20 cent korting/liter op officiële prijzen bij Q8 op 25/09
Re: 20 cent korting/liter op officiële prijzen bij Q8 op 25/09
ooit opgezocht wat zogezegd de beste brandstof was (brandstof is bij de A merken identiek, behalve de additieven die ze toevoegen). Als ik bij ESSO tank, staat er onderaan:
Verk. motorbrandstof BVBA, harelbeeksestraat 120, Kuurne.
En waar kom je terecht: (zie je net voor afrit rumbeke op de A17)
https://www.g-v.be/nl
Ik heb een Octa+ tankkaart B2B via mijn werk (kortingen tot 12 cent/liter op officiële prijzen, dus moet nooit meer omrijden voor de laagste prijs). Toen ik meldde aan octa dat een tankstation van hen niet op hun kaart stond op de site kreeg ik als antwoord:
'beste, onze octa+ stations werden enkele maanden geleden overgenomen door Maes. Om deze reden zijn ze niet meer zichtbaar in het overzicht'
En op Octa en Maes krijg ik net de meeste korting (12 cent)
Dus ik geloof ook minder & minder in de verschillen. Wel tank ik liever 98 (voor de dichtingen in mijn auto, en het feit dat mijn auto minder 'schudt', 6 jaar oude wagen) Op langere termijn een betere investering vermoed ik. Da's mijn bekrompen visie hé.
En nu terug 'on topic'
Verk. motorbrandstof BVBA, harelbeeksestraat 120, Kuurne.
En waar kom je terecht: (zie je net voor afrit rumbeke op de A17)
https://www.g-v.be/nl
Ik heb een Octa+ tankkaart B2B via mijn werk (kortingen tot 12 cent/liter op officiële prijzen, dus moet nooit meer omrijden voor de laagste prijs). Toen ik meldde aan octa dat een tankstation van hen niet op hun kaart stond op de site kreeg ik als antwoord:
'beste, onze octa+ stations werden enkele maanden geleden overgenomen door Maes. Om deze reden zijn ze niet meer zichtbaar in het overzicht'
En op Octa en Maes krijg ik net de meeste korting (12 cent)
Dus ik geloof ook minder & minder in de verschillen. Wel tank ik liever 98 (voor de dichtingen in mijn auto, en het feit dat mijn auto minder 'schudt', 6 jaar oude wagen) Op langere termijn een betere investering vermoed ik. Da's mijn bekrompen visie hé.
En nu terug 'on topic'

Re: 20 cent korting/liter op officiële prijzen bij Q8 op 25/09
Doe zelf de moeite om eens te googlen ...
Ik ga hier niet alle labo onderzoeken die consumenten diensten ( Tros - Tno - Radar - test aankoop - enz. gedaan hebben vermelden.
Maar blijkbaar is er wel degelijk een verschil in brandstof, te wijten aan octaangehalte en additieven ( onder andere ethanol )die ze eraan toevoegen,zodat je met het ene merk meer verbruik kan hebben dan met een ander merk. De brandstof moet voldoen aan minimum en maximum eisen.Bij het ene merk zal de kwaliteit meer bij het minimum eis liggen en bij ander merk het maximum benaderen.
Met E98 zou je verbruik minder zijn dan met E95.
Verder heb je nog V-Power - Excellium - Premium welke elk op zich een ander verbruik noteren.
De verschillende soorten brandstoffen zijn weliswaar niet geschikt voor elke motor.