Prijsstijgingen bij de banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Prijsstijgingen bij de banken
Ha ja want de banken die kennen dat niet een graaicultuur :-)
Ik zal met de centen die ik uitspaar eens goed gaan zuipen in een bruin cafe , je mag meekomen als je wilt, tis toch 30 eur
Zal mijn goede vrienden dan wel op een etentje trakteren, weet ik op voorhand dat het goed besteed is.
( van zuipen gaat men beginnen zeveren, en van beide krijg je hoofdpijn, LOL
Het kan zijn voordelen hebben natuurlijk.Lanius schreef: ↑5 september 2019, 14:57 Voor mijn hypotheek kreeg ik vorig jaar een heel goed voorstel. 1,6% voor Q = 80% en 30 jaar lang. geen enkele andere bank kwam (toen) in de buurt. Dus lening afgesloten bij VDK en maandelijks dus 2 euro betalen voor de zichtrekening. Geen andere verplichtingen.
Maar dat was toen zeker nog altijd goedkoper dan een andere bank waar de zichtrekening gratis was. Dusja, soms ben je toch voor een bepaalde periode gebonden aan een bank.
Als je wilt moocht ge ook komen meezuipen, de Ludo wilt al direct gaan eten :-) dat geld zal rap op zijn
Met eigen ogen gezien. Om van te kotsen. Je kan nog beter teveel belastingen betalen dan ene cent aan die organisaties te geven. Wat je dan nog over hebt beter in brand steken ipv die 'hulp' organisaties er letterlijk het beest mee te laten uithangen.Ardennois schreef: ↑5 september 2019, 14:54 inderdaad, Ludo, ooit eens gelezen over ontwikkelingsorganisaties dat 98% van de giften daar gaat naar ... de interne werking ... 't is te zeggen hun lonen, huisvesting, 4x4, teambuildings, reclame, ... enz. De lokale, arme stakkers mogen nog even de kruimels krijgen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Iedereen beslist of hij gebruikt maakt van de mogelijkheden die PSD2 biedt.annetje schreef: ↑5 september 2019, 13:11Vorig weekend heb ik in de bib een artikel gelezen over PSD2. Ook dit komt bij mij over als big brother-toestanden. Ze verkopen het wel alsof er mooie voordelen, maar mijn vertrouwen daarin is nu 0,0.geebee schreef: ↑5 september 2019, 11:59 Huh ? Hoe minder cash, hoe meer er moet verlopen via banken of andere financieel gerelateerde bedrijven dus hoe meer je afhankelijk wordt van die bedrijven ... als ze dan nog eens big data en big brother loslaten op wat wij zoal uitgeven dan is het hek helemaal van de dam ... nu lachen we misschien nog met big brother-toestanden maar in China bv. word je via gezichtsherkenning al "punten afgetrokken" van je "goede burgerrapoort" als je ergens een voetpad oversteekt terwijl het rood is ...
Als je wilt dat je rekeninggegevens van verschillende banken doorgegeven worden aan (bijvoorbeeld) een aggregator die een mooie applicatie heeft waarmee je al je rekeningen kunt volgen, dan moet je aan elk van jouw banken de opdracht geven om jouw gegevens door te geven aan die aggregator. Jouw banken kunnen dat dan niet weigeren.
Als je dat niet wil, dan mogen de banken jouw gegevens niet doorgeven.
Behalve dan aan de Nationale Bank: de banken moeten jouw rekeningen doorgeven (maar niet wat erop staat).
En de buitenlandse banken en verzekeringsmaatschappijen moeten aan hun financiële overheid jouw rekeningen en bepaalde financiële verzekeringen melden + wat erop staat. Die geven dat dan door aan de Belgische overheid.
In die zin is Big brother er al, namelijk de Nationale Bank.
De afkorting NBB is dus niet "Nationale Bank van België". Het is "Nationale Big Brother"
Vroeger toen de dieren nog spraken, en de banken zichtrekeningen nog gratis waren,moest ik wel telkens met mijn auto naar de bank om wat overschrijvingen te doen. Heb me blauw betaald aan benzine - parkeermeters en soms nog parkeerboeten.
Nu met het digitale platform ( online banking - domicilieringen enz; ) hoef ik de deur niet meer uit, en die 40/50 euro dat ik nu betaal voor mijn zichtrekeningen heb ik er graag voor over voor een goed werkend online banking systeem.
Al dikwijls overwogen om ook zo'n soort "vzw" op te richten. Een deel van al die vzw's die gesteund worden door (bvb) Music4L zijn in het zelfde bedje ziek. Ja, hun winst gaat naar een goed doel. Zeggen er alleen niet bij dat diegenen die zich 'inzetten' voor die vzw, daar mooi voor betaald worden.
Nou, dan koop ik één of ander product in, en ga het deur tot deur verkopen "voor het goede doel". Maar ik geef mezelf wel een loon van € 10.000 per maand. Ik zal netjes de winst aan het einde vh jaar naar het glazen huis brengen, ik beloof het op m'n communiezieltje...
Jamesken schreef: ↑5 september 2019, 15:04Het kan zijn voordelen hebben natuurlijk.Lanius schreef: ↑5 september 2019, 14:57 Voor mijn hypotheek kreeg ik vorig jaar een heel goed voorstel. 1,6% voor Q = 80% en 30 jaar lang. geen enkele andere bank kwam (toen) in de buurt. Dus lening afgesloten bij VDK en maandelijks dus 2 euro betalen voor de zichtrekening. Geen andere verplichtingen.
Maar dat was toen zeker nog altijd goedkoper dan een andere bank waar de zichtrekening gratis was. Dusja, soms ben je toch voor een bepaalde periode gebonden aan een bank.
Als je wilt moocht ge ook komen meezuipen, de Ludo wilt al direct gaan eten :-) dat geld zal rap op zijn![]()
Eerst goe gaan eten, filmpke leggen tegen de alkool, en de nodige krachten opdoen, om nadien te kunnen gaan lopen, als de rekening niet kan betaald worden in die bruin kroeg hé, ge weet maar nooit wat voor zuipschuiten ge meeneemt als die al geen zichtrekening kunnen betalen LOL ..
Fakkel kan eventueel een bijdrage leveren via zijn VZW
Zo is het.Fakkel schreef: ↑5 september 2019, 15:14
Al dikwijls overwogen om ook zo'n soort "vzw" op te richten. Een deel van al die vzw's die gesteund worden door (bvb) Music4L zijn in het zelfde bedje ziek. Ja, hun winst gaat naar een goed doel. Zeggen er alleen niet bij dat diegenen die zich 'inzetten' voor die vzw, daar mooi voor betaald worden.
Nou, dan koop ik één of ander product in, en ga het deur tot deur verkopen "voor het goede doel". Maar ik geef mezelf wel een loon van € 10.000 per maand. Ik zal netjes de winst aan het einde vh jaar naar het glazen huis brengen, ik beloof het op m'n communiezieltje...
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Voor jezelf zorgen is het beste goede doel dat je kan bedenken...
En de overschot verdeel je onder de armen.
Een deel onder je linker en een deel onder je rechter arm...
En de overschot verdeel je onder de armen.
Een deel onder je linker en een deel onder je rechter arm...
+1 Dat is dus het probleem. Een grote groep weet niet beter of ze zijn gewoon te lui om te veranderen. Zolang de mensen met deze mentaliteit blijven ziitten doen (groot)banken wat ze willen.
Met de "stabiele" cryptomunten zeker
Een groter cliché-antwoord had ik niet verwacht, jij hebt wellicht nog nooit in je leven iets gedaan dat ook maar een centimeter buiten de lijntjes kleurt zeker.platin schreef: ↑5 september 2019, 12:59Als het rood is niet oversteken probleem opgelost.geebee schreef: ↑5 september 2019, 11:59 Huh ? Hoe minder cash, hoe meer er moet verlopen via banken of andere financieel gerelateerde bedrijven dus hoe meer je afhankelijk wordt van die bedrijven ... als ze dan nog eens big data en big brother loslaten op wat wij zoal uitgeven dan is het hek helemaal van de dam ... nu lachen we misschien nog met big brother-toestanden maar in China bv. word je via gezichtsherkenning al "punten afgetrokken" van je "goede burgerrapoort" als je ergens een voetpad oversteekt terwijl het rood is ...
Nu lachen we nog met "Big Brother" maar binnen hier en een generatie (of twee) zit de gewone burger gevangen in een keurslijf waar zijn volledig doen en laten wordt gecontroleerd door deze "Big Brother" (lees 1984 van Orwell maar eens, het wordt leuk) ... en door dergelijke "ik doe niets verkeerds, dus laat maar komen"-onzin gaan we er nog zelf om vragen ook
Niks generatie of 2, de meesten van ons gaan dat nog gewoon meemaken. We zijn al heel goed op weg en we zijn trouwens ook al heel ver gekomen. Het zal meer dan waarschijnlijk ook zo zijn dat meer en meer mensen hier tegen gaan rebelleren. Of dat veel gaat uithalen is een ander.
Freedom is not free.
Freedom is not free.