Effecten overbrengen
TIP
Effecten overbrengen
Beste leden
Ik ben nieuw op het forum maar las al geregeld eens mee.
Enkele jaren geleden praatte de lokale agent van record bank om mijn geld, vrijgekomen uit een tak21, te beleggen in de fondsen van record bank. Ik koos voor 20procent record Dynamic fund en 80procent record fund balanced. Beide met uitbetaling dividend.
Eind vorig jaar kregen de fondsen een serieuze correctie. Ik wou ze niet weg maar had niks te zoeken bij ING, die record opslorpte. Ik stapte ervoor over naar Deutsche bank. Nu geen positieve keuze meer. De fondsen staan nu heel goed. nog nooit zo goed zelfs. Uiteraard is verkopen misschien beste optie maar uitbetaling dividend is pas in juni. Ik zou ze graag overplaatsen naar medirect. Ik ben er klant met me3-4-12-rekening maar, ondanks mijn mailtje krijg ik geen respons. Zijn er andere betere opties? Dank.
Enkele jaren geleden praatte de lokale agent van record bank om mijn geld, vrijgekomen uit een tak21, te beleggen in de fondsen van record bank. Ik koos voor 20procent record Dynamic fund en 80procent record fund balanced. Beide met uitbetaling dividend.
Eind vorig jaar kregen de fondsen een serieuze correctie. Ik wou ze niet weg maar had niks te zoeken bij ING, die record opslorpte. Ik stapte ervoor over naar Deutsche bank. Nu geen positieve keuze meer. De fondsen staan nu heel goed. nog nooit zo goed zelfs. Uiteraard is verkopen misschien beste optie maar uitbetaling dividend is pas in juni. Ik zou ze graag overplaatsen naar medirect. Ik ben er klant met me3-4-12-rekening maar, ondanks mijn mailtje krijg ik geen respons. Zijn er andere betere opties? Dank.
Re: Effecten overbrengen
Fondsen die je naar een andere bank overbrengt brengen daar niet meer op. Alleen heb je bijkomende kosten voor de overdracht.
Wat is de werkelijke reden van deze beweging?
Wat is de werkelijke reden van deze beweging?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat vraag ik me ook af. Je kan niet alles willen : waarom niet eerst het dividend binnen rijven ?
Me reageert niet op wat.DCM78 schreef: ↑11 november 2019, 21:56 Beste leden
Is het echt zo moeilijk een mailtje van uit account (na inloggen ) te sturen naar Me met daarin de isin codes en de vraag of ze deze overnemen van uw huidige bank.
Reken wel op een dag of tien voor antwoord.
Eens antwoord van ja of neen , kunt ge het overname formulier definitief invullen.
Estate Guru believer.
De vraag werd gesteld via mijn account 14 dagen terug.
De reden voor de overplaatsing is niet meer opbrengst. Uiteraard niet, maar de kostprijs bij Deutsche bank. Beheerskosten en bewaarkosten vind ik normaal maar niet dat Deutsche bank nu nog eist 25000 euro te staan hebben.
Niet alles bij een bank moet gratis zijn, maar het moet redelijk blijven.
De reden voor de overplaatsing is niet meer opbrengst. Uiteraard niet, maar de kostprijs bij Deutsche bank. Beheerskosten en bewaarkosten vind ik normaal maar niet dat Deutsche bank nu nog eist 25000 euro te staan hebben.
Niet alles bij een bank moet gratis zijn, maar het moet redelijk blijven.
Bezint eer ge begint, collega-belegger. Mijn broker reageert steeds binnen de zestig seconden, zonder kost.platin schreef: ↑12 november 2019, 09:24Me reageert niet op wat.DCM78 schreef: ↑11 november 2019, 21:56 Beste leden
Is het echt zo moeilijk een mailtje van uit account (na inloggen ) te sturen naar Me met daarin de isin codes en de vraag of ze deze overnemen van uw huidige bank.
Reken wel op een dag of tien voor antwoord.
Eens antwoord van ja of neen , kunt ge het overname formulier definitief invullen.
Jouw situatie is vergelijkbaar met het "Aldi-principe". Je betaalt vijf procent minder, maar krijgt vijftig procent minder in de plaats.
Je kent het antwoord op jouw vraag zelf, handel ernaar, in plaats van wederom anderen te laten beslissen in jouw plaats...