Kafka bij Scarlet
Kafka bij Scarlet
Even in het kort schetsen:
Ik heb bij Scarlet een trio abbo (tel, internet en TV).
Ik heb 2 decoders, de kinderen zijn het huis uit dus ik wil de 2e decoder opzeggen.
Ik zoek op hun website hoe dat kan. Bij FAQ volledige uitleg maar die niet klopt.
Telefoon met klantendienst; ze gaan mij een retourformulier opsturen.
Na 10 dagen nogmaals telefoon klantendienst. Ze zien dat het 'dossier' is aangemaakt, formulier komt wel.
Intussen betaal ik wel nog eens de maandhuur voor de decoder.
Nog een telefoon en 2 mails en dit is de reactie: (Het vet is van mij als antwoord)
On Thu, 28 Nov 2019 , vraag@scarlet.be wrote:
Beste klant,
Vervelend om te horen dat je zo lang moet wachten op het retourformulier.
Vinden jullie het vervelend dat ik de vraag stel? Na onjuiste, onvolledige informatie op jullie website, na 2 telefonische contacten en 2 mails komen jullie met dit antwoord:
wij zien dat er een dossier is aangemaakt.
Ik vraag niet de aanmaak van een dossier, ik vraag gewoon een 'formulier'
Dit dossier is tot op heden nog niet behandeld geweest.
Waarom niet? Duurt dat altijd 3 weken
Wij hebben het dossier gelijk doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling zodat je probleem zo snel mogelijk wordt verholpen. Je krijgt hier nog een update over.
Dat doorstuurverhaal had ik ook al 2 keer telefonisch gekregen en het 'formulier' uit mijn 'dossier' is nog steeds niet toegekomen. Ik vraag geen 'update', Ik vraag gewoon jullie 'formulier'
Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Het mag duidelijk zijn dat dit totaal onvoldoende was. Ik had trouwens ook de vraag gesteld hoe het zat met de facturatie voor mijn 2e decoder. Ik had opgezegd op 6/11/2019 en toch vragen jullie nog huurgeld voor de periode vanaf 15/11
Mocht je nog andere vragen hebben, gelieve op deze e-mail te reageren. Voor dringende vragen, gelieve ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren).
Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op
http://www.scarlet.be/help.
Met vriendelijke groeten
,
Olav
Scarlet klantendienst
Ik heb bij Scarlet een trio abbo (tel, internet en TV).
Ik heb 2 decoders, de kinderen zijn het huis uit dus ik wil de 2e decoder opzeggen.
Ik zoek op hun website hoe dat kan. Bij FAQ volledige uitleg maar die niet klopt.
Telefoon met klantendienst; ze gaan mij een retourformulier opsturen.
Na 10 dagen nogmaals telefoon klantendienst. Ze zien dat het 'dossier' is aangemaakt, formulier komt wel.
Intussen betaal ik wel nog eens de maandhuur voor de decoder.
Nog een telefoon en 2 mails en dit is de reactie: (Het vet is van mij als antwoord)
On Thu, 28 Nov 2019 , vraag@scarlet.be wrote:
Beste klant,
Vervelend om te horen dat je zo lang moet wachten op het retourformulier.
Vinden jullie het vervelend dat ik de vraag stel? Na onjuiste, onvolledige informatie op jullie website, na 2 telefonische contacten en 2 mails komen jullie met dit antwoord:
wij zien dat er een dossier is aangemaakt.
Ik vraag niet de aanmaak van een dossier, ik vraag gewoon een 'formulier'
Dit dossier is tot op heden nog niet behandeld geweest.
Waarom niet? Duurt dat altijd 3 weken
Wij hebben het dossier gelijk doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling zodat je probleem zo snel mogelijk wordt verholpen. Je krijgt hier nog een update over.
Dat doorstuurverhaal had ik ook al 2 keer telefonisch gekregen en het 'formulier' uit mijn 'dossier' is nog steeds niet toegekomen. Ik vraag geen 'update', Ik vraag gewoon jullie 'formulier'
Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Het mag duidelijk zijn dat dit totaal onvoldoende was. Ik had trouwens ook de vraag gesteld hoe het zat met de facturatie voor mijn 2e decoder. Ik had opgezegd op 6/11/2019 en toch vragen jullie nog huurgeld voor de periode vanaf 15/11
Mocht je nog andere vragen hebben, gelieve op deze e-mail te reageren. Voor dringende vragen, gelieve ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren).
Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op
http://www.scarlet.be/help.
Met vriendelijke groeten
,
Olav
Scarlet klantendienst
Re: Kafka bij Scarlet
Zonder woorden. Op 15 seconden gevonden via google.
https://www.scarlet.be/help/faq/955/59/ ... jn-decoder
https://www.scarlet.be/help/faq/955/59/ ... jn-decoder
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Kafka bij Scarlet
Lees mijn bericht en dan weet je dat hun info op FAQ niet klopt. het tabblad 'documenten' is bij mijn Myscarlet niet zichtbaar. Volgens de telefoonoperator wordt dit enkel zichtbaar als er een document is aangemaakt, het 'dossier' dus.
Re: Kafka bij Scarlet
Ik had dat zelfs op 14 seconden, maar zoals gezegd het gaat zo niet. Dit is natuurlijk alleen te bevestigen door scarlet abo's. Het TAB-blad 'documenten' bestaat enkel als je een recent document hebt.ludo schreef: ↑29 november 2019, 01:21 Zonder woorden. Op 15 seconden gevonden via google.
https://www.scarlet.be/help/faq/955/59/ ... jn-decoder
Re: Kafka bij Scarlet
'gelijk doorgestuurd'.. Hollanders dus.
En deze is het niet vergeten om je te kl*ten.
Vervelend dat we het niet goed gedaan hebben... De laatste tijd vinden ze het al heel wat dat ze je proberen te troosten met een halve pot bs met stroop.
Scarlet is een merk waar alles prima gaat tot er iets moet veranderd worden.
Maar dat is meer en meer ook zo bij de grote merken.
En deze is het niet vergeten om je te kl*ten.
Vervelend dat we het niet goed gedaan hebben... De laatste tijd vinden ze het al heel wat dat ze je proberen te troosten met een halve pot bs met stroop.
Scarlet is een merk waar alles prima gaat tot er iets moet veranderd worden.
Maar dat is meer en meer ook zo bij de grote merken.
Re: Kafka bij Scarlet
hazo, vervelend natuurlijk... Hopelijk heb je de opzeg via mail gedaan, zodat de opzegdatum bewijsbaar is.Obby schreef: ↑29 november 2019, 01:45Ik had dat zelfs op 14 seconden, maar zoals gezegd het gaat zo niet. Dit is natuurlijk alleen te bevestigen door scarlet abo's. Het TAB-blad 'documenten' bestaat enkel als je een recent document hebt.ludo schreef: ↑29 november 2019, 01:21 Zonder woorden. Op 15 seconden gevonden via google.
https://www.scarlet.be/help/faq/955/59/ ... jn-decoder
Kan je hem niet binnenbrengen in een scarlet winkel en een afleverbewijs vragen of moet je dan ook nog eens wachten op bericht waar je hem moet inleveren?? Hopelijk lukt dat goed, en rekenen ze je geen 149 euro aan als je 14 dagen overtijd bent??? zoals op hun site te lezen is.
"""" Volg nauwgezet de instructies in het document.
Je dient de decoder binnen de 14 dagen terug te sturen. Indien we de decoder niet tijdig ontvangen, zullen we 149 euro in rekening brengen. """"
https://www.scarlet.be/nl/stores/?gclid ... lsrc=aw.ds
Re: Kafka bij Scarlet
Zoals gezegd KAFKAludo schreef: ↑29 november 2019, 02:38hazo, vervelend natuurlijk... Hopelijk heb je de opzeg via mail gedaan, zodat de opzegdatum bewijsbaar is.
Kan je hem niet binnenbrengen in een scarlet winkel en een afleverbewijs vragen of moet je dan ook nog eens wachten op bericht waar je hem moet inleveren?? Hopelijk lukt dat goed, en rekenen ze je geen 149 euro aan als je 14 dagen overtijd bent??? zoals op hun site te lezen is.
"""" Volg nauwgezet de instructies in het document.
Je dient de decoder binnen de 14 dagen terug te sturen. Indien we de decoder niet tijdig ontvangen, zullen we 149 euro in rekening brengen. """"
https://www.scarlet.be/nl/stores/?gclid ... lsrc=aw.ds
Re: Kafka bij Scarlet
4 maanden, zolang heeft het geduurd alvorens Scarlet erin geslaagd is om mij een 'document' wat een terugstuursticker bleek te zijn op te sturen die mij toeliet om mijn 2e decoder terug te geven en de huur daarvan te beëindigen. Dit na verschillende telefoons en mails naar de klantendienst, waarbij de 'hollandse' operatoren grote woorden bleven gebruiken zoals 'ja er is een dossier, maar we gaan dit nu escaleren...enz.'
En dan krijg je bij elke telefoonoproep te horen : 'Om onze klantvriendelijkheid te bevorderen kan dit gesprek opgenomen worden' allez toch iets in die zin. Kafka dus, maar het is opgelost. Ze hebben na die 4 maanden eindelijk ook excuses aangeboden en ik heb die 4 maanden het huurgeld ook teruggekregen.
En dan krijg je bij elke telefoonoproep te horen : 'Om onze klantvriendelijkheid te bevorderen kan dit gesprek opgenomen worden' allez toch iets in die zin. Kafka dus, maar het is opgelost. Ze hebben na die 4 maanden eindelijk ook excuses aangeboden en ik heb die 4 maanden het huurgeld ook teruggekregen.
Re: Kafka bij Scarlet
Misschien doen ze dit moedwillig je zolang laten wachten,in de hoop dat je die decoder alsnog gebruikt,( ze kunnen dat perfekt zien) en ze je dan huurgeld kunnen vragen.
Re: Kafka bij Scarlet
Raar maar waar ik heb ook eens een goede ervaring met Scarlet.
Ik ben al lang klant en als er geen problemen of speciale vragen zijn verloopt alles meestal OK.
Owee als er wel iets moet gebeuren, dan is het soms KAFKA.
Maar als het goed is mag het ook gezegd.
Vorige week gaf mijn v4 decoder de geest (bleef steeds hangen na reset op checking hdd), helpdesk gebeld, zeer vlug contact, andermaal hollandse dame, zinvolle testen doorlopen en het werkte niet, afspraak dat ze binnen de 2 werkdagen een nieuwe decoder gingen opsturen (V5) en dat is ook effectief gebeurd. En alles werkt weer prima. Zo simpel kan het zijn.
Ik ben al lang klant en als er geen problemen of speciale vragen zijn verloopt alles meestal OK.
Owee als er wel iets moet gebeuren, dan is het soms KAFKA.
Maar als het goed is mag het ook gezegd.
Vorige week gaf mijn v4 decoder de geest (bleef steeds hangen na reset op checking hdd), helpdesk gebeld, zeer vlug contact, andermaal hollandse dame, zinvolle testen doorlopen en het werkte niet, afspraak dat ze binnen de 2 werkdagen een nieuwe decoder gingen opsturen (V5) en dat is ook effectief gebeurd. En alles werkt weer prima. Zo simpel kan het zijn.
Re: Kafka bij Scarlet
Ik ben ook zeer tevreden van scarlet.be. ouders ook overgeschakeld vorig jaar en ze zijn ook heel content. Maar iemand die malcontent is zal je natuurlijk meer en en feller en ja vaker horen.
Re: Kafka bij Scarlet
Wij hebben niets dan slechte ervaringen met scarlet.
Ik kan deze operator alleen maar afraden. Mijn moeder wou om kosten te drukken overstappen naar scarlet trio en mobile red (voorheen had ze enkel internet poco bij scarlet) zodat ze voor tv, telefoon, gsm en internet bij hetzelfde zou zitten.
Aan telefoon - zeer vriendelijk - alles ging snel in orde komen, haar gsm en telefoon gingen blijven werken etc...
Wel, we zijn nu eind mei en volgende zaken zijn gebeurd:
- haar vaste telefoonnummer dat beloofd was behouden te blijven, is nog steeds niet werkzaam (dit lukt scarlet niet). Ze heeft sedert midden april dan een nieuw scarlet nummer gekregen
- haar GSM heeft 2 maanden niet gewerkt. Dan 1 maand gewerkt en toen kreeg ze geen SMS'n meer toe. Eerst heeft scarlet haar wijsgemaakt dat het aan haar toestel lag maar dit was niet zo. Opnieuw 15 dagen zonder GSM gezeten...
- haar TV is pas na 2 maand in orde gekomen.
Kortom, je moet bijna 2 wekelijks met de klantendienst bellen. en alles neemt tijd in beslag. dit is het vaste antwoord. Dit kan tot 2 werkdagen duren, als het dan niet lukt, neem nogmaals contact op....
En dan hebben we ook nog problemen gehad met betalingen. Ze kreeg een factuur zonder gestructureerde mededeling. weeral gebeld naar klantendienst, dan moest er betaald worden met klantennummer. dit hebben ze blijkbaar teruggestort (omdat er geen gestructureerde mededeling op stond) en dan hebben ze telefoon en tv afgesloten omdat er niet betaald was. Pas de dag na afsluiting is het factuur, ditmaal mét gestructureerde mededeling toegekomen. Maar intussen kan je klantendienst niet bereiken wegens geen vaste telefoon en gsm meer....
Als je bereikbaar moet zijn, stap dan aub nooit over naar scarlet. Dit zal u veel miserie besparen.
Ik kan deze operator alleen maar afraden. Mijn moeder wou om kosten te drukken overstappen naar scarlet trio en mobile red (voorheen had ze enkel internet poco bij scarlet) zodat ze voor tv, telefoon, gsm en internet bij hetzelfde zou zitten.
Aan telefoon - zeer vriendelijk - alles ging snel in orde komen, haar gsm en telefoon gingen blijven werken etc...
Wel, we zijn nu eind mei en volgende zaken zijn gebeurd:
- haar vaste telefoonnummer dat beloofd was behouden te blijven, is nog steeds niet werkzaam (dit lukt scarlet niet). Ze heeft sedert midden april dan een nieuw scarlet nummer gekregen
- haar GSM heeft 2 maanden niet gewerkt. Dan 1 maand gewerkt en toen kreeg ze geen SMS'n meer toe. Eerst heeft scarlet haar wijsgemaakt dat het aan haar toestel lag maar dit was niet zo. Opnieuw 15 dagen zonder GSM gezeten...
- haar TV is pas na 2 maand in orde gekomen.
Kortom, je moet bijna 2 wekelijks met de klantendienst bellen. en alles neemt tijd in beslag. dit is het vaste antwoord. Dit kan tot 2 werkdagen duren, als het dan niet lukt, neem nogmaals contact op....
En dan hebben we ook nog problemen gehad met betalingen. Ze kreeg een factuur zonder gestructureerde mededeling. weeral gebeld naar klantendienst, dan moest er betaald worden met klantennummer. dit hebben ze blijkbaar teruggestort (omdat er geen gestructureerde mededeling op stond) en dan hebben ze telefoon en tv afgesloten omdat er niet betaald was. Pas de dag na afsluiting is het factuur, ditmaal mét gestructureerde mededeling toegekomen. Maar intussen kan je klantendienst niet bereiken wegens geen vaste telefoon en gsm meer....
Als je bereikbaar moet zijn, stap dan aub nooit over naar scarlet. Dit zal u veel miserie besparen.