Verkoop binnen 2 jaar klein beschrijf
TIP
Verkoop binnen 2 jaar klein beschrijf
Beste,
Wij zitten met volgende situatie:
In februari 2018 heb ik alleen een appartement gekocht aan klein beschrijf, 5%.
Nu wil ik deze graag verkopen en een nieuw pand kopen samen met mijn vriend.
Op de bank hebben ze mij al verteld dat een pandwissel enkel en alleen kan als de verkoop en aankoop in dezelfde week geregeld wordt. Dit idee laten we dus even varen en gaan er vanuit dat we een nieuwe lening aangaan en ik mijn oude lening vervroegd afbetaal.
Voor de vervroegde terug betaling moet ik 3 maanden interest betalen maar wat zijn de andere bijkomende kosten?
Ik vermoed dat ik mijn oude lening bij de notaris nog moet laten doorhalen en de registratierechten moet bij betalen tot 10 procent? Of klopt dit niet? Zijn er nog andere kosten waarvan ik niet op de hoogte ben?
Voor de aankoop van een nieuw pand weten we al welke kosten er gaan zijn en dit hebben we dus goed berekend wat we aankunnen maar ik wil vermijden dat we bepaalde kosten over het hoofd zien ivm verkoop/lening.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Sarah
Op de bank hebben ze mij al verteld dat een pandwissel enkel en alleen kan als de verkoop en aankoop in dezelfde week geregeld wordt. Dit idee laten we dus even varen en gaan er vanuit dat we een nieuwe lening aangaan en ik mijn oude lening vervroegd afbetaal.
Voor de vervroegde terug betaling moet ik 3 maanden interest betalen maar wat zijn de andere bijkomende kosten?
Ik vermoed dat ik mijn oude lening bij de notaris nog moet laten doorhalen en de registratierechten moet bij betalen tot 10 procent? Of klopt dit niet? Zijn er nog andere kosten waarvan ik niet op de hoogte ben?
Voor de aankoop van een nieuw pand weten we al welke kosten er gaan zijn en dit hebben we dus goed berekend wat we aankunnen maar ik wil vermijden dat we bepaalde kosten over het hoofd zien ivm verkoop/lening.
Sarah
Re: Verkoop binnen 2 jaar klein beschrijf
Da krijg je binnen een jaar nog eens een rekening voor de overige 5% op je appartement te betalen aangezien 1 van de voorwaarden is dat je er minstens 3 jaar moet wonen.
Indien je er 2 jaar woont en 1 jaar zou verhuren, kan je eveneens nog 5% betalen.
Kan een zeer onaangename verrassing worden
Indien je er 2 jaar woont en 1 jaar zou verhuren, kan je eveneens nog 5% betalen.
Kan een zeer onaangename verrassing worden
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
https://belastingen.vlaanderen.be/VKR_klein-beschrijfMoerkie schreef: ↑30 september 2019, 18:05 Beste,
Sarah
https://belastingen.vlaanderen.be/verko ... nen-2-jaar
Zoals aangegeven. Verhoging rr tot 10% + aanvullende rechten 20 % op 5% extra + 50% aanvullende rechten op abattement van 15%
Uiteindelijk daarop 3/5 teruggave 10% rr.

Bij mijn vriendin kwam het op een dikke 7000€ bijbetalen.
En die 3 jaar telt niet vanaf aankoopdatum maar de datum waarop men heeft vastgesteld dat je effectief op dat adres woont.
Dat zullen ze je op de bank niet verteld hebben
En die 3 jaar telt niet vanaf aankoopdatum maar de datum waarop men heeft vastgesteld dat je effectief op dat adres woont.
Dat zullen ze je op de bank niet verteld hebben

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior