Brokers met minste kosten?
TIP
Re: Brokers met minste kosten?
Toen ik gisteren mijn tante vertelde van de nieuwe tarieven bij Argenta, verschoot ze. Ze had blijkbaar nog niets gekregen. Maar om eerlijk te zijn, weet ik ook niet of ze haar e-mail adres hebben.
Ik zit te twijfelen tussen Binckbank en Bolero als broker. Zijn er bepaalde zaken waar ik zeker op moet letten in de keuze?
Ik plan, zeker de eerste maanden, in ETFs te zitten met de buy and hold strategie (termijn zo lang mogelijk). Heel wat ETFs, bijvoorbeeld IWDA, zijn niet beschikbaar op Euronext Brussel maar wel op Euronext Amsterdam als ik dit goed zie. Is dit een reden om voor Bolero te kiezen voor die 2 euro die dit uitspaart? Ik dacht maandelijks 1 transactie te doen voor ongeveer €1000 in die ETF die hier het meest nood aan heeft om de weging terug op orde te krijgen.
Op termijn plan ik ook wat individuele aandelen aan te kopen met het "speelgeld" van de portefeuille en mogelijk ook wat met opties te werken (covered calls/puts schrijven voor extra inkomsten en het plezier hierin).
Hebben jullie wat advies over welke van beide de beste keuze zou zijn in dit geval of mist er nog informatie? Vast bedankt!
Ik plan, zeker de eerste maanden, in ETFs te zitten met de buy and hold strategie (termijn zo lang mogelijk). Heel wat ETFs, bijvoorbeeld IWDA, zijn niet beschikbaar op Euronext Brussel maar wel op Euronext Amsterdam als ik dit goed zie. Is dit een reden om voor Bolero te kiezen voor die 2 euro die dit uitspaart? Ik dacht maandelijks 1 transactie te doen voor ongeveer €1000 in die ETF die hier het meest nood aan heeft om de weging terug op orde te krijgen.
Op termijn plan ik ook wat individuele aandelen aan te kopen met het "speelgeld" van de portefeuille en mogelijk ook wat met opties te werken (covered calls/puts schrijven voor extra inkomsten en het plezier hierin).
Hebben jullie wat advies over welke van beide de beste keuze zou zijn in dit geval of mist er nog informatie? Vast bedankt!
Hier hebt u de tarieven voor een transactie van 1000 EUR in de IWDA ETF op euronext Amsterdam:Picaro schreef: ↑30 juli 2019, 23:03 Ik zit te twijfelen tussen Binckbank en Bolero als broker. Zijn er bepaalde zaken waar ik zeker op moet letten in de keuze?
- Bolero: 7,5 EUR (0,75%)
- Binck.be: 9.75 EUR (0,98%)
- DeGiro.nl: 0,0 EUR (0,0%) (kernselectie https://www.degiro.nl/data/pdf/DEGIRO_T ... lectie.pdf)
- Keytrade : 14,95 EUR (1,50%)
- Medirect : 7,5 EUR (0,75%)
U moet nog de taks op beursverrichtingen toevoegen.
Die tarieven had ik inderdaad ook gevonden. Ik vroeg me af of er nog redenen zijn om voor ofwel Binckbank ofwel Bolero te kiezen, bijvoorbeeld betere service bij problemen of andere kosten die ik hier in dit overzicht over het hoofd zou zien.
Wat betreft de overname van Binck door Saxobank: er wordt gezegd dat dit tot voordelen zou leiden. Valt er hier al iets te zeggen of dit over een groter aanbod, lagere transactiekosten of wat anders zou gaan?
Bij Binck: de Nederlandse variant heeft een heel andere kostenstructuur met een kost voor het houden van een effectenrekening. Moet ik schrik hebben dat dit ook in België zal gebeuren? Want daar ben ik niet voor te vinden.
Wat betreft de overname van Binck door Saxobank: er wordt gezegd dat dit tot voordelen zou leiden. Valt er hier al iets te zeggen of dit over een groter aanbod, lagere transactiekosten of wat anders zou gaan?
Bij Binck: de Nederlandse variant heeft een heel andere kostenstructuur met een kost voor het houden van een effectenrekening. Moet ik schrik hebben dat dit ook in België zal gebeuren? Want daar ben ik niet voor te vinden.
Als je graag gespreid instapt in kleine hoeveelheden dan kan interactivebrokers een goede oplossing zijn. Je moet er dan wel kiezen voor het TIERED pricing schema. Wel goed nakijken wat je profiel is, want het tiered schema kan soms duurder uitvallen als het fixed pricing schema als je wat hogere aantallen doet.
Nadeel van interactivebrokers is wel dat het een buitenlandse rekening is, dus aanduiden op de belastingbrief, rekening aangeven bij het cap, dividend in belastingbrief en de beurstaks zelf aangeven, maar als je het eenmaal uitgezocht hebt is het ook niet echt moeilijk.
Nadeel van interactivebrokers is wel dat het een buitenlandse rekening is, dus aanduiden op de belastingbrief, rekening aangeven bij het cap, dividend in belastingbrief en de beurstaks zelf aangeven, maar als je het eenmaal uitgezocht hebt is het ook niet echt moeilijk.
Bolero houdt kosten in op buitenlandse dividenden. Dat was voor mij een reden om niet voor hen te kiezen.
Zelf zit ik bij Keytrade en Binck. Ben ven beiden tevreden, al loopt het dividend van Home Invest bij Binck wel elke keer fout (foutief percentage RV, maar dat wordt wel telkens rechtgezet).
Zelf zit ik bij Keytrade en Binck. Ben ven beiden tevreden, al loopt het dividend van Home Invest bij Binck wel elke keer fout (foutief percentage RV, maar dat wordt wel telkens rechtgezet).
Ik zit bij Lynx bank (die werken via het platform van Interactive brokers. Transactiekost is 6 EUR voor een aankoop op Euronext. (5 USD voor aankopen in de US).
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een account aanmaken bij Binckbank. Hebben zij nog een referral bonus programma?
Indien wel, de eerste die me via PM de nodige referral gegevens stuurt, kan ik misschien gelukkig maken.
Indien wel, de eerste die me via PM de nodige referral gegevens stuurt, kan ik misschien gelukkig maken.
Hoe zit het bij de verschillende brokers met opties? Als je een strategie als een iron condor wil gebruiken, betaal je dan 4x de kost van $2-3 per contract, of zijn de verschillende benen van zo'n optiestrategie samen en betaal je dan maar 1 keer die prijs? Als je ze apart moet betalen is het haast onmogelijk om zulke strategieën te volgen lijkt me.
Bijvoorbeeld bij Binck staat het volgende: Indien een order in meerdere delen wordt uitgevoerd, betaalt u slechts éénmaal transactiekosten. Hoe kan dit ooit voorvallen? Ze rekenen een kost van €2,45 per contract, maar een optiecontract kan toch nooit slechts voor een deel uitgevoerd worden? Stel dat je 2 contracten koopt (voor 200 aandelen dus), betaal je dan niet gewoon 2x die €2,45? Hoe moet ik dit interpreteren?
Bijvoorbeeld bij Binck staat het volgende: Indien een order in meerdere delen wordt uitgevoerd, betaalt u slechts éénmaal transactiekosten. Hoe kan dit ooit voorvallen? Ze rekenen een kost van €2,45 per contract, maar een optiecontract kan toch nooit slechts voor een deel uitgevoerd worden? Stel dat je 2 contracten koopt (voor 200 aandelen dus), betaal je dan niet gewoon 2x die €2,45? Hoe moet ik dit interpreteren?
Een optieorder van 2 contracten kan op twee dagen uitgevoerd worden uiteraard.
Dat begrijp ik, maar hoe zit het met de kosten? Als ze per contract €2,45 aanrekenen, hoe kan je dan ooit maar 1x aangerekend worden als het in delen wordt uitgevoerd? Ik heb het gevoel dat ik iets niet volledig begrijp hier want de verwoording lijkt anders nergens op te slaan.
Die zin slaat op ALLE bovenstaande orders, en dus eigenlijk enkel op de aandelentransacties. Het is geen zin die enkel bij de optie-tabel hoort.
Oh oke, mijn fout, bedankt!
Weet je toevallig ook hoe het zit met de optiestrategieën waarbij je meerdere opties moet kopen/verkopen, bijvoorbeeld die iron condor die 4 benen heeft, of strangles/straddles met 2 benen? Betaal je dan ook per contract en dus enorm veel transactiekosten, of krijg je dan goedkopere tarieven voor de 2de (en eventueel alle volgende)?

Weet je toevallig ook hoe het zit met de optiestrategieën waarbij je meerdere opties moet kopen/verkopen, bijvoorbeeld die iron condor die 4 benen heeft, of strangles/straddles met 2 benen? Betaal je dan ook per contract en dus enorm veel transactiekosten, of krijg je dan goedkopere tarieven voor de 2de (en eventueel alle volgende)?
Je betaalt per contract, althans bij de brokers die ik ken (waaronder Interactive Brokers)Picaro schreef: ↑23 september 2019, 13:43
In de Verenigde Staten zijn verschillende grote brokers de kosten drastisch aan het verlagen, zo goed als naar nul zelfs. Bv Schwab, toch een heel grote speler, heeft de transactiekosten weggehaald op de meest voorkomende verrichtingen. Heeft iemand al iets gehoord over kostendalingen in Europa, meer bepaald voor België? Lijkt me leuk als er hier ook brokers die kant uit gaan.