Fonds verkopen goed idee?
TIP
Fonds verkopen goed idee?
Ik heb nu een 5 tal jaar een fonds bij een grootbank.
Na de serieuze stijging van dit jaar (eindelijk) denk ik erover om te verkopen. Instapkosten, beurstaks en roerende voorheffing meegerekend zit ik dan aan een rendement van 1,63% (geannualiseerd).
Ik heb het geld niet nodig, maar op die manier 'klik' ik die opbrengst wel een beetje vast.
De volgende vraag is natuurlijk wat die ik dan met het geld...?
Wat is jullie opinie?
Na de serieuze stijging van dit jaar (eindelijk) denk ik erover om te verkopen. Instapkosten, beurstaks en roerende voorheffing meegerekend zit ik dan aan een rendement van 1,63% (geannualiseerd).
Ik heb het geld niet nodig, maar op die manier 'klik' ik die opbrengst wel een beetje vast.
De volgende vraag is natuurlijk wat die ik dan met het geld...?
Wat is jullie opinie?
-
anonymous9
Re: Fonds verkopen goed idee?
Het zou handig zijn als je vermeldt welk fonds dit is...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Verkopen. 1,63% per jaar gedurende 5 jaar is veel te weinig voor een fonds. Kijk voor fondsen bij andere banken zoals Keytrade of MeDirect. Eventueel kun je in een beleggingsplan stappen.
Inderdaad verkopen.
En dan een beter fonds zoeken.
Hier kun je zien dat een goed fonds toch zeker 10% (geann.) had moeten maken over de afgelopen 5 jaar:
https://www.vanwent.nl/Info/Morningstar.html
En dan een beter fonds zoeken.
Hier kun je zien dat een goed fonds toch zeker 10% (geann.) had moeten maken over de afgelopen 5 jaar:
https://www.vanwent.nl/Info/Morningstar.html
-
anonymous9
Het rendement dient afgewogen worden tegen het genomen risico.
Daarenboven:
1,63% per jaar is veel voor een cash fonds of fonds met obligaties met korte duration in Eur
Het is veel te weinig als het een aandelenfonds is.
Daarenboven:
1,63% per jaar is veel voor een cash fonds of fonds met obligaties met korte duration in Eur
Het is veel te weinig als het een aandelenfonds is.
-
anonymous9
En op welke termijn wil de TS dit geld beleggen? Met wat voor doel?