Maandelijks IWDA aankopen
TIP
Maandelijks IWDA aankopen
Hallo,
Ik wil per maand 100 a 200 eur ETF IWDA aankopen.
Via welke broker kan ik die het beste doen als belg?
Zo laag mogelijke kosten en eventueel als het zou kunnen een automatische order instellen dat hij deze vanzelf elke maand aankoopt op dezelfde dag?
Bedankt voor jullie feedback.
Zo laag mogelijke kosten en eventueel als het zou kunnen een automatische order instellen dat hij deze vanzelf elke maand aankoopt op dezelfde dag?
Re: Maandelijks IWDA aankopen
Voor dergelijk bedrag ben je beter om 1X per jaar 1.500€ aan te kopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik kostenloos via degiro kan kopen, is het toch beter dat ik elke maand 100 eur koop dan 1 x 1200 per jaar.
spreiding is beter als ik elke maand een schijf van 100 eur koop ipv eenmaling een bedrag van 1200
1 deelbewijs kost 57€, ga je er dan een maand 1 en de volgende maand 2 kopen??
Doen snippo, trek je de commentaren niet aan.
Aankoop via degiro is gratis, dus knap dat je alsnog probeert te sparen, alle begin is moeilijk.
Hou er wel rekening mee dat we nu op een all time high zitten, het kan hoger, maar de kansen dat we lager gaan achter ik net iets hoger.
Zolang je jou daar niks van aantrekt en consistent iedere maand blijft aankopen door highs en lows heen zul je, ben ik persoonlijk zeker, en de geschiedenis bewijst dit ook, meer opbrengst hebben in vergelijking met een spaarrekening.
Aankoop via degiro is gratis, dus knap dat je alsnog probeert te sparen, alle begin is moeilijk.
Hou er wel rekening mee dat we nu op een all time high zitten, het kan hoger, maar de kansen dat we lager gaan achter ik net iets hoger.
Zolang je jou daar niks van aantrekt en consistent iedere maand blijft aankopen door highs en lows heen zul je, ben ik persoonlijk zeker, en de geschiedenis bewijst dit ook, meer opbrengst hebben in vergelijking met een spaarrekening.
Ik bedoel dat niet denigrerend. Ik zeg enkel dat wanneer je het kunt je voor dergelijke beperkte bedragen je dan beter je stortingen eenmalig of in 2 keer per jaar doet.
Ik spaar maandelijks 200€ voor mijn kinderen maar gezien de rompslomp doe ik dit vanaf dit jaar in 1 storting in het begin van het jaar.
Doorgaans ligt je rendement hoger en je hoeft je er maar 1 keer per jaar mee bezig houden.
Uiteraard adviseer ik deze manier van werken niet als je 1.000€ of meer per maand wenst te beleggen.
Ik spaar maandelijks 200€ voor mijn kinderen maar gezien de rompslomp doe ik dit vanaf dit jaar in 1 storting in het begin van het jaar.
Doorgaans ligt je rendement hoger en je hoeft je er maar 1 keer per jaar mee bezig houden.
Uiteraard adviseer ik deze manier van werken niet als je 1.000€ of meer per maand wenst te beleggen.
Bij mijn weten kan je geen automatische orders instellen.snippo schreef: ↑11 januari 2020, 14:14 Hallo,
Je moet dus de afweging maken van spreiding versus rompslomp.
Als je elke maand voor 100 à 200 euro aankoopt heb je maximale spreiding maar wat meer werk.
Als je één keer per jaar voor 1.200 à 2.400 euro aankoopt heb je wat minder spreiding maar ook wat minder werk.
Je kan natuurlijk ook voor een tussenoplossing kiezen, bijvoorbeeld elke drie maanden aankopen.
Tenslotte, wat je ook kan doen is beginnen met maandelijkse aankopen en eens je het beu wordt wat minder gespreid beginnen inkopen.

Opm: als je voor lage bedragen inkoopt moet je wel zeker je kosten zo laag mogelijk houden. Voor schijven van 100 à 200 euro lijkt een broker zoals degiro (waar je gratis transacties kan doen) de enige goede optie.