Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Spaarrekening kan niet gratis bij AXA!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
CyberMAxx

Spaarrekening kan niet gratis bij AXA!

• Citeer

Bericht door CyberMAxx » 7 februari 2009, 12:18

Hallo,

Ik heb enkel een spaarrekening en een lening bij AXA en voor de rest niets.

Sinds kort rekent AXA 1,xx euro per brief aan om mij de briefwisseling door te sturen van deze rekening.
Ik vraag al enkele jaren om geen brieven naar mij te sturen en een manier om dit gratis te laten verlopen.

Vorig jaar verstuurde men mij 10 brieven waardoor ik >10Euro moest betalen op deze spaarrekening. De kosten waren hoger dan de intresten op deze rekening.

Ik heb AXA al achter een kaart gevraagd om zelf de afschriften op te halen (net zoals bij KBC en Argenta waar ik ook enkel spaarrekeningen heb.) of een manier via Internet.
AXA zegt dat dit NIET kan. Ik moet dan maar een zichtrekening nemen.
Is dat geen koppelverkoop?

Axa beweert daarenboven dat ze de laatste bank zijn die kosten aanrekende voor briefwisseling. Maar andere banken geven je  wel de mogelijkheid om via een GRATIS kaart afschriften op te halen. Er zijn ook nog banken die 1 keer per jaar een GRATIS overzicht naar je toezenden! Of er bestaan nog steeds banken als BKCP die nog steeds GRATIS afschriften verzenden voor elke verrichting dat je deed op je spaarrekening.

Ik ben van mening dat AXA de enige bank is die kosten aanrekent voor een spaarrekening.

Bij Axa kan men op geen enkele manier een gratis spaarrekening hebben zonder een ander product te moeten nemen.

Iemand vertelde mij echter dat spaarrekeningen GRATIS moeten zijn. Weet iemand welke wet dit bepaald?
Laatst gewijzigd door CyberMAxx op 13 februari 2009, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Campzie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Campzie
Verstuur privébericht

Re: Spaarrekening kan niet gratis bij AXA!

• Citeer

Bericht door Campzie » 7 februari 2009, 12:31

Ik had er ook een spaarrekening vroeger met een tamelijk laag saldo.

Op den duur moest ik meer gaan betalen voor mijn jaarlijkse rekeningafschriften dan dat ik rente kreeg  ;D

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 7 februari 2009, 13:05

Ik heb de indruk dat het bij AXA een bende afzetters zijn, maar ja in hun reclame....

axa bekijkt dat anders

Er zijn zelfs spaargidsers die axa dumpen nog voordat de termijn  6 maanden van hun 'hoge' welcome plus rekening voor nieuwe klanten is verstreken, omdat ze
1 euro per rekeninguittreksel aanrekenen.

Ik vraag mij eigenlijk af of axa de klanten lang kan houden.
In feite zou men alle banken, waarvan men ontevreden is gewoon moeten dumpen

Sara51
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Sara51
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sara51 » 7 februari 2009, 13:22

Ik ben al jaren klant bij axa... moet geen kosten betalen voor visa etc..... er zijn zelfs bonussen indien ge met internet bankiert!!!
Jaarlijks krijg ik een rekeninguittreksel  op een spaarrekening geen kosten....

Ik ben dan ook bij de axa met al mijn verzekeringen .....heb daar ook heel goede condities gekregen!!!!

Het enige dat ik van axa dit jaar betreur is mijne Crest 40....maar ja ik wacht dit jaar af hoe de markt gaat evolueren..

Het hangt ervan af denk ik bij welke agent ge terecht komt....het is hij tenslotte die de belangen van zijn klant moet behartigen....

Zo zouden alle banken trouwens moeten werken!!!!! Het is een langere termijn relatie!!!!

xan
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer xan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door xan » 7 februari 2009, 17:54

Als je van koppelverkoop spreekt bij AXA : sedert 9 jaar hebben we een lening voor ons huis lopen bij Axa. Om indertijd van 1% lagere intrest te kunnen genieten zijn we gebonden aan het volgende : we moeten gans de tijd van de lening een zichtrekening hebben bij AXA. De wedde van mij en mijn vrouw moeten gedurende gans de periode van de lening gestort worden op de zichtrekening. Gedurende gans de periode moeten we bij AXA een brandverzekering hebben. Tot eind vorig jaar hadden ik en mijn vrouw een aparte zichtrekening waar we beide kosten moesten op betalen. In mijn agentschap van AXA weigerden ze de zichtrekening van mijn vrouw + onze gewone spaarrekeningen (nog aan 1,50%) af te sluiten. Het zou me geld kosten zeiden ze. Ze weigeren dus een rekening af te sluiten terwijl ook nog al mijn verzekeringen + andere produkten nog bij AXA zijn. Ik heb dan maar alles van AXA verhuisd naar een ander AXA-agentschap, waar ik wel zonder problemen en kosteloos mijn overbodige rekeningen kon afsluiten. Van mijn oud agentschap kreeg ik dan ineens een email waarom ik alles bij hen heb weggenomen. Dus uiteindelijk voor wat ? Voor het weigeren van het afsluiten van een rekening zijn ze nu alles kwijt. Dus ik denk dat er bij elke bank wel iets is, maar dat er veel afhangt van het personeel in uw agentschap.

CyberMAxx

• Citeer

Bericht door CyberMAxx » 8 februari 2009, 15:48

Sara51 schreef: Ik ben al jaren klant bij axa... moet geen kosten betalen voor visa etc..... er zijn zelfs bonussen indien ge met internet bankiert!!!
Jaarlijks krijg ik een rekeninguittreksel  op een spaarrekening geen kosten....
Awel dat AXA me de mogelijkheid geeft om Gratis via Internet te bankieren.
Volgens mij kan jij dat omdat je ook een zichtrekening hebt bij AXA. En dus ben je appelen met peren aan het vergelijken.

PS: Bij Argenta en bij Recordbank krijgt elke klant gratis kaarten en niet uitzonderlijk iemand omdat die full klant is. Dus opnieuw was je appelen met peren aan het vergelijken.
Sara51 schreef: Ik ben dan ook bij de axa met al mijn verzekeringen .....heb daar ook heel goede condities gekregen!!!!
Ik denk niet dat AXA voor de autoverzekering aan dezelfde tarieven kan als deze van ING met premiebescherming (177 Euro per jaar) of deze van Ethias 209 Euro per jaar) uitsluitend BA + Rechtsbijstand.

En wat de gezinsbijstandplusverzekering betreft (ik bedoel brand, inbraak, BA, Rechtsbijstand, natuurrampen ... volledige dekking ) is volgens mij Ethias de goedkoopste met de meest uitgebreide dekking. Het deel rechtsbijstand bovenop de BA is bij AXA al evenduur als de volledig polis bij Ethias. Ik heb vorig jaar nog alles naast elkaar gelegd gehad.

Tip: www.assurax.be daar kan je leuke vergelijkingen doen voor allerhande verzekeringen
Laatst gewijzigd door CyberMAxx op 8 februari 2009, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Äuros

• Citeer

Bericht door Äuros » 8 februari 2009, 17:06

@sara51

heb je al eens nagekeken hoeveel je betaalt voor je gratis zichtrekening?

beheerskost €17
geldafhaling: geldautomaat of Selfbank van een andere financiële instelling 0,15 EUR   
Axa bankkaart € 8
proton € 6

Gratis bij Axa-, ik zou toch maar eens vergelijken ook met de verzekeringen. het vergelijken kan je allicht toch nog heel wal geld doen besparen. Dit vergelijken kan je snel en gratis (voor nul euro) on line doen. 

xan
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer xan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door xan » 8 februari 2009, 19:12

Je betaalt bij AXA inderdaad jaarlijks +/- 35€ aan kosten. Ik ga AXA zeker niet gaan ophemelen, maar hun systeem van bonusbanking is wel positief. Eind vorig jaar had ik 31€ terugverdiend waardoor ik maar 4€ moest betalen. Dit jaar ga ik zeker opletten dat dit 0€ is. Als ik hier op het forum lees dat de transacties van bepaalde banken nogal traag verlopen mag ik zeggen dat AXA hier niet bij hoort. Ik geloof niet dat je bij andere banken zoals Fortis, Dexia, ... de kosten van uw zichtrekening kan terugverdienen via bonusbanking.

CyberMAxx

Re: Spaarrekening kan niet gratis bij AXA! ECHT NIET!

• Citeer

Bericht door CyberMAxx » 13 februari 2009, 14:10

Gisteren was ik in een ING filiaal.
Omdat mijn collega er geen zichtrekeningen had stelde de bankbediende zelf voor om via HOMEBANKING de termijnrekening en spaarrekeningen op te volgen.

Hij kreeg een bankkaart en toegangscodes om via Internet aan homebanking te doen. (PS: Met deze kaart kan men enkel afschriften afdrukken) Bij AXA verstaat men onder bankkaart namelijk een zichtrekening. Bij andere banken niet.

ING, KBC, ARGENTA, CENTEA, BK :DCP, ETHIAS, ... allen geven je wel de mogelijkheid om GRATIS zonder een zichtrekening of dergelijke te nemen aan homebanking te doen om een spaarrekening, transfertrekening, termijnrekening te beheren en om gegevens op te vragen.

Dit betekent weeral eens dat AXA de enige bank is waar men NIET gratis kan sparen op een spaarrekening. Bij AXA blijft men ook na herhaaldelijke contacten weigeren om een oplossing te bieden. Betalen zal je voor elke brief >1 euro.
Laatst gewijzigd door CyberMAxx op 13 februari 2009, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

geengeld
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer geengeld
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geengeld » 13 februari 2009, 19:38

als je moet betalen om te sparen ben je goe zot.
Verander van bank! Simpel!

centenkliever
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer centenkliever
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centenkliever » 13 februari 2009, 21:09

xan schreef: Je betaalt bij AXA inderdaad jaarlijks +/- 35€ aan kosten. Ik ga AXA zeker niet gaan ophemelen, maar hun systeem van bonusbanking is wel positief. Eind vorig jaar had ik 31€ terugverdiend waardoor ik maar 4€ moest betalen. Dit jaar ga ik zeker opletten dat dit 0€ is. Als ik hier op het forum lees dat de transacties van bepaalde banken nogal traag verlopen mag ik zeggen dat AXA hier niet bij hoort. Ik geloof niet dat je bij andere banken zoals Fortis, Dexia, ... de kosten van uw zichtrekening kan terugverdienen via bonusbanking.
Er is een verschil tussen aangerekende kosten terugverdienen en niets moeten betalen.

Geen jaarlijkse kosten, bovenop krijg je € 0.05 per verrichting, heb je gratis bankkaart, gratis internetrekening, zichtrekening à 2,5%, gratis spaarrekening à 3,75%, bijhorende gratis effectenrekening enz.... bij Keytrade.

De verrichtingen gebeuren supersnel en er is een uitstekende ondersteuning via hun klantendienst.

Ik heb een klacht neergelegd bij de klachtendienst AXA omdat ze per sé €1,40 drukkosten moesten aanrekenen op een spaarrekening met +€ 30 000,-. Er werd nooit op gereageerd ondanks verschillende herinneringen. Ik heb mijn rekeningen er weggehaald en bediende bleef bij zijn standpunt die € 1,40 houden we in.

xan
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer xan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door xan » 14 februari 2009, 12:20

Het is natuurlijk beter als je niets moet betalen zoals bij Keytrade. Ik heb voor mijn vrouw ook alle rekeningen afgesloten bij AXA en een rekening geopend bij Keytrade. We zijn heel tevreden van Keytrade. Pas ook een rekening geopend bij Argenta. Er zijn wel veel mensen die verplicht worden een zichtrekening te hebben bij de bank waar ze hun lening hebben lopen. Dan ben ik langs de ene kant nog blij dat ik de kosten kan terugverdienen, welke bij andere grote banken niet kan. Als de lening afgelopen is zijn we helemaal vrij om alles over te zetten naar een andere bank. Vroeger waren we zoals vele mensen voor alles bij 1 bank, maar die periode is nu voorbij. Een bank mag er nu niet meer vanuit gaan dat je nooit gaat verlopen omdat het kantoor bv in uw straat gelegen is. En één ding heb ik wel geleerd, uw plaatselijke agent uw beste vriend, dat denk ik niet !

Jay
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jay
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jay » 14 februari 2009, 12:58

Ik ben zelf ook AXA klant, destijds geworden omdat ze de goedkoopste lening aanboden in combinatie met een zichtrekening, brandverzekering en schuldsaldoverzekering.
Alles bij mekaar genomen ben ik tevreden daarmee, want:
- woonlening: laagste rentevoet gekregen op 20j vast, zelfs lager dan wat Argenta wou geven
- zichtrekening: zoals gezegd, door de bonus banking kan je een groot deel van de kosten terugverdienen
- brandverzekering: door Test-Aankoop getest als de beste brandverzekering, dus waarom zou ik een andere nemen?
- schuldsaldoverzekering: ik betaal bij AXA quasi evenveel als bij andere verzekeraars (nagerekend door mijn makelaar)
- zeer goede kantoorhouder, die altijd correct is en mij zelfs uit eigen zak extra rente op mijn I-Plus Welcome heeft betaald (zie topic elders op dit forum), iets dat volgens mij de meeste kantoorhouders niet zouden doen...
- heb ondertussen ook pensioenspaarverzekering en crest classic bij AXA en kan dit allemaal consulteren via homebanking
- homebanking werkt zeer goed en overschrijvingen zijn zeer snel
- VISA kaart: heb ik via een gratis zichtrekening gratis bij Argenta
- spaarrekening: het klopt dat je die rekeninguittreksels enkel gratis kan afdrukken als je een zichtrekening mét kaart én homebanking hebt; indien je dat niet hebt en je wil die kost niet betalen, sluit de spaarrekening dan af en ga bij een andere bank, ik heb zelf ook geen spaarrekeningen meer bij AXA

Veel hangt dus af van je kantoorhouder; ben je niet tevreden, zeg dan dat je met alles naar een andere zal verhuizen.
Tot slot: momenteel kan je een zichtrekening bij AXA gratis krijgen voor een jaar en krijg je er 100 euro bovenop gestort. Met dat bedrag kan je, rekening houdende met die bonusbanking, heel wat jaren van een gratis zichtrekening genieten. Dus dat is in jouw geval misschien een oplossing.
Laatst gewijzigd door Jay op 14 februari 2009, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy