Gehuwd - wie is leningnemer/ontlener
TIP
-
LuckyLoser
- Newbie

- Contacteer:
Gehuwd - wie is leningnemer/ontlener
Ik ga samen met mijn vrouw een woonhuis kopen (gezinswoning), we zijn nog op zoek.
We zijn gehuwd onder het stelsel van scheiding van goederen.
Ik zou mijn deel contant betalen, mijn vrouw zou een deel contant betalen en een deel lenen.
Ik wil dat mijn inkomen meetelt voor het bepalen van het tarief van de lening, aangezien ik het grootste inkomen heb.
Ik zou ook de verzekerde ben van de SSV willen zijn, we zouden op deze manier willen vermijden een zeer dure SSV op haar naam te moeten nemen (gezondheidsproblemen, mogelijk weigering SSV).
Ik ga ervan uit dat dit (inkomen samentellen en SSV op mij) geen probleem is voor de bank.
Is de onderverdeling van het eigendom en van de lening voor hen niet gewoon onze interne keuken?
Uiteindelijk gaan zij zich toch maximum willen indekken en mijn deel 'meeverkopen' of mij aanspreken als de lening niet afbetaald wordt (hetgeen voor mij natuurlijk geen probleem is).
Iemand ervaring hiermee?
We zijn gehuwd onder het stelsel van scheiding van goederen.
Ik zou mijn deel contant betalen, mijn vrouw zou een deel contant betalen en een deel lenen.
Ik wil dat mijn inkomen meetelt voor het bepalen van het tarief van de lening, aangezien ik het grootste inkomen heb.
Ik zou ook de verzekerde ben van de SSV willen zijn, we zouden op deze manier willen vermijden een zeer dure SSV op haar naam te moeten nemen (gezondheidsproblemen, mogelijk weigering SSV).
Ik ga ervan uit dat dit (inkomen samentellen en SSV op mij) geen probleem is voor de bank.
Is de onderverdeling van het eigendom en van de lening voor hen niet gewoon onze interne keuken?
Uiteindelijk gaan zij zich toch maximum willen indekken en mijn deel 'meeverkopen' of mij aanspreken als de lening niet afbetaald wordt (hetgeen voor mij natuurlijk geen probleem is).
Iemand ervaring hiermee?
Re: Gehuwd - wie is leningnemer/ontlener
U zal mee borg moeten staan voor die lening. Denk dat elke bank dit logischerwijze zal vragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
LuckyLoser
- Newbie

- Contacteer:
Mee brog staan vanzelfsprekend geen probleem.
Lijkt mij idd. logisch dat mijn inkomsten dan meetellen.
Lijkt mij ook logisch dat de SSV dan op mijn naam ipv de hare kan zijn.
Ideaal natuurlijk zonder SSV, maar dat is een kwestie van onderhandeling/commerce en zal hier geen atwoord krijgen.
Lijkt mij idd. logisch dat mijn inkomsten dan meetellen.
Lijkt mij ook logisch dat de SSV dan op mijn naam ipv de hare kan zijn.
Ideaal natuurlijk zonder SSV, maar dat is een kwestie van onderhandeling/commerce en zal hier geen atwoord krijgen.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Kan perfect u wordt mee medekredietnemer.
Onderling in de akte kunnen jullie verdeling afspreken.
Mvg
Sofie
Mvg
Sofie
-
LuckyLoser
- Newbie

- Contacteer:
M.a.w. we zijn beide medekredietnemer, dus SSV 100% op mijn naam OK voor de bank. De verdeling van wie geacht wordt welk deel af te betalen (lening) wordt onderling (tussen mij en mijn echtgenote) in de koopakte afgesproken, hier heeft de bank geen interesse noch verhaal in.sofienemie schreef: ↑28 oktober 2019, 21:13 Kan perfect u wordt mee medekredietnemer.
Mvg
Sofie
-
LuckyLoser
- Newbie

- Contacteer:
"akte": bedoel je koopakte, dus niet kredietakte?sofienemie schreef: ↑28 oktober 2019, 21:13 Kan perfect u wordt mee medekredietnemer.
Mvg
Sofie
Mijn vraag betreft hier vooral de SSV (schuldsaldoverzekering), en de commerciele praktijken van de banken die altijd minstens 100% van de lening gedekt willen zien door een SSV, al dan niet bij hen zelf. Ik wil de SSV op mijn naam voor 100% van het bedrag, terwijl zij het is die in de praktijk zou lenen (met mij als medekredietnemer of borgsteller of wat dan ook).
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Ja dat wordt in de koopakte geformuleerd.LuckyLoser schreef: ↑4 november 2019, 16:38"akte": bedoel je koopakte, dus niet kredietakte?sofienemie schreef: ↑28 oktober 2019, 21:13 Kan perfect u wordt mee medekredietnemer.
Mvg
Sofie
Mijn vraag betreft hier vooral de SSV (schuldsaldoverzekering), en de commerciele praktijken van de banken die altijd minstens 100% van de lening gedekt willen zien door een SSV, al dan niet bij hen zelf. Ik wil de SSV op mijn naam voor 100% van het bedrag, terwijl zij het is die in de praktijk zou lenen (met mij als medekredietnemer of borgsteller of wat dan ook).
Daarin kan je verdelingsrecht bepalen.
Banken vragen 100% indekking maar dit is meestal vrij te bepalen op wie. Gezien je me tekent voor de lening kan deze volledig op uw naam.