rente first rekening ethias
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
marc verbeek
- Newbie

- Contacteer:
rente first rekening ethias
Heb een contract waarin staat dat de rente van 3,75 gewaarborgd is voor de ganse duur van het contract. Bij narekening bleek dat ik slechts 3,50 % kreeg. Heeft nog iemand hier ervaring mee ?
Re: rente first rekening ethias
Heb je de beheerskosten gezien? Eerst krijg je de opbrengst en daarna trekt men de beheerskosten af, wanneer je deze aftrekt heb je natuurlijk weiniger.
Dus het is waar dat je dan geen 3.75% hebt
greetz
Dus het is waar dat je dan geen 3.75% hebt
greetz
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ook mogelijk dat latere bijstortingen aan een andere (lagere) rentevoet vergoed werden. Iedere bijstorting levert intresten op tegen de op het ogenblik van de bijstorting geldende rentevoet en niet tegen de oorspronkelijke rentevoet.
De beheerskosten bij Ethias zijn een vast bedrag per jaar (12,39 EUR) en staan afzonderlijk vermeld.
De beheerskosten bij Ethias zijn een vast bedrag per jaar (12,39 EUR) en staan afzonderlijk vermeld.
Zij houden er mijns inziens altijd een ingewikkelde methode op na om hun interest te berekenen.
Blijkbaar wordt de interest die je vorige jaren bekomen hebt, niet berekend aan het op dat moment geldende tarief, maar wel aan het tarief van het bedrag waarop ze berekend werden.
Dus als je een bedrag hebt aan 2,75 , een aan 3,00 en een aan 3,25 : dan wordt het wel ingewikkeld.
Blijkbaar wordt de interest die je vorige jaren bekomen hebt, niet berekend aan het op dat moment geldende tarief, maar wel aan het tarief van het bedrag waarop ze berekend werden.
Dus als je een bedrag hebt aan 2,75 , een aan 3,00 en een aan 3,25 : dan wordt het wel ingewikkeld.
ik heb ook 3 x gestort aan 3 verschillende rentevoeten!
ik vraag me ook af, hoe ze dat berekenen en als klant zul je het nooit weten.
en kun je ze vertrouwen dat ze het echt correct berekenen? (het vertrouwen in de banken is wél erg klein geworden nu) .
en inderdaad: de intrest die je jaarlijks vergaard hebt (met 3 verschillende rentevoeten) en die je spaargeld jaarlijks doen verhogen, aan welk % worden die bijgevoegde intresten berekend die in dat totaalbedrag zijn opgenomen? ik merk dat ik slecht kan uitleggen wat ik precies bedoel :-(
(misschien begrijpen jullie wat ik bedoel ?). ik zal ethias first rekening ook vragen.
ik vraag me ook af, hoe ze dat berekenen en als klant zul je het nooit weten.
en kun je ze vertrouwen dat ze het echt correct berekenen? (het vertrouwen in de banken is wél erg klein geworden nu) .
en inderdaad: de intrest die je jaarlijks vergaard hebt (met 3 verschillende rentevoeten) en die je spaargeld jaarlijks doen verhogen, aan welk % worden die bijgevoegde intresten berekend die in dat totaalbedrag zijn opgenomen? ik merk dat ik slecht kan uitleggen wat ik precies bedoel :-(
(misschien begrijpen jullie wat ik bedoel ?). ik zal ethias first rekening ook vragen.
dit is het eerste jaar dat ethias geen bonus uitkeert ,daarom ontvangt men nu juist de rente die afgesproken was bij de inlage ,andere jaren werd alles gelijk getrokken voor alle stortingen door de bonus .
Bij mij vier verschillende tarieven voor
vijf of zes stortingen ,maar na een telefoon en via nazicht op my ethias kreeg ik de juiste rente per ingelegd bedrag te weten alsook het minimum gemiddelde van de volledige som
Bij mij vier verschillende tarieven voor
vijf of zes stortingen ,maar na een telefoon en via nazicht op my ethias kreeg ik de juiste rente per ingelegd bedrag te weten alsook het minimum gemiddelde van de volledige som
@ lev, het bedrag van de intrest en de bonus wordt geboekt aan de rente die van toepassing is op dat moment. Deze rente, maar ook de rentes van diverse boekingen, blijven behouden en dit niet 8 jaar, maar levenslang. Momenteel heb je 3 % basisintrest bij Ethias First. De kosten 12,39 per jaar zijn niet overdreven. Je betaalt immers geen instapkosten. Enkel éénmalig 1,1 % (een uitvinding van de regering).
Het lijkt mij momenteel interessanter dan termijnrekeningen en/of spaarboekjes.
Het lijkt mij momenteel interessanter dan termijnrekeningen en/of spaarboekjes.