Pechverhelping Mobly - iemand ervaring mee?
Pechverhelping Mobly - iemand ervaring mee?
Recent vond ik een interessant uitziend alternatief voor de traditionele pechverhelping: Mobly.
Het principe lijkt erg eenvoudig. Je installeert de app en off you go. Heb je pech? Dan bestel je via de app de service die je nodig hebt: je betaalt en Mobly stuurt een takelwagen jouw richting uit. Via de app word je op de hoogte gehouden. Daarnaast hebben ze ook een formule voor in het buitenland voor € 2.5/dag.
Heb je geen pech? Dan betaal je helemaal niks, ook geen abonnementskosten.
Ik rijd erg weinig en daarom vind ik dit wel interessant klinken. Zijn er mensen die ervaring hebben met Mobly?
Het principe lijkt erg eenvoudig. Je installeert de app en off you go. Heb je pech? Dan bestel je via de app de service die je nodig hebt: je betaalt en Mobly stuurt een takelwagen jouw richting uit. Via de app word je op de hoogte gehouden. Daarnaast hebben ze ook een formule voor in het buitenland voor € 2.5/dag.
Heb je geen pech? Dan betaal je helemaal niks, ook geen abonnementskosten.
Ik rijd erg weinig en daarom vind ik dit wel interessant klinken. Zijn er mensen die ervaring hebben met Mobly?
Re: Pechverhelping Mobly - iemand ervaring mee?
Ik heb er al voorbeelden van gezien in het buitenland. Bv in Nederland zijn enkele bedrijven actief op hetzelfde stramien.
Ik zou er geen gebruik van maken. Nooit.
Starthulp kost er bv 70 euro en een lekke band vervangen kost er 90 euro. Voor die prijs zal ik wel zelf mijn plan trekken, als ik geen assistance heb. Een band verwisselen / afnemen en naar de garage brengen, kan ik dan wel zelf. En een buur om zijn auto vragen om startkabels aan te koppelen zal ook wel lukken.
Bij ergere pech houdt niemand je tegen je garage te bellen of een merkdealer. Iedere dealer zal, als hij zelf niet over een depannagedienst beschikt, iemand voor een nagenoeg gelijkaardige prijs kunnen ter plaatse sturen.
Transport wordt al direct 125 euro en daar zal zeker een limiet inzake kilometers op staan. Deze prijzen zijn van Allsecur in NL. Ik verwacht gelijkaardige prijzen voor Mobly.
Transport kan zijn, alleen naar de dichtstbijzijnde garage bv ...dat staat vaak in de voorwaarden.
Dan kan het zijn dat je met je Jaguar in panne staat in Wallonie en dat men je naar een Suzuki dealer brengt of naar een beunhaas die met de takeldienst is verbonden.
Ik vind een degelijke assistance verzekering voor mijn auto in Europa en voor mezelf in heel de wereld nog altijd heel goed betaalbaar, nuttig en nodig. Voor rond de 100 euro heb je er al één.
Ik zou er geen gebruik van maken. Nooit.
Starthulp kost er bv 70 euro en een lekke band vervangen kost er 90 euro. Voor die prijs zal ik wel zelf mijn plan trekken, als ik geen assistance heb. Een band verwisselen / afnemen en naar de garage brengen, kan ik dan wel zelf. En een buur om zijn auto vragen om startkabels aan te koppelen zal ook wel lukken.
Bij ergere pech houdt niemand je tegen je garage te bellen of een merkdealer. Iedere dealer zal, als hij zelf niet over een depannagedienst beschikt, iemand voor een nagenoeg gelijkaardige prijs kunnen ter plaatse sturen.
Transport wordt al direct 125 euro en daar zal zeker een limiet inzake kilometers op staan. Deze prijzen zijn van Allsecur in NL. Ik verwacht gelijkaardige prijzen voor Mobly.
Transport kan zijn, alleen naar de dichtstbijzijnde garage bv ...dat staat vaak in de voorwaarden.
Dan kan het zijn dat je met je Jaguar in panne staat in Wallonie en dat men je naar een Suzuki dealer brengt of naar een beunhaas die met de takeldienst is verbonden.
Ik vind een degelijke assistance verzekering voor mijn auto in Europa en voor mezelf in heel de wereld nog altijd heel goed betaalbaar, nuttig en nodig. Voor rond de 100 euro heb je er al één.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
-
anonymous
Als minstens 1 van de 2 wagens een recente is, zou ik dat toch niet meer doen. De elektronica is tegenwoordig heel gevoelig. Dus de kans om extra brokken te maken, is veel groter geworden.
Jaja ... Dat zeggen ze allemaal. Maar eender welke depannagedienst die ter plaatse komt gebruikt :......
Startkabels !
Als het echt zo heel gevaarlijk is... (vooral als je de plus aan de min koppelt maar ben je echt zo dom ?), waarom zouden de garages het dan nog altijd op dezelfde manier doen dan in 1972..
Eerst even de instructies lezen.. dan komt het wel goed.
Mijn instructieboekje heeft een hoofdstuk : ""Starten met starthulpkabels""..
Als de fabrikant me zegt hoe ik het moet doen, zal het wel ok zijn. Die wordt normaal gezien wel beschouwd als de absolute kenner van zijn eigen product.
De rest is ook wat bangmakerij.
Start vooral je auto niet zelf op maar laat het door de garage doen !!! Veel veiliger !!! Kassa Kassa , zegt de man die met een startbooster langskomt.
Al bij al : Ik HEB een abonnement voor pechbijstand (momenteel zelfs 2). Ik zal er wel een laten komen ... en dan ben ik niet aansprakelijk als de boel toch stuk gaat.
Startkabels !
Als het echt zo heel gevaarlijk is... (vooral als je de plus aan de min koppelt maar ben je echt zo dom ?), waarom zouden de garages het dan nog altijd op dezelfde manier doen dan in 1972..
Eerst even de instructies lezen.. dan komt het wel goed.
Mijn instructieboekje heeft een hoofdstuk : ""Starten met starthulpkabels""..
Als de fabrikant me zegt hoe ik het moet doen, zal het wel ok zijn. Die wordt normaal gezien wel beschouwd als de absolute kenner van zijn eigen product.
De rest is ook wat bangmakerij.
Start vooral je auto niet zelf op maar laat het door de garage doen !!! Veel veiliger !!! Kassa Kassa , zegt de man die met een startbooster langskomt.
Al bij al : Ik HEB een abonnement voor pechbijstand (momenteel zelfs 2). Ik zal er wel een laten komen ... en dan ben ik niet aansprakelijk als de boel toch stuk gaat.
Heb het ook even overwogen. Maar voor deze prijzen kunnen je niet sukkelen;
https://www.touring.be/nl/producten/onz ... gsformules
Heb de 'Move On' formule. Voor 135 euro per jaar pechverhelping in België voor mijn auto, moto en fiets. En tot 100 km over de grens. Is zelfs met vervangwagen en een gratis taxi om thuis te komen. Op sommige zaken kun je besparen. Dit lijkt mij niet iets om daarop dat te doen.
https://www.touring.be/nl/producten/onz ... gsformules
Heb de 'Move On' formule. Voor 135 euro per jaar pechverhelping in België voor mijn auto, moto en fiets. En tot 100 km over de grens. Is zelfs met vervangwagen en een gratis taxi om thuis te komen. Op sommige zaken kun je besparen. Dit lijkt mij niet iets om daarop dat te doen.
Als ik jaarlijks mijn wagen laat onderhouden in de garage,' olie en filters vervangen. krijg ik er gratis één jaar pechverhelping bij.
-
anonymous
Ik betaal bij Europ Assistance 180 euro per jaar voor 3 wagens. Uitgebreide polis, dus met vervangwagen.
Wagens zijn gedekt in geografisch Europa. Medische kosten en repatriëring zijn wereldwijd.
Wagens zijn gedekt in geografisch Europa. Medische kosten en repatriëring zijn wereldwijd.
Beide goede deals. Er is ook de doorlopende actie van Total dat je 3 weken gratis pechverhelping krijgt bij een tankbeurt. Dat doe ik niet meer. Mijn dekking was vervallen, ben gaan tanken en letterlijk na het uitrijden van het tankstation viel ik in panne.
Ik belde Total Assistance om te vragen of mijn pechverhelping geldig was, aangezien ik pas getankt had. Ja, dat was geen probleem. - Bleek wel een probleem. Heb moeten betalen als een niet-verzekerde, in de 200 euro. Had dat jaar wel wereldwijde dekking.
Ik belde Total Assistance om te vragen of mijn pechverhelping geldig was, aangezien ik pas getankt had. Ja, dat was geen probleem. - Bleek wel een probleem. Heb moeten betalen als een niet-verzekerde, in de 200 euro. Had dat jaar wel wereldwijde dekking.
Hebben die nog een reden gegeven, Giskart ? Dit klinkt effectief heel onlogisch. Je hebt je pechverhelping vanaf het moment, dat je je betaalbewijs hebt.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Klopt niet. Ze werken met D+1.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
https://www.total.be/nl/promoties/total-assistance
Ik heb wel getankt maar mijn tankbeurt niet op de kaart kunnen laten registreren. Ben ik nu gedekt door Total Assistance ?
Het is belangrijk het ticket van de geldige tankbeurt die u recht zou geven op dekking bij te houden. Dit betreft enkel tankbeurten uitgevoerd buiten de openingsuren van het station.
Dit ticket kan trouwens tot 30 dagen na de tankbeurt op uw getrouwheidskaart geregistreerd worden.
Staat u in panne, dan kan u zich laten depanneren door eerst het Touring lidgeld te betalen.
Dit bedrag kan u later terugvorderen door het geldige ticketbewijs van tanken voor te leggen.
Ik heb wel getankt maar mijn tankbeurt niet op de kaart kunnen laten registreren. Ben ik nu gedekt door Total Assistance ?
Het is belangrijk het ticket van de geldige tankbeurt die u recht zou geven op dekking bij te houden. Dit betreft enkel tankbeurten uitgevoerd buiten de openingsuren van het station.
Dit ticket kan trouwens tot 30 dagen na de tankbeurt op uw getrouwheidskaart geregistreerd worden.
Staat u in panne, dan kan u zich laten depanneren door eerst het Touring lidgeld te betalen.
Dit bedrag kan u later terugvorderen door het geldige ticketbewijs van tanken voor te leggen.
Ja, ik denk dat het die informatie was die de medewerker die mij foutief informeerde heeft doen denken dat zij mij juist informeerde. Ik zie ook de opening tot verwarring.ludo schreef: ↑20 juli 2019, 18:53 https://www.total.be/nl/promoties/total-assistance
Het tankstation was open, dat was niet het probleem. Het probleem is dat de pechverhelping pas terug ingaat de dag erna.
De medewerker vertelde mij toen dat ik waarschijnlijk ging moeten betalen maar dat ik dat daarna terug ging krijgen. Dat poogde ik te doen zonder succes. Het argument dat ik telefonisch andere informatie had gekregen maakte geen indruk. Als ik dat had geweten dan had ik de auto laten staan waar dat die stond en belde ik de pechverhelping de dag erna.
De dekking, zo staat het in de voorwaarden, is geldig vanaf de dag na het tanken.Giskart schreef: ↑20 juli 2019, 18:03 Beide goede deals. Er is ook de doorlopende actie van Total dat je 3 weken gratis pechverhelping krijgt bij een tankbeurt. Dat doe ik niet meer. Mijn dekking was vervallen, ben gaan tanken en letterlijk na het uitrijden van het tankstation viel ik in panne.
Als je belt voor panne, kom je bij Touring. Daar weten ze, jammer genoeg, niet altijd waar de klepel hangt inzake de voorwaarden. Die beperken zich tot het oplossen van je panne.
D+1 klopt wel. De gegevens worden maar 's nachts van de ene naar de andere partij doorgegeven. Ze willen ook vermijden dat je gauw gaat tanken om dan direct te kunnen bellen.
Veel pannes imobiliseren namelijk niet. Ze hinderen gewoon..
Hoe minder pannes Touring moet oplossen, hoe minder ze moeten aanrekenen aan Total voor dat type lidmaatschap.
Het aantal interventies is beperkt tot 2 per jaar, vanaf de eerste interventie. Ook zo'n voorwaarde.
""""" Bij de aankoop zal de houder van de TOTAL CLUB-kaart zijn tankbeurt laten valideren in de TOTAL-shop in België of in het Groothertogdom Luxemburg tijdens de openingsuren om te genieten van de dekking van zijn voertuig tijdens de 3 weken die hierop volgen. De voorwaarden zijn van kracht om 0u van de dag die volgt op de validering van de tankbeurt op de TOTAL CLUB-kaart door een houder ervan in een TOTAL-shop tijdens de openingsuren. Een uitzondering wordt gemaakt voor het ter beschikking stellen van een vervangvoertuig door Touring. Dit zal pas kunnen vanaf 0u op de tweede dag die volgt op de validering van de tankbeurt op de TOTAL CLUB kaart.""""""
Registreren van je tankbeurt : eerst klantenkaart in de terminal, daarna tanken.. Je moet dan niet meer bij de bediende gaan om te registreren.
Controle : als alles goed gegaan is, krijg je kort na je tankbeurt een email met info over iets dat je kan winnen.. Doe ik nooit aan mee, maar kom..
Ook als je een ticket neemt staat er een vermelding op van je klantenkaart en dat het puntenaantal nadien wordt aangepast.
De punten verdien je alleen in de bemande stations (die deelnemen) maar niet in onbemande stations, zonder winkel of dergelijke meer.
Niet ieder merk heeft dat ... Citroen en Ford bv wel (uit mijn hoofd).
@Giskart : edit - > slepen :
in jouw geval : '''naar de meest geschikte plaats waar de herstelling kan plaatsvinden of naar uw woonplaats indien u de herstelling zelf of niet onmiddellijk wil laten uitvoeren. We dragen de kosten hiervan. U hebt recht op één sleping per incident''''
Terwijl we toch aan het delen zijn hier : ik heb Total assistance en Ethias Assistance.
Geen Belfius dus ... Waarom denken mensen toch dat ik een fan ben van dat merk. Eigenlijk ben ik dat niet..
Bij Total geven ze geen korting op de brandstofprijs aan de pomp. Waarom bij elke tankbeurt 10 euro meer betalen in ruil voor een pechverhelpingsdienst ?