Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Holdings

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9618 berichten
  • Pagina 185 van 642
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • …
  • 642
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

Re: Holdings

• Citeer

Bericht door Didymus » 22 juli 2019, 18:35

Dit zal beter werken: https://mailchi.mp/sofinagroup/sofina-newsletter-4

ward
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer ward
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ward » 22 juli 2019, 19:11

Thanks Didymus

Alsook:

Sofina meer dan 7 miljard waard
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 46969.html

Ik ga er komende dagen/weken een paar bij inslaan.

Vespa81
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Vespa81
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vespa81 » 22 juli 2019, 19:23

Ben deze ook al een tijdje aan het volgen. Maar staat nog wat te duur naar mijn goesting...

ward
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer ward
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ward » 22 juli 2019, 19:25

Vespa81 schreef: ↑22 juli 2019, 19:23 Ben deze ook al een tijdje aan het volgen. Maar staat nog wat te duur naar mijn goesting...
Op welke prijs zit je te wachten om ze in te slaan? :-)

Vespa81
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Vespa81
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vespa81 » 22 juli 2019, 20:40

Rond 165. ;D

Denfi
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Denfi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Denfi » 22 juli 2019, 21:46

Ik was ook aan het wachten tot ze rond 165 terug vallen. Maar heb mijn twijfels of dat nu nog gaat gebeuren na de nieuwsbrief of er moet een algemene beurscrash komen. Waarde van €208/aandeel,dat is een korting van 22,50%. Heeft in januari dit jaar nog op 8,8% gestaan! Je mag nooit verliefd worden op een aandeel maar met Sofina kom ik er toch heel dichtbij.

Proberen om morgen nog een deel rond 170 binnen te krijgen en anders pech gehad. Mag uiteindelijk niet klagen,ik zit erin aan het gemiddelde van 90. Soms zou ik al mijn geld gewoon in Sofina willen beleggen. Zou het leven makkelijker maken dan al de individuele aandelen te moeten volgen :P

michael25
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer michael25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door michael25 » 22 juli 2019, 22:23

Denfi schreef: ↑22 juli 2019, 21:46 Ik was ook aan het wachten tot ze rond 165 terug vallen. Maar heb mijn twijfels of dat nu nog gaat gebeuren na de nieuwsbrief of er moet een algemene beurscrash komen. Waarde van €208/aandeel,dat is een korting van 22,50%. Heeft in januari dit jaar nog op 8,8% gestaan! Je mag nooit verliefd worden op een aandeel maar met Sofina kom ik er toch heel dichtbij.

Proberen om morgen nog een deel rond 170 binnen te krijgen en anders pech gehad. Mag uiteindelijk niet klagen,ik zit erin aan het gemiddelde van 90. Soms zou ik al mijn geld gewoon in Sofina willen beleggen. Zou het leven makkelijker maken dan al de individuele aandelen te moeten volgen :P
Sofina is een uitstekend geleide holding met een zeer uitgesproken en aansprekende visie. Harold Boël is met zijn team een goede en duidelijke weg ingeslagen door te breken met het imago van schone slaapster. De discount smolt op een gegeven moment als sneeuw voor de zon. Begin dit jaar inderdaad even slikken toen deze onder de 10% zakte. Nu de discount weer enigszins is genormaliseerd een mooi moment om deze positie weer tegen een aantrekkelijke(re) waardering op te pakken. Recent aan 165 een pakket kunnen kopen en vandaag voor het sluiten van de beurs nog een pakket aan 170. 20 minuten later de nieuwsbrief in de mail.

Voor elke lange termijn belegger is Sofina een aanwinst in de portefeuille, zeker op een discount richting de 20%.

Carnaygee
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Carnaygee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Carnaygee » 22 juli 2019, 22:26

Denfi schreef: ↑22 juli 2019, 21:46 Ik was ook aan het wachten tot ze rond 165 terug vallen. Maar heb mijn twijfels of dat nu nog gaat gebeuren na de nieuwsbrief of er moet een algemene beurscrash komen. Waarde van €208/aandeel,dat is een korting van 22,50%. Heeft in januari dit jaar nog op 8,8% gestaan! Je mag nooit verliefd worden op een aandeel maar met Sofina kom ik er toch heel dichtbij.

discount 18.27% ipv 22.5%

Denfi
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Denfi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Denfi » 22 juli 2019, 22:51

Oeps,verstrooidheid...Ik had 38,2:169,8 gedaan maar moet 38,2:208 zijn.

Ik vermoed dat je een typo hebt Carnaygee want het is 18,37%.

Carnaygee
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Carnaygee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Carnaygee » 23 juli 2019, 09:51

michael25 schreef: ↑22 juli 2019, 22:23

Sofina is een uitstekend geleide holding met een zeer uitgesproken en aansprekende visie. Harold Boël is met zijn team een goede en duidelijke weg ingeslagen door te breken met het imago van schone slaapster. De discount smolt op een gegeven moment als sneeuw voor de zon. Begin dit jaar inderdaad even slikken toen deze onder de 10% zakte. Nu de discount weer enigszins is genormaliseerd een mooi moment om deze positie weer tegen een aantrekkelijke(re) waardering op te pakken. Recent aan 165 een pakket kunnen kopen en vandaag voor het sluiten van de beurs nog een pakket aan 170. 20 minuten later de nieuwsbrief in de mail.

Voor elke lange termijn belegger is Sofina een aanwinst in de portefeuille, zeker op een discount richting de 20%.
Misschien eisen beleggers wel een discount richting 20%.Historisch gezien is zelfs 20% eerder laag in vergelijking met de 30 tot zelfs 40% van enkele jaren geleden.Tenslotte is er fundamenteel niets veranderd behalve dan dat Sofina zo nu en dan een nieuwsbriefje de wereld instuurt.De bulk van de beleggingen blijven zeer illiquide.Niettemin blijft het één van de betere holdings.

Denfi
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Denfi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Denfi » 23 juli 2019, 19:35

Carnaygee schreef: ↑23 juli 2019, 09:51 Historisch gezien is zelfs 20% eerder laag in vergelijking met de 30 tot zelfs 40% van enkele jaren geleden.
De 30% gaat niet vlug meer voorkomen bij Sofina. En al zeker niet 40%. Ze zijn nu transparanter dan in het verleden.Vroeger was de communicatie beperkt tot het wettelijk minimum. Ze laten zich nu ook meer opvallen. Vroeger wilden ze geen Bel20 notering om zo weinig mogelijk op te vallen.

Ik had vanmorgen nog,voor beurs, een limiet order gezet van €171 euro maar heb geen enkel aandeel. Jammer,kans verkeken :(

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Didymus » 23 juli 2019, 22:01

Gemiddelde holdingkorting van Sofina over de voorbije 5 jaar bedraagt slechts 21,5%. Korting van 30 à 40%, dat is al niet meer het recente verleden...

michael25
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer michael25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door michael25 » 23 juli 2019, 22:06

Denfi schreef: ↑23 juli 2019, 19:35
Carnaygee schreef: ↑23 juli 2019, 09:51 Historisch gezien is zelfs 20% eerder laag in vergelijking met de 30 tot zelfs 40% van enkele jaren geleden.
De 30% gaat niet vlug meer voorkomen bij Sofina. En al zeker niet 40%. Ze zijn nu transparanter dan in het verleden.Vroeger was de communicatie beperkt tot het wettelijk minimum. Ze laten zich nu ook meer opvallen. Vroeger wilden ze geen Bel20 notering om zo weinig mogelijk op te vallen.

Ik had vanmorgen nog,voor beurs, een limiet order gezet van €171 euro maar heb geen enkel aandeel. Jammer,kans verkeken :(
Zeker mee eens. Daarbovenop komt dat beleggers naargelang een holding een consistent goede performance weet te behalen ook meer en meer daar naartoe trekken. Zie HAL Trust die een tijd tegen een premie werd verhandeld, of Ackermans en Van Haaren die dat nog steeds doet. Beleggers zijn bereid zelfs een premie te betalen voor kwalitatief hoogwaardige bedrijven.

Ook de nieuwe beleggingsfilosofie van Sofina draagt mijns inziens bij aan een structureel lagere discount. De toekomst zal het echter leren, maar als ze nog een paar Flipkarts weten te scoren (en met Byju's lijken ze daar wederom in geslaagd) dan vergroot de aandacht vanzelf. Ik zie het nu ook terugkomen op Nederlandse beleggingsplatformen en bij vermogensbeheerders die steeds meer aandacht hiervoor hebben.

Carnaygee
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Carnaygee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Carnaygee » 24 juli 2019, 08:38

michael25 schreef: ↑23 juli 2019, 22:06
Denfi schreef: ↑23 juli 2019, 19:35

Zeker mee eens. Daarbovenop komt dat beleggers naargelang een holding een consistent goede performance weet te behalen ook meer en meer daar naartoe trekken. Zie HAL Trust die een tijd tegen een premie werd verhandeld, of Ackermans en Van Haaren die dat nog steeds doet. Beleggers zijn bereid zelfs een premie te betalen voor kwalitatief hoogwaardige bedrijven.

Ook de nieuwe beleggingsfilosofie van Sofina draagt mijns inziens bij aan een structureel lagere discount. De toekomst zal het echter leren, maar als ze nog een paar Flipkarts weten te scoren (en met Byju's lijken ze daar wederom in geslaagd) dan vergroot de aandacht vanzelf. Ik zie het nu ook terugkomen op Nederlandse beleggingsplatformen en bij vermogensbeheerders die steeds meer aandacht hiervoor hebben.
Hoe kleiner de discount,hoe groter het enthousiame dus....een fenomeen die je inderdaad wel bij meerdere analisten,vermogensbeheerders,adviseurs en beleggers ziet. :-\

Jozefien1969
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jozefien1969
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jozefien1969 » 24 juli 2019, 20:24

Carnaygee schreef: ↑24 juli 2019, 08:38
michael25 schreef: ↑23 juli 2019, 22:06

Hoe kleiner de discount,hoe groter het enthousiame dus....een fenomeen die je inderdaad wel bij meerdere analisten,vermogensbeheerders,adviseurs en beleggers ziet. :-\
Met dank voor de info:
Joost: Zoals ik al scheef in een vorige post – en nu zal elke belegger mij aanvallen – het is een gevoel!! En ik heb tot nu toe niet het gevoel om MBB te kopen.

Carnaygee: Ben te voorzichtig en u heeft volledig gelijk: niet alleen opvolgen maar ook handelen. Hal wilde ik nog niet zo lang geleden kopen ( zie forum ) maar ik durfde weer niet…..

Achteraf praten is altijd gemakkelijk.

Hoe dan ook fijn dat jullie meedenken.

P.s. Sofina staat ook op lijst om aan te kopen: bij de volgende crash.
P.s.s. In welke volgorde worden aandelen aangekocht en verkocht op een lijst? Ik vraag dit omdat het voor mij onduidelijk is. Stel ik geef voor een maand in om aandeel X te verkopen, ik zie dat aandeel X aan die koers is geraakt. Weliswaar met kleine volumes, dus niet mijn volume. Hoe werkt dat op de beurs?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

9618 berichten
  • Pagina 185 van 642
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • …
  • 642
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy