argenta: golden+ of giro+ ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
argenta: golden+ of giro+ ?
Toen ik enkele maanden geleden klant werd bij Argenta, heb ik samen met de e-spaar een golden+zichtrekening geopend. Dit leek mij toen het beste voor mij.
Maar nu merk ik dat ze daar slechts 0,25% rente meer op geven en op de giro+rekening 2,25%.
Daar er niet kan (mag) onder 0 gegaan worden, laat ik voor alle zekerheid steeds een bedrag staan op de zichtrekening.
Uiteraard is het dan meegenomen om er ook een kleine intrest op te krijgen, en overweeg ik om mijn golden+ te vervangen door een giro+.
Weet hier iemand of er nog andere verschillen zijn tussen deze 2 zichtrekeningen zijn bij Argenta ? Op hun website vind ik er geen.
Vooral : kan men met de Giro+ ook internetbankieren ?
Maar nu merk ik dat ze daar slechts 0,25% rente meer op geven en op de giro+rekening 2,25%.
Daar er niet kan (mag) onder 0 gegaan worden, laat ik voor alle zekerheid steeds een bedrag staan op de zichtrekening.
Uiteraard is het dan meegenomen om er ook een kleine intrest op te krijgen, en overweeg ik om mijn golden+ te vervangen door een giro+.
Weet hier iemand of er nog andere verschillen zijn tussen deze 2 zichtrekeningen zijn bij Argenta ? Op hun website vind ik er geen.
Re: argenta: golden+ of giro+ ?
Met giro plus kan men ook internetbankieren.louise schreef: Toen ik enkele maanden geleden klant werd bij Argenta, heb ik samen met de e-spaar een golden+zichtrekening geopend. Dit leek mij toen het beste voor mij.
Verschil tussen golden plus en giro plus, is er praktisch niet meer.
Vroeger kon men op een giroplus "cheques" krijgen, in tegenstelling tot op de golden plus. Maar cheques zijn wat in onbruik geraakt de laatste jaren waarschijnlijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Op de Giro+ rekening krijg je toch maar 0,1% rente?louise schreef: Toen ik enkele maanden geleden klant werd bij Argenta, heb ik samen met de e-spaar een golden+zichtrekening geopend. Dit leek mij toen het beste voor mij.
Inderdaad, op een giro krijg je maar 0.1.
Maar als je een espaar hebt, gebruik ik de giro maar enkel als er een overschrijving moet gebeuren. Ik geef die verrichtingen trouwens gelijk in, van espaar naar giro en van giro naar externe rekening.
Maar als je een espaar hebt, gebruik ik de giro maar enkel als er een overschrijving moet gebeuren. Ik geef die verrichtingen trouwens gelijk in, van espaar naar giro en van giro naar externe rekening.
2,25% op de giro+rekening?
In de tarieflijst staat een rente van 0,25 % voor de Golden en van 0,10% voor de Giro+.
Op mijn Argentakantoor zei men dat je met de Giro+ tot 150 Euro onder 0 kon gaan.
Daar ik net al mijn betaalopdrachten naar de Golden rekening overgebracht heb, vind ik het niet de moeite om daarvoor helemaal opnieuw te beginnen.
Om het probleem van niet onder 0 te kunnen gaan op te lossen, ga ik ook een zichtrekening bij Keytrade openen.
Keytrade geeft op de zichtrekening een rente van 2,5% en je krijgt bovendien nog 5 eurocent per uitgevoerde verrichting.
Je ontvangt een gratis debetkaart Bancontact / MisterCash / Maestro & Proton en er worden - net zoals bij Argenta - geen kosten aangerekend voor geldafhalingen in het buitenland.
Daar ik persoonlijk contact belangrijk vind, blijft Argenta blijft wel mijn hoofdbank.
In de tarieflijst staat een rente van 0,25 % voor de Golden en van 0,10% voor de Giro+.
Op mijn Argentakantoor zei men dat je met de Giro+ tot 150 Euro onder 0 kon gaan.
Daar ik net al mijn betaalopdrachten naar de Golden rekening overgebracht heb, vind ik het niet de moeite om daarvoor helemaal opnieuw te beginnen.
Om het probleem van niet onder 0 te kunnen gaan op te lossen, ga ik ook een zichtrekening bij Keytrade openen.
Keytrade geeft op de zichtrekening een rente van 2,5% en je krijgt bovendien nog 5 eurocent per uitgevoerde verrichting.
Je ontvangt een gratis debetkaart Bancontact / MisterCash / Maestro & Proton en er worden - net zoals bij Argenta - geen kosten aangerekend voor geldafhalingen in het buitenland.
Daar ik persoonlijk contact belangrijk vind, blijft Argenta blijft wel mijn hoofdbank.
lotty schreef:
Op de Giro+ rekening krijg je toch maar 0,1% rente?
S o r r r y y y ! ! !

Inderdaad : de Giro+rekening is slechts 0,10 %
(ik had nochtans mijn leesbrilletje aan)

Ik zag op hun website onder basisrente staan : Tarief :
Uitkering bij rente >2,50 EUR driemaandelijks
Uitkering bij rente <2,50 EUR jaarlijks op 31/12
En ik heb dit per vergissing geïnterpreteerd als 2,50 % basisrente.
Gelukkig heb ik jullie, beste spaargidsers allemaal, om te voorkomen dat ik stommiteiten bega.

Bedankt.
- saels-laurens
- Newbie
- Contacteer:
Omwille van heel andere redenen zocht ik het verschil tussen een Golden en Giro+ rekening bij Argenta.
Vandaag zijn ze helemaal gelijk. Ik vermoed dat je een Golden niet meer kan aanvragen. Als je nieuw bent dan kan je enkel nog een Giro aanvragen. Als je al een Golden heb, hou je dat gewoon. Achter de (computer) schermen is het allemaal gelijk.
Iemand een ander idee?
Vandaag zijn ze helemaal gelijk. Ik vermoed dat je een Golden niet meer kan aanvragen. Als je nieuw bent dan kan je enkel nog een Giro aanvragen. Als je al een Golden heb, hou je dat gewoon. Achter de (computer) schermen is het allemaal gelijk.
Iemand een ander idee?
uit het algemeen reglement van Argenta:
Volgens mij was het grote verschil dat je met een Golden rekening nooit onder nul kon gaan, en daarvoor kreeg je dan wat meer interest. Vandaar dat er ook geen cheques mogelijk waren, want daarmee kan je een rekening steeds onder nul krijgen.1.2. De Goldenrekening
Vanaf 10 april 2011 is het niet langer mogelijk een Goldenrekening te openen. De bepalingen van dit artikel zijn derhalve enkel van toepassing op de Goldenrekeningen die werden geopend voor 10 april 2011
De Goldenrekening is een Betaalrekening op naam. Het openen van een Goldenrekening brengt voor de cliënt geen kosten met zich mee.
De Goldenrekening is een rekening bestemd voor cliënten die dagelijks over hun geld willen kunnen beschikken, zonder daarbij gebruik te willen maken van cheques.
-
- VIP member
- Contacteer:
Bij mijn weten is de Giro rekening er gekomen om commerciele redenen:
- men bood de golden rekening aan met een aantrekkelijke rente
- na enkele jaren verlaagt men 'stoemelings' de rente op de Golden
- maar hoe wonder: op de nieuwe Giro rekening ontvangt men de vroegere, hogere rente
- bijdehandse en nieuwe spaarders zijn tevreden
- wie oud wordt of de zaken niet volgt, is niet meer de appel maar de peer
Zelf volg ik dat spaargedoe al jaren niet meer wegens de belachelijke rente. Vraag mij af hoe spaarbanken (en hun kantoorhouders) nog in leven kunnen blijven.
- men bood de golden rekening aan met een aantrekkelijke rente
- na enkele jaren verlaagt men 'stoemelings' de rente op de Golden
- maar hoe wonder: op de nieuwe Giro rekening ontvangt men de vroegere, hogere rente
- bijdehandse en nieuwe spaarders zijn tevreden
- wie oud wordt of de zaken niet volgt, is niet meer de appel maar de peer
Zelf volg ik dat spaargedoe al jaren niet meer wegens de belachelijke rente. Vraag mij af hoe spaarbanken (en hun kantoorhouders) nog in leven kunnen blijven.