Lening voor buitenlander
TIP
-
Liesbetleen
- Newbie

- Contacteer:
Lening voor buitenlander
Hallo allemaal! Mijn situatie ligt zo: ik ben zelf Nederlandse en mijn man is Amerikaan. Wij wonen momenteel niet in Europa maar willen graag naar België verhuizen, dicht bij familie. Nu ben ik niet werkende in België en mijn man ook niet, maar hij werkt thuis voor een Amerikaans bedrijf. Hierdoor hebben we ook de mogelijkheid om te verhuizen. Kunnen wij een lening krijgen in België voor een koopwoning, als hij dus een buitenlander is die wel gewoon een vaste inkomen heeft?
Wat zijn onze mogelijkheden?
Wat zijn onze mogelijkheden?
Re: Lening voor buitenlander
Jullie zullen een eerste uitdaging hebben om een bank te vinden waar je een rekening kan openen.
Vele Europese banken wensen geen klanten met US nationaliteit omdat hen opensteld aan een hele reeks van US verplichtingen.
Belgische banken gaan zich willen verzekeren dat de lening zal afbetaald worden. Hoe kunnen jullie de bank die zekerheid geven? Voor Belgische klanten is dit een combinatie van klantenrelatie, sorting van loon, hypotheek op de woning die de lening meer dan volledig dekt.
Vele Europese banken wensen geen klanten met US nationaliteit omdat hen opensteld aan een hele reeks van US verplichtingen.
Belgische banken gaan zich willen verzekeren dat de lening zal afbetaald worden. Hoe kunnen jullie de bank die zekerheid geven? Voor Belgische klanten is dit een combinatie van klantenrelatie, sorting van loon, hypotheek op de woning die de lening meer dan volledig dekt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Loon vanuit andere europese landen is bij sommigen al moeilijk maar USA voor zover ik weet overal uitgesloten.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Je man werkt van thuis. Als jullie echt voor een langere termijn in België willen blijven...
Kan je man zijn huidige werkgever vragen freelance te gaan werken? Dan kan hij (of jullie samen!) een eenvoudige Belgische vennootschap opzetten en van daaruit zijn huidige werkgever factureren.
De vennootschap heeft dan een Belgisch inkomen en wordt ineens veel interessanter voor een Belgische bank.
Opletten wel als je dit pad bewandelt! Een aantal wettelijke consumentenbeschermende maatregelen op het gebied van hypotheken zijn niet van toepassing op bedrijven. De wederbeleggingsvergoeding bij vervroegde terugbetaling bijvoorbeeld is niet beperkt tot 3 maanden intrest...
Kan je man zijn huidige werkgever vragen freelance te gaan werken? Dan kan hij (of jullie samen!) een eenvoudige Belgische vennootschap opzetten en van daaruit zijn huidige werkgever factureren.
De vennootschap heeft dan een Belgisch inkomen en wordt ineens veel interessanter voor een Belgische bank.
Opletten wel als je dit pad bewandelt! Een aantal wettelijke consumentenbeschermende maatregelen op het gebied van hypotheken zijn niet van toepassing op bedrijven. De wederbeleggingsvergoeding bij vervroegde terugbetaling bijvoorbeeld is niet beperkt tot 3 maanden intrest...
Wij hebben een onderneming in NL. Netto inkomen samen ca 55000 per jaar. We hebben een BE hypotheek nodig van 290.000 met Q 67%. We zijn alleen nog maar bij VDK geweest maar die snapt niks van NL inkomen.
(Als ondernemer in NL is de eerste 20000 per persoon pj ongeveer netto) en ik denk dat dat niks wordt.
Iemand een tip welke bank geschikt is om een voordelige hypotheek af te sluiten?
Niet elke bank zit op ondernemers uit NL te wachten...
(Als ondernemer in NL is de eerste 20000 per persoon pj ongeveer netto) en ik denk dat dat niks wordt.
Iemand een tip welke bank geschikt is om een voordelige hypotheek af te sluiten?
Niet elke bank zit op ondernemers uit NL te wachten...