Termijnrekening brengt minder op dan spaarboekje 26/02
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ekje.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ekje.dhtml
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Termijnrekening brengt minder op dan spaarboekje 26/02
Die termijnrekeningen zullen nu wel niet meer verkopen als zoete broodjes. Als vadertje staat er nog eens bijkomt en 15 % RV afpitst blijft er van die bruto rente bijna niks meer over. Zolang de rente hierop zo laag staat, neem ik er ook geen meer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Termijnrekening CE op 2 jaar aan 4,65% netto.
Daar kunnen niet veel spaarboekjes tegenop
Daar kunnen niet veel spaarboekjes tegenop

En dat vind ik het grote probleem. De spaarboekjes brengen nu meer op als termijnrekeningen, maar laatst ben ik na een info avond geweest en daar werd gesteld dat de rente op spaarboekjes nog sterk zou dalen, en als dat zo zou zijn gaat de stelling dus niet meer op.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Vandaag zijn er inderdaad termijnrekeningen die minder opbrengen dan een spaarboekje, maar de trend bij alle spaarboekjes is duidelijk dalend, zowel met de nieuwe spaarregeling van 1 april 2009 in het vooruitzicht, als tgv de algemene dalende marktrentes.
Met een termijnrekening kies je voor zekerheid. Wie zijn kapitaal intact wil houden (en zich niet op de beurs wil wagen): elke termijnrekening of kasbon die netto meer dan 3% opbrengt (op 1 tot 5 jaar) (=bruto +/- 3,5%), ga er voor, want vanaf 1 april verwacht ik dat er op de spaarboekjes niet veel meer te rapen valt.
Ik heb net voor nieuwjaar nog wat op termijnrekening gezet bij Ethias (1 jaar, 4,25% bruto), en na nieuwjaar bij Rabobank (7 jaar, 4,55% bruto). En nu zit ik in de laatste fase om bij Credit Europe nog wat vast te zetten (1 jaar, 5% bruto of 2 jaar, 5,5% bruto). Als ik het tenminste nog in orde krijg voor 16/03 want dan wijzigen (=dalen?) hun tarieven.
Met een termijnrekening kies je voor zekerheid. Wie zijn kapitaal intact wil houden (en zich niet op de beurs wil wagen): elke termijnrekening of kasbon die netto meer dan 3% opbrengt (op 1 tot 5 jaar) (=bruto +/- 3,5%), ga er voor, want vanaf 1 april verwacht ik dat er op de spaarboekjes niet veel meer te rapen valt.
Ik heb net voor nieuwjaar nog wat op termijnrekening gezet bij Ethias (1 jaar, 4,25% bruto), en na nieuwjaar bij Rabobank (7 jaar, 4,55% bruto). En nu zit ik in de laatste fase om bij Credit Europe nog wat vast te zetten (1 jaar, 5% bruto of 2 jaar, 5,5% bruto). Als ik het tenminste nog in orde krijg voor 16/03 want dan wijzigen (=dalen?) hun tarieven.
Mij lijkt het probleem dat het enkel maar interessant is om op te termijn te beleggen vanaf 5 jaar en meer , wil men aan 3% netto geraken. Nu is de vraag hoe zal de situatie zijn over een paar jaar?pool schreef: Vandaag zijn er inderdaad termijnrekeningen die minder opbrengen dan een spaarboekje, maar de trend bij alle spaarboekjes is duidelijk dalend, zowel met de nieuwe spaarregeling van 1 april 2009 in het vooruitzicht, als tgv de algemene dalende marktrentes.
Men verwacht dat er wel eens een serieuze (hyper)inflatie zou kunnen komen en de vraag is hoe dan de intresten gaan evolueren?