CKV verlaagde spaarrente zonder verwittiging
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
CKV verlaagde spaarrente zonder verwittiging
Hallo
Ik merk nu pas op het spaaroverzicht van Spaargids.be dat CKV niet langer 0,40% aanbiedt, maar slechts 0,25%. Op geen enkele manier had ik daar iets van vernomen.
CKV heeft me daar ook niet over verwittigd. Heel bizar.
Gelukkig dat Spaargids.be bestaat, anders was ik het veel te laat te weten gekomen.
Tijd om wat centjes te verplaatsen van bank.
Fijn weekend voor straks
Groetjes
Lila B
Ik merk nu pas op het spaaroverzicht van Spaargids.be dat CKV niet langer 0,40% aanbiedt, maar slechts 0,25%. Op geen enkele manier had ik daar iets van vernomen.
CKV heeft me daar ook niet over verwittigd. Heel bizar.
Gelukkig dat Spaargids.be bestaat, anders was ik het veel te laat te weten gekomen.
Tijd om wat centjes te verplaatsen van bank.
Fijn weekend voor straks
Groetjes
Lila B
Re: CKV verlaagde spaarrente zonder verwittiging
Gisteren (10 januari) heb ik van CKV (per brief) de renteafrekening ontvangen. In een extra blad staan de nieuwe voorwaarden. Dit is uiteraard laattijdig, want deze gingen in op 1 januari.
Gelukkig zie ik in mijn Hot-Accounts programma dat nagenoeg al mijn bedragen in december aan een nieuwe getrouwheidsperiode zijn begonnen aan 0,30% zodat ik nog even ga wachten met het afhalen van bedragen.
Gelukkig zie ik in mijn Hot-Accounts programma dat nagenoeg al mijn bedragen in december aan een nieuwe getrouwheidsperiode zijn begonnen aan 0,30% zodat ik nog even ga wachten met het afhalen van bedragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een rente-calculator online is voor CKV blijkbaar ook te duur/te duidelijk.
Ik heb ook zo'n laattijdige brief ontvangen. Aangezien mijn bedragen pas opnieuw gestart zijn sinds 28 december ga ik morgen een bedrag afhalen en naar MeDirect overzetten.edward schreef: ↑11 januari 2020, 10:29 Gisteren (10 januari) heb ik van CKV (per brief) de renteafrekening ontvangen. In een extra blad staan de nieuwe voorwaarden. Dit is uiteraard laattijdig, want deze gingen in op 1 januari.
Hier ook zo'n laattijdige brief ontvangen , samen met de intrestberekening.
Best dat er nog zoiets als Spaargids bestaat waarop ik het reeds gezien had.
Toen CKV op 20 december 2019 de rente op de termijnrekening zouden verlagen
hebben ze wel 14 dagen vooraf verwittigd hoor .
In de laatste week kreeg ik zelfs nog een extra mail ,
waarschijnlijk omdat ze vonden dat er te veel geld op mijn spaarrekening stond.
Nu met 0,10 + 0,15 = 0,25 % blijven ze nog ver boven het peloton van 0,11 %
voor iemand die zijn spaarcentjes tijdelijk parkeert.
Best dat er nog zoiets als Spaargids bestaat waarop ik het reeds gezien had.
Toen CKV op 20 december 2019 de rente op de termijnrekening zouden verlagen
hebben ze wel 14 dagen vooraf verwittigd hoor .
In de laatste week kreeg ik zelfs nog een extra mail ,
waarschijnlijk omdat ze vonden dat er te veel geld op mijn spaarrekening stond.
Nu met 0,10 + 0,15 = 0,25 % blijven ze nog ver boven het peloton van 0,11 %
voor iemand die zijn spaarcentjes tijdelijk parkeert.
Heb jij die verwittiging i.v.m. de verlaging van de rente op de termijnrekening dan via een agent gekregen ? Of rechtstreeks van het hoofdkantoor ? Ik heb geen enkele verwittiging gekregen. Ik heb dit toevallig onlangs hier op Spaargids opgemerkt, wanneer het dus te laat is. Dit is wat mij betreft zo klantonvriendelijk dat ik gewoon weg wil bij CKV. Het was de laatste druppel. Naast al het gedoe omdat ze geen online banking willen. Kosten besparen allemaal goed en wel. Maar als hun rendement dan ook nog eens ondermaats is en je iedere keer weer voor voldongen feiten gesteld wordt, is het wat mij betreft genoeg geweest. I'll vote with my feet.
De CEO van CKV heeft al aangegeven dat ze bezig zijn met een groot digitalisatieproject binnen de bank, dus waarschijnlijk volgt er binnenkort wel iets waardoor online één en ander kan.
Anderzijds...liever een bank die low cost werkt en nog altijd meer dan het dubbele aan rente geeft, dan een bank met gigantische features die 0,11 geeft en me eigenlijk liever nog wil laten betalen om mijn centen daar te parkeren.De iets latere brief neem ik er dan met plezier bij.
Anderzijds...liever een bank die low cost werkt en nog altijd meer dan het dubbele aan rente geeft, dan een bank met gigantische features die 0,11 geeft en me eigenlijk liever nog wil laten betalen om mijn centen daar te parkeren.De iets latere brief neem ik er dan met plezier bij.
Daarin volg ik je uiteraard wel. De grootbanken heb ik al een tijd geleden achter mij gelaten, zoals veel Spaargidsers
.

Hopelijk heeft dat grote digitalisatie project niet tot gevolg
dat CKV ook bij het peloton van de 0,11 % zal horen .
CKV heeft 2 jaar na elkaar de intrest op haar spaarrekening verlaagd
op 1 januari , bij een derde keer komen ze ook dicht bij de 0,11 % hoor.
Jammer dat er zo weinig agenten zijn van CKV ,
Koen ,de agent in Izegem, is met pensioen en alles is overgeheveld naar Moorslede
maar b.v. in Roeselare die toch een centrumstad is niets ....
dat CKV ook bij het peloton van de 0,11 % zal horen .
CKV heeft 2 jaar na elkaar de intrest op haar spaarrekening verlaagd
op 1 januari , bij een derde keer komen ze ook dicht bij de 0,11 % hoor.
Jammer dat er zo weinig agenten zijn van CKV ,
Koen ,de agent in Izegem, is met pensioen en alles is overgeheveld naar Moorslede
maar b.v. in Roeselare die toch een centrumstad is niets ....
Tijd om mijn kleine tekeningetje te sluiten. Een restant van een termijnrekening van Goffin, maar ook al tien jaar geleden... Ga eens moeten nazien hoe ik de bank opzeg.
Kan je bij CKV geld van je spaarrekening rechtstreeks naar een andere eigen spaarrekening (er is geen zichtrekening) laten overschrijven?
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
Dat kan. Een zichtrekening is niet nodig. Je moet CKV een opdracht geven om het geld over te schrijven. De rekening waar je naar overschrijft, moet ook bekend zijn bij CKV. Ofwel heb je die rekening in het begin doorgegeven ofwel moet je bewijzen dat de rekening op jouw naam staat (met rekeninguittreksels of zo).
Bedankt, ga dat eens proberen.
Ik heb dat reeds gedaan .
De rekening waar het naartoe moest was niet bekend bij CKV en ik moest een copie van mijn bankkaart gekoppeld aan die rekening doorgeven om te bewijzen dat de begunstigde wel mijn rekening was.
Wat de verlaging van de spaarrente per 1 januari 2020 betreft , ik had die eerst gezien op spaargids,
en de nieuwe intrest werd terloops gemeld op de achterzijde van de nieuwjaarswensen van CKV ,
maar dat was dan wel reeds rond 8 januari 2020.
De rekening waar het naartoe moest was niet bekend bij CKV en ik moest een copie van mijn bankkaart gekoppeld aan die rekening doorgeven om te bewijzen dat de begunstigde wel mijn rekening was.
Wat de verlaging van de spaarrente per 1 januari 2020 betreft , ik had die eerst gezien op spaargids,
en de nieuwe intrest werd terloops gemeld op de achterzijde van de nieuwjaarswensen van CKV ,
maar dat was dan wel reeds rond 8 januari 2020.
Ik werkte eerst altijd met het hoofdkantoor van CKV, maar omdat een agent van CKV in Merksem zei dat hij wel vooraf kon verwittigen wanneer de tarieven zouden dalen, ben ik naar dat kantoor overgestapt. Maar dat is precies van de regen in de drop. Hoewel ik al zolang ik klant ben op hetzelfde adres woon, moet die ineens een uitdraai van mijn ID hebben voor mijn adres om een overschrijving te kunnen uitvoeren. Ik stuur hem alle info die ik kan (maar die uitdraai moet ik aanvragen bij de gemeente) en hij zegt dat hij de overschrijving bij uitzondering zal doen. Twee dagen daarna komt hij doodleuk vertellen dat hij die overschrijving toch maar niet uitgevoerd heeft en alsnog niet zal uitvoeren tot hij het adresbewijs van de ID heeft !!
Ik kan maar 1 raad geven : blijf weg bij CKV. Onze overheidsdiensten zijn een stuk klantvriendelijker en betrouwbaarder dan CKV ! Bij CKV werken wij precies voor de bank i.p.v. omgekeerd !
Ik kan maar 1 raad geven : blijf weg bij CKV. Onze overheidsdiensten zijn een stuk klantvriendelijker en betrouwbaarder dan CKV ! Bij CKV werken wij precies voor de bank i.p.v. omgekeerd !