Lening haalbaar? Jullie mening
TIP
Lening haalbaar? Jullie mening
Even onze situatie schetsen: Ik ben 31j en mijn vriendin 26j. Ondertussen al stabiel wat jaar bij elkaar en wonen ondertussen 3,5 jaar samen in ons huurappartement. Met de woonbonus die op de schop staat en de kans van een bevriend koppel dat uit elkaar gaat; kunnen wij hun woning aankopen voor 245.000 euro.
Mijn vriendin werkt vast met onbepaalde duur en verdiend gemiddeld 1850 euro en ikzelf 2200 euro netto. Ik ben onlangs veranderd van werk. Werd ontslagen op mijn vorige job en werk nu via een interimcontract optie vast. Dit contract loopt dus 6 maanden via interim waarna dit in een contract van onbepaalde duur omgezet wordt. Hiervan heb ik een attest gevraagd op mijn huidig werk en dit mee bijgevoegd bij de leningaanvraag. Op mijn huidige job ben ik sinds 09/09 aan de slag en in februari zal dit dus een vast contract worden.
We vragen de lening aan bij record credits, aangezien zij nog als enige méér lenen dan 100% tegenwoordig. We vragen het totale bedrag van 245.000 á 2,75% + notariskostenlening 28.000 euro op 10 jaar á 5,50%. Totaal geven de leningen samen een maandlast van 1430 euro. De vriendin haar autolening loopt nog 3,5 jaar á 241 euro / maand.
Zien jullie problemen in goedkeuring van deze leningaanvraag?
Mijn vriendin werkt vast met onbepaalde duur en verdiend gemiddeld 1850 euro en ikzelf 2200 euro netto. Ik ben onlangs veranderd van werk. Werd ontslagen op mijn vorige job en werk nu via een interimcontract optie vast. Dit contract loopt dus 6 maanden via interim waarna dit in een contract van onbepaalde duur omgezet wordt. Hiervan heb ik een attest gevraagd op mijn huidig werk en dit mee bijgevoegd bij de leningaanvraag. Op mijn huidige job ben ik sinds 09/09 aan de slag en in februari zal dit dus een vast contract worden.
We vragen de lening aan bij record credits, aangezien zij nog als enige méér lenen dan 100% tegenwoordig. We vragen het totale bedrag van 245.000 á 2,75% + notariskostenlening 28.000 euro op 10 jaar á 5,50%. Totaal geven de leningen samen een maandlast van 1430 euro. De vriendin haar autolening loopt nog 3,5 jaar á 241 euro / maand.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Re: Lening haalbaar? Jullie mening
Natuurlijk is dat een probleem als geen enkele andere bank dit wil financieren.
Niet kunnen sparen en dan 1700€ per maand gaan afbetalen? Veel succes!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Euh sparen gebeurd er wel hoor. We houden deze eigen middelen liever achter de hand voor onvoorziene gebeurtenissen. En 1700 afbetalen met een gezamenlijk inkomen van 4050 euro lijkt mij niet zozeer het probleem hoor..sofienemie schreef: ↑10 oktober 2019, 21:31 Natuurlijk is dat een probleem als geen enkele andere bank dit wil financieren.
- Niks eigen inbreng?
- Voor welke termijn is de hypotheek?
- Beide intrestvoeten zijn ferm duur.
- Als ge de woonbonus ook nog eens mist dan zou ik het zaakje laten en beginnen sparen.
- Voor welke termijn is de hypotheek?
- Beide intrestvoeten zijn ferm duur.
- Als ge de woonbonus ook nog eens mist dan zou ik het zaakje laten en beginnen sparen.
Er zijn spaargelden maar die houden we liever wat opzij om onvoorziene omstandigheden te coveren en om wat kleine werkjes aan de woning te doen. 1700 euro afbetalen met een gezamenlijk inkomen van 4050 lijkt mij niet onoverkomelijk toch? Genoeg mensen die vandaag de dag er 1100 of 1200 neertellen voor hun lening en dan nog dikwijls 2 wagens af te betalen hebben..
Amerikaanse toestanden ...
-
anonymous9
Misschien een poging om reclame te maken voor Record Credits, "de enige tegenwoordig die nog méér dan 100% lenen"?
Hoe kunnen wij dat nu beoordelen. Alle banken hanteren elk hun eigen methoden om een lening al dan niet toe te staan en over de waarborgen en kredietwaardigheid te oordelen.Yvan schreef: ↑10 oktober 2019, 21:28 Even onze situatie schetsen: Ik ben 31j en mijn vriendin 26j. Ondertussen al stabiel wat jaar bij elkaar en wonen ondertussen 3,5 jaar samen in ons huurappartement. Met de woonbonus die op de schop staat en de kans van een bevriend koppel dat uit elkaar gaat; kunnen wij hun woning aankopen voor 245.000 euro.
Idd, en welke 31-jarige noemt er nu “Yvan”?MoreOrLess schreef: ↑10 oktober 2019, 22:55 Misschien een poging om reclame te maken voor Record Credits, "de enige tegenwoordig die nog méér dan 100% lenen"?
Heb je helemaal niks van eigen middelen om in te brengen...?