geld-transfer van België naar Frankrijk voor aankoop huis
TIP
geld-transfer van België naar Frankrijk voor aankoop huis
Hallo,
We hebben een huisje gekocht in Frankrijk, dat gedeeltelijk gefinancierd wordt met een hypotheek door een Belgische bank.
Op welke manier kunnen we best/goedkoopst deze geld-transfer regelen met de notaris in Frankrijk?
Bedankt voor jullie antwoorden
We hebben een huisje gekocht in Frankrijk, dat gedeeltelijk gefinancierd wordt met een hypotheek door een Belgische bank.
Op welke manier kunnen we best/goedkoopst deze geld-transfer regelen met de notaris in Frankrijk?
Bedankt voor jullie antwoorden
Re: geld-transfer van België naar Frankrijk voor aankoop huis
Je kan toch gewoon overschrijven ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Standaard IBAN overschrijving zoals je alles betaalt
Enkel de de rekening nummer met FR i.p.v. BE begint waarschijnlijk.
Geen extra kosten en duurt maximum 3 werkdagen

Enkel de de rekening nummer met FR i.p.v. BE begint waarschijnlijk.
Geen extra kosten en duurt maximum 3 werkdagen
Zou op voorhand geen geld overschrijven. Als er een kink in de kabel komt ga je niet zo snel je geld terughebben. Vraag aan de notaris daar of je met een gewaarborgde bankcheque kunt betalen bij de daadwerkelijke overdracht = gelijk oversteken.
Kan wel zijn dat je eerst in Frankrijk een rekening moet openen,wat je mogelijks persoonlijk moet doen en vandaar de gewaarborgde bankcheque laten uitschrijven.
De gewaarborgde bankcheque staat op uw naam,( zo blijf je nog eigenaar van het geld,in geval van ) en bij de overdracht endosseer je hem op de achterzijde. ( “betaalbaar aan + naam en voornaam van de verkoper(s)” en handtekenen, ) zoniet kan de verkoper er niets mee aanvangen.
Kan wel zijn dat je eerst in Frankrijk een rekening moet openen,wat je mogelijks persoonlijk moet doen en vandaar de gewaarborgde bankcheque laten uitschrijven.
De gewaarborgde bankcheque staat op uw naam,( zo blijf je nog eigenaar van het geld,in geval van ) en bij de overdracht endosseer je hem op de achterzijde. ( “betaalbaar aan + naam en voornaam van de verkoper(s)” en handtekenen, ) zoniet kan de verkoper er niets mee aanvangen.
Laatst gewijzigd door ludo op 19 juli 2019, 13:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de reacties,
Ik had gehoord dat je dit in schijven van 20000€!! moest doen, omdat er anders hoge kosten voor gerekend worden. Daarom vroeg ik mij af of dit waar is.
Bedankt
Ik had gehoord dat je dit in schijven van 20000€!! moest doen, omdat er anders hoge kosten voor gerekend worden. Daarom vroeg ik mij af of dit waar is.
Bedankt
Dat is zonder twijfel het veiligste.
Wat telkens weer terug aan bod komt op forum.
Eerst beslissingen nemen , daarna hoe moeten we dit op een veilige manier gaan oplossen.
Ruikt weer naar huurgrond ..........en via een mooi immo kantoortje vol beloften aangekocht.
Eerst beslissingen nemen , daarna hoe moeten we dit op een veilige manier gaan oplossen.
Ruikt weer naar huurgrond ..........en via een mooi immo kantoortje vol beloften aangekocht.
Estate Guru believer.
Dat is als je een prutsbank hebt,
er zijn banken waar je zonder enige verwittiging of kosten 499 999 euro per dag kan overschrijven
@MH : ik ben het eens met hierboven dat het gewoon via een overschrijving kan.
Dat kan naar ieder land uit de Eurozone en waarschijnlijk zonder extra kost.
Als je ons even vertelt welke bank het is, kunnen we kijken in hun voorwaarden en tarieven of er beperkingen zijn. Normaal zijn die dezelfde binnen ieder land van de Eurozone. Dus geen verschil of je naar FR overschrijft of binnen BE.
OF je vraagt het gewoon in je bankkantoor en je laat vanuit het kantoor overschrijven. Dat kan eenmalig een paar euro kosten maar er zal eerder een limiet op het bedrag zijn voor overschrijvingen via web dan voor eentje vanuit het kantoor. In dat laatste (kantoor) doen ze redelijk wat ze willen..
Dat kan naar ieder land uit de Eurozone en waarschijnlijk zonder extra kost.
Als je ons even vertelt welke bank het is, kunnen we kijken in hun voorwaarden en tarieven of er beperkingen zijn. Normaal zijn die dezelfde binnen ieder land van de Eurozone. Dus geen verschil of je naar FR overschrijft of binnen BE.
OF je vraagt het gewoon in je bankkantoor en je laat vanuit het kantoor overschrijven. Dat kan eenmalig een paar euro kosten maar er zal eerder een limiet op het bedrag zijn voor overschrijvingen via web dan voor eentje vanuit het kantoor. In dat laatste (kantoor) doen ze redelijk wat ze willen..
er zijn uitzonderlijke banken met een limiet van 5000 euro per dag ( vroeger toch, maar die banken hebben mogelijk de pijp al aan maarten gegeven )
maar een limiet van 20 000 -25 000 euro komt wel meer voor
maar een limiet van 20 000 -25 000 euro komt wel meer voor
Als je A zegt, gelieve dan ook B te zeggen: bij welke bank(en) kan je ineens 499.499 euro overschrijven, en welke zijn de "prutsbanken" waar het niet kan ?
Anders is het gemakkelijk om maar wat uit je nek te kletsen. Ik beweer niet dat je het doet, dus geef ons dan het bewijs...

https://www.rabobank.be/veelgestelde-vr ... en-betalen
8. Wat is het maximumbedrag dat ik per dag van mijn Rabo-rekeningen kan overschrijven?
Per dag kunt u maximaal 499.999 euro van uw Rabo-rekeningen naar een rekening bij een andere bank overschrijven.
Vond u deze informatie nuttig?
Ja
Nee
8. Wat is het maximumbedrag dat ik per dag van mijn Rabo-rekeningen kan overschrijven?
Per dag kunt u maximaal 499.999 euro van uw Rabo-rekeningen naar een rekening bij een andere bank overschrijven.
Vond u deze informatie nuttig?
Ja
Nee