AliExpress
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: AliExpress
Wat betreft bestellen via de app: kun je dan nog vikingpunten erbij krijgen?
Ik heb ooit eens een adaptor gekocht ( weet niet precies meer welke webwinkel) voor mijn laptop die de helft goedkoper was dan de originele en die werd zo heet dat je er een ei kon op bakken, ik heb hem gelijk de vuilbak ingekieperd nadat ik terug een originele heb besteld, wil niet dat mijn kot in brand vliegt.
Wat je ook zeker nooit mag bestellen bij hen , is kleding . de europese maten kennen ze niet , alles is daar S . Dus bestel je 2XL of 3XL of 4XL , je krijgt steeds een S , uiteraard wel met het juiste etiket aan .
AliExpress
Verstandig.Sonja57 schreef:Ik heb ooit eens een adaptor gekocht ( weet niet precies meer welke webwinkel) voor mijn laptop die de helft goedkoper was dan de originele en die werd zo heet dat je er een ei kon op bakken, ik heb hem gelijk de vuilbak ingekieperd nadat ik terug een originele heb besteld, wil niet dat mijn kot in brand vliegt.
Velen kopen daar batterijen en dergelijke en dan zijn ze verwonderd dat hun gsm ontploft.
Een madammeke op het werk ook onlangs. ‘Mijn gsm is ontploft’.
Zegt een college uit het niets ‘Chinese batterijen deugen niet’
Blijkbaar zat ie er klop op, ze had via Aliexpress een batterij gekocht en in haar Samsung gegooid.
Werd zodanig warm dat haar gsm nu in het containerpark ligt!
Valt niet onder garantie!
haha... nee dus.woodpeckerbird schreef: ↑25 november 2018, 11:00 Wat betreft bestellen via de app: kun je dan nog vikingpunten erbij krijgen?
Maar, wel Trooperpunten. Toch wel verbazend.
Kevva schreef: ↑26 november 2018, 00:35Er is nog nooit een samsung ontploft met batterijen van hun zelf zeker.Sonja57 schreef:
Verstandig.
Velen kopen daar batterijen en dergelijke en dan zijn ze verwonderd dat hun gsm ontploft.
Blijkbaar zat ie er klop op, ze had via Aliexpress een batterij gekocht en in haar Samsung gegooid.
Hier al drie jaar een huawei p7 lite met nog steeds de originele batterij.
Moet de eerste samsung batterij nog tegen komen die het zolang volhoud.
Zijn er hier nog leden die de laatste maanden problemen hebben om te betalen op Aliexpress?
Betalen via Master of Visa kaart lukt niet meer omdat ze een 3D secure aanbieden.
Dan heb ik maar geprobeerd met Bancontact.
Heb betaald op 23 december 2019 en is gewoon van mijn zichtrekening gegaan.
Vandaag ontvang ik een automatische e-mail van Alixpress dat ze nog steeds mijn betaling niet ontvangen hebben.
Betalen via Master of Visa kaart lukt niet meer omdat ze een 3D secure aanbieden.
Dan heb ik maar geprobeerd met Bancontact.
Heb betaald op 23 december 2019 en is gewoon van mijn zichtrekening gegaan.
Vandaag ontvang ik een automatische e-mail van Alixpress dat ze nog steeds mijn betaling niet ontvangen hebben.
Bestellingen in okt. en nov. met bancontact geen problemen. Bevestiging betaling snel te zien bij 'My orders'---'View detail'---onderaan pagina.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb al geregeld iets bij aliexpress besteld, toch een keer of 20, is altijd al in orde geweest. Je moet wel met 3 zaken rekening houden.
- Meeste producten komen rechtstreeks uit China dus de verzendtijden kunnen aanzienlijk zijn, denk in de grootorde van 30 dagen.
- Voor zaken van >20€ kan het zijn dat de postbode aan de deur staat om btw (21%) + €30 inklaringskosten aan te rekenen. Ik heb het nog niet meegemaakt en een keer of 4 iets duurder besteld, maar mijn zus had dat de eerste keer voor.
- Voor zelfstandigen: Je kan over het algemeen geen geldig btw factuur krijgen, wat het moeilijk maakt om van de belastingen af te trekken / btw in te brengen.
Een lader voor de e-bike voor een Gazelle: hier 65 €, dezelfde bij aliexp 16 €.Kevva schreef: ↑26 november 2018, 00:35Verstandig.Sonja57 schreef:
Ik heb ooit eens een adaptor gekocht ( weet niet precies meer welke webwinkel) voor mijn laptop die de helft goedkoper was dan de originele en die werd zo heet dat je er een ei kon op bakken, ik heb hem gelijk de vuilbak ingekieperd nadat ik terug een originele heb besteld, wil niet dat mijn kot in brand vliegt.
Inkt voor HP printers 302 zwart 16€, hier 43 €
Nicad accu voor Samsung tablet 16,5 €, hier 56 €
En op alles wat hier gekocht werd staat "made in china".
Screensaver voor smartphone hier 12 €, daar 2 voor 3,5 € ....zonder transportkosten...
Kleding en TV, computers zou ik daar echter ook nooit kopen.....
Wij bestellen nogal veel chauffagebenodigdheden in RVS, ook kogelkranen en electrische kranen voor water. Dat is daar zéker 10x goedkoper dan hier, en even goed kwaliteit, en gratis verzonden. Alleen soms lang wachten, 4 tot 6 weken. Ook zitten er soms handleidingen en opschriften bij enkel in het chinees, maar dat maakt niet veel uit, als je de spullen kent.
Hier ook al veel gekocht daar.
Service is super, niet tevreden steeds geld terug gekregen.
Betaal steeds met PayPal.
Service is super, niet tevreden steeds geld terug gekregen.
Betaal steeds met PayPal.
Met 'water'onderdelen heb ik al een paar miskopen gehad. Sommige lekken al van in het begin of gaan zeer snel stuk.Bnhy332 schreef: ↑8 januari 2020, 10:59 Wij bestellen nogal veel chauffagebenodigdheden in RVS, ook kogelkranen en electrische kranen voor water. Dat is daar zéker 10x goedkoper dan hier, en even goed kwaliteit, en gratis verzonden. Alleen soms lang wachten, 4 tot 6 weken. Ook zitten er soms handleidingen en opschriften bij enkel in het chinees, maar dat maakt niet veel uit, als je de spullen kent.
Met die batterijen zou ik toch echt wel opletten. Een gsm zou ik nu wel nog durven om eerlijk te zijn maar dan eerder die van het merk Xiaomi.pol schreef:Een lader voor de e-bike voor een Gazelle: hier 65 €, dezelfde bij aliexp 16 €.Kevva schreef: ↑26 november 2018, 00:35
Verstandig.
Inkt voor HP printers 302 zwart 16€, hier 43 €
Nicad accu voor Samsung tablet 16,5 €, hier 56 €
En op alles wat hier gekocht werd staat "made in china".
Screensaver voor smartphone hier 12 €, daar 2 voor 3,5 € ....zonder transportkosten...
Kleding en TV, computers zou ik daar echter ook nooit kopen.....
Verder zou ik ook eens graag zo’n camerasysteem kopen. Kost daar hooguit 280 euro terwijl je hier al snel 600 euro kwijt bent.
Ik koop daar meestal kleine zaken zoals een fietslampje, reflector, zelfs onderbroeken heb ik daar eens gekocht.
Heb mij een kleine 2 maand geleden een stofzuigerrobot gekocht op Ali voor € 90 (de iLife V3s).
Het ding zat 3 dagen later reeds in de bus en doet sindsdien elke dag zijn rondje. Heel tevreden van Bartje
Het ding zat 3 dagen later reeds in de bus en doet sindsdien elke dag zijn rondje. Heel tevreden van Bartje