lijkt evident. Of een digitale Amazon cadeaubon. Ook ver van ideaal maar beter dan een cheque in deze omstandigheden is een bankbiljet per post naar u sturen.
+1
En de topicstarter is zo fier dat hij die 20 euro verdiend heeft

Staat jouw naam om de cheque? Ik kan hem eventueel voor jou innen met Alliant Credit Union. Mijn bank doet dit kostenloos. Uiteraard om jouw en mijn veiligheid kunnen we dan best wel eerst afspraken op papier zetten, inclusief een fee van bijvoorbeeld 5%. Langs mijn kant is er het risico dat de check bouncet als ik jou het geld heb opgestuurd. Ook niet ideaal dus, maar kunnen we eventueel dekken in een contractje.LeslieL schreef: ↑15 juli 2019, 16:35 Goede dag,
Met vriendelijke groeten
Leslie
Een fee van 5%. Op 20 dollar. 

Of hoe één arme Spaargidser toch de moeite doet om één euro bij te verdienen op kap van een een ander die enquetes invult om 20 dollar bij te verdienen...
En die voor 1 euro dan ook nog de tijd wilt nemen om alles in een contractje te gieten
.

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat dient afgeprint te worden in tweevoud, gelukkig kosten inktpatronen niet veel

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell