Tijdelijke prepaid SIMkaart voor internet
Re: Tijdelijke prepaid SIMkaart voor internet
Klopt Ludo,
Als je voor je kinderen een prepaid koopt met data (van 1GB tot 6GB) zijn ze die na een maand al kwijt en moet je opnieuw herladen, ook al hebben ze nog geen 500MB verbruikt ! Kassa kassa.
Bestaan er geen prepaid kaarten (bvb enkel data) waar je slechts dient te herladen als er geen enkele MB meer opstaat???
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Als je enkel data nodig hebt, heeft mobile vikings nu een prepaid aanbod van 8 gb voor €15 (1 maand geldig). Je kan er wel niet mee uitgaand bellen of sms'en, wel gebeld worden of sms'en ontvangen (maar je geeft zelf aan dat dit niet van belang is). Als je dus echt 6 gb nodig hebt op 2 weken, is dat een goedkopere optie dan Jim mobile. Jim mobile is enkel betere deal als je maar tot 3gb nodig hebt.
Heb zelf deze simkaart gebruikt op vakantie en in een oude gsm gestoken die ik als wifi-hotspot instelde en waar we met 3 personen op konden inloggen. Als je 1 keer herlaadt per jaar blijft de simkaart actief.
Tip: Bij mobile vikings kan je ook nog viking-punten sparen. Als je een (gratis) Hello-bankkaart hebt en 10 betalingen per maand doet, krijg je elke maand 5 punten (= €5). Dus als je slechts een paar keer per jaar herlaadt om bv extra data te hebben op vakantie, kost het zelfs niets.
Ik heb onbeperkt bellen en onbeperkt SMS'en op mijn kaart.
En ik kom daar nooit aan, ... geen enkele maand. ik denk dat ik ga reclameren.

Bij een formule waar je betaalt per MB zal je nooit aan dezelfde lage prijs geraken als je redelijk veel data gebruikt.
In een 'unlimited' formule is de prijs er op berekend dat mensen sommige maanden weinig bellen of SMS'en / data gebruiken.
Je moet gewoon voor jezelf de keuze maken welk abonnement of prepaid kaart je nodig hebt.
Als je een buffet mag eten a volonté ga je toch ook niet reclameren omdat het er vanboven of vanonder nog niet uitkomt na afloop van de x uren die je mocht eten ... Kassa kassa ?!
Ze moeten er bij die prepaid kaarten gewoon een maximum op zetten, anders zijn er die met 3 TB op een maand niet toekomen.
Ik weet niet of je het weet maar de jeugd vandaag de dag belt of smst niet meer, het is allemaal data:
Instagram, facebook, snapchat, skype, pokemons vangen, etc....
Dus waarom vervallen die GB elke maand en dien je opnieuw op te laden? Om de operatoren rijk te maken?
De eerste operator die een prepaid aanbiedt voor 5 euro aan 1GB, die niet vervalt, doet gouden zaken.
Instagram, facebook, snapchat, skype, pokemons vangen, etc....
Dus waarom vervallen die GB elke maand en dien je opnieuw op te laden? Om de operatoren rijk te maken?
De eerste operator die een prepaid aanbiedt voor 5 euro aan 1GB, die niet vervalt, doet gouden zaken.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
De eerste bakker die zijn brood gratis weggeeft laat zijn klanten volgende week voor een gesloten deur staan. Na een paar drukke dagen weliswaar.
Aan een klant die 1 GB gebruikt op een jaar tijd en daarvoor één keer 5 euro herlaadt heeft een operator niets. Je kan wel bij JIM terecht in dat geval voor 500 MB voor 5 euro.
Wie geen 5 euro per maand kan spenderen gaat geen enkele operator rijk maken, vrees ik. Operatoren moeten gemiddeld meer uit je zak zien te kloppen om de rekening in het positief te laten staan.
Aan een klant die 1 GB gebruikt op een jaar tijd en daarvoor één keer 5 euro herlaadt heeft een operator niets. Je kan wel bij JIM terecht in dat geval voor 500 MB voor 5 euro.
Wie geen 5 euro per maand kan spenderen gaat geen enkele operator rijk maken, vrees ik. Operatoren moeten gemiddeld meer uit je zak zien te kloppen om de rekening in het positief te laten staan.
We spreken hier over kinderen, ik kan niet elke maand 10-15 euro uitgeven
JIM mobile lijkt dan nog interessant aan 1 cent per MB of 500MB tot alles op is voor 5 €
JIM mobile lijkt dan nog interessant aan 1 cent per MB of 500MB tot alles op is voor 5 €
En als die 500mb snel op is (dus binnen de maand) kan je bij Jim mobile ook de optie megasurf activeren = 1gb voor €5 (maand geldig). Maar dat is dus enkel voordeliger als je meer verbruikt dan 500mb per maand. Je moet de optie ook elke keer opnieuw activeren, dus je kiest zelf wanneer je er gebruik van wilt maken en wanneer niet.
Ook niet meer bellen dan?
Ik zit mobiel wss aan meer data dan een gemiddeld kind maar qua bellen zit ik vaak tegenaan de 180 minuten per maand.
Ik zit vaak aan 6-8 GB per maand en dat is soms minder soms meer.
Ik ben ook niet meer jeugd maar toch. Nu ik moet ook voor alles zelf bellen dus misschien ligt het daaraan

Als je klant bent bij Orange kan je in een tweede toestel een Surf Extra Card doen voor 3 euro/maand
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... l-internet
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... l-internet
Ze bellen via Whatsapp !boonpwnz schreef: ↑13 oktober 2019, 13:50Ook niet meer bellen dan?
Ik zit mobiel wss aan meer data dan een gemiddeld kind maar qua bellen zit ik vaak tegenaan de 180 minuten per maand.
Ik zit vaak aan 6-8 GB per maand en dat is soms minder soms meer.
Ik ben ook niet meer jeugd maar toch. Nu ik moet ook voor alles zelf bellen dus misschien ligt het daaraan![]()
Whatsapp is maar 1MB voor 4 minuten bellen (heb het opgezocht)
Bel ik 4 minuten op de klassieke manier dan ben ik met een prepaid zeker al 50 cent kwijt
Bel ik 40 minuten dan is het 5 euro
Met data verbruik ik bij JIM 1 cent per MB
Als ik alleen wil bellen via Whatsapp kost dit mij 1 cent voor 4 minuten tegenover 50 cent klassiek
- > 50x goedkoper dan via de gewone manier
Bij JIM zou ik dus voor 5 euro duizenden minuten kunnen bellen in theorie.
Ja dat klopt wel.
Ik hang ook alleen aan de telefoon met mijn familie en nutsvoorzieningen :p Voor te bellen naar andere gebruik ik lekker: snapchat, instagram of whatsapp of messenger. En op mijn pc is het heel vaak discord call.
maar toch zit i kvaak aan 150+ belminuten.
Ik verbruik ook immens veel data dus is de enigste optie een unlimited abbonement.
Ik hang ook alleen aan de telefoon met mijn familie en nutsvoorzieningen :p Voor te bellen naar andere gebruik ik lekker: snapchat, instagram of whatsapp of messenger. En op mijn pc is het heel vaak discord call.
maar toch zit i kvaak aan 150+ belminuten.
Ik verbruik ook immens veel data dus is de enigste optie een unlimited abbonement.