vervangbatterij voor nokia
vervangbatterij voor nokia
Ik had mij online een nieuwe batterij voor mijn nokia gsm gekocht voor een 8 a 9 euro, er van uit gaande dat het een originele was. Bij levering blijkt de batterij van het merk Qatrixx te zijn.
Ik heb nog eens gekeken op de site en eigenlijk staat daar ook wel "geschikt voor..." en dan alle types nokia en op de voorbeeldfoto staat er ook het nokia-logo niet op. Niet echt bedrog dus, ik heb alleen daar niet echt op gelet.
Zouden jullie deze durven gebruiken of niet, want ik twijfel nu omdat ik bang ben dat deze in brand zou kunnen vliegen of zo...
Ik heb nog eens gekeken op de site en eigenlijk staat daar ook wel "geschikt voor..." en dan alle types nokia en op de voorbeeldfoto staat er ook het nokia-logo niet op. Niet echt bedrog dus, ik heb alleen daar niet echt op gelet.
Zouden jullie deze durven gebruiken of niet, want ik twijfel nu omdat ik bang ben dat deze in brand zou kunnen vliegen of zo...
Re: vervangbatterij voor nokia
De ene zal zeggen dat het geen kwaad kan, en de andere dat je die beter niet gebruikt.
Dat moet je eigenlijk voor jezelf uitmaken, of je al dan niet een risico wil nemen om brand te krijgen met een niet originele batterij.
Dat moet je eigenlijk voor jezelf uitmaken, of je al dan niet een risico wil nemen om brand te krijgen met een niet originele batterij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gelezen op het Web:
"Are fake batteries dangerous?
Even if your battery doesn't explode or catch fire, it may not hold as much capacity as advertised or may deteriorate much more quickly than an official battery. It's not worth taking the cheap route when it comes to batteries. ... In summary, buy official batteries and beware dirt-cheap knock offs and counterfeits."
Zie ook Danger: Why You Shouldn’t Buy Cheap Third-Party Batteries For Laptops or Smartphones
"Are fake batteries dangerous?
Even if your battery doesn't explode or catch fire, it may not hold as much capacity as advertised or may deteriorate much more quickly than an official battery. It's not worth taking the cheap route when it comes to batteries. ... In summary, buy official batteries and beware dirt-cheap knock offs and counterfeits."
Zie ook Danger: Why You Shouldn’t Buy Cheap Third-Party Batteries For Laptops or Smartphones
Ik heb juist originele nokia batterijen gekocht bij GSMBATTERIJ.BE. Type Nokia BP-5L prijs 12,90€
Die types batterijen zitten ook nog in andere toestellen, oa videoparlofoons.
Die types batterijen zitten ook nog in andere toestellen, oa videoparlofoons.
Gewoon gebruiken, zou ik zeggen. Ik koop ook al eens andere batterijen van een ander merk.
De halve wereld draait op zo'n dingen.
Als je er terug één moet kopen kan je nog zien.
De halve wereld draait op zo'n dingen.
Als je er terug één moet kopen kan je nog zien.
Een niet originele batterij hoeft niet noodzakelijk slecht te zijn.
Ze moet wel cellen bevatten van betrouwbare fabrikanten zoals Samsung, Panasonic, Sanyo, ...
Ze moet wel cellen bevatten van betrouwbare fabrikanten zoals Samsung, Panasonic, Sanyo, ...
Eind 2018 2 BL-5C batterijen bij https://www.gsmpunt.nl/zoeken?z=BL-5C gekocht voor de oude Nokia gsm's van mijn ouders. Zijn heel goede batterijen die een week meegaan voor ze opnieuw moeten laden.
PS. het hologram op de batterij was wel al van Microsoft ipv Nokia
PS. het hologram op de batterij was wel al van Microsoft ipv Nokia

Ik ben op een aantal sites gaan kijken die hier nog vermeld worden (zoals die GSMBATTERIJ.BE) en waar ze beweren originele nokia batterijen te verkopen en als je dan de gebruikerservaringen lees zijn er toch verschillende die zeggen dat het wel geen originele batterij is die ze hebben ontvangen... dus ik ben toch wel sceptisch over de zogenaamde 'originele' batterijen. Net zoals fid509 ook zegt, als het hologram dan niet overeenkomt weet je ook dat het geen echte is. Bij mij gaat het trouwens ook over een BL-5C batterij.
Het is nu ook precies geen batterij van die chinese sites voor een paar dollar...
Hoe komt het eigenlijk dat je zo geen batterijen kan kopen in een multimediawinkel (ik zocht op de site van mediamarkt, krefel, ...) of bij nokia? Ik vind nergens een 'echte' winkel waar ze die verkopen, enkel online (wat me eigenlijk doet vermoeden dat het nooit échte nokia batterijen zijn)
Het is nu ook precies geen batterij van die chinese sites voor een paar dollar...
Hoe komt het eigenlijk dat je zo geen batterijen kan kopen in een multimediawinkel (ik zocht op de site van mediamarkt, krefel, ...) of bij nokia? Ik vind nergens een 'echte' winkel waar ze die verkopen, enkel online (wat me eigenlijk doet vermoeden dat het nooit échte nokia batterijen zijn)
en hoe kan je dat dan weten? Heb jij al gehoord van Qatrixx? Ook niets van te vinden via google.
Misschien je batterij bestellen bij een hier gevestigde NOKIA verdeler.
Zul je waarschijnlijk wel een originele krijgen, die kunnen het niet maken om een namaak te verkopen denk ik.
Zul je waarschijnlijk wel een originele krijgen, die kunnen het niet maken om een namaak te verkopen denk ik.
een nokiaverdeler bestaat hier niet meer. Hoe erg het ook is, microsoft en nokia zijn verguisde merken. Ze hebben niets meer te bieden.
Het huidige microsoftpatrimonium teert nog steeds op hun gloriedagen van 20 jaren geleden.
Maar microsoft en nokia zijn dood en begraven.
Het huidige microsoftpatrimonium teert nog steeds op hun gloriedagen van 20 jaren geleden.
https://www.vlan.be/nl/antwerpen/antwer ... store.htmlBnhy332 schreef: ↑14 januari 2020, 19:01 een nokiaverdeler bestaat hier niet meer. Hoe erg het ook is, microsoft en nokia zijn verguisde merken. Ze hebben niets meer te bieden.
https://www.nokia.com/phones/nl_be/support#service
Duidelijk dat je er niks van kent SAAS is het nieuwe verdienmodel van Microsoft Azure, Office 365, Microsoft Teams, ...Bnhy332 schreef: ↑14 januari 2020, 19:01 een nokiaverdeler bestaat hier niet meer. Hoe erg het ook is, microsoft en nokia zijn verguisde merken. Ze hebben niets meer te bieden.
Wat Nokia betrefd ook hier sla je de bal mis. Nokia blijft in Telecom land een grote speler wel langs de netwerkkant dan ipv het GSM/Smartphone landschap want daar valt maar weinig te verdienen.
Mocht het een Nokia logo geweest zijn dan waren het ofwel stokoude of zeker namaak batterijen. Het merk Nokia werd destijds (2013) door MS overgekocht om het later weer door te verkopen (2016). Deze zien er wel echt uit en de capaciteit na 2 jaar laat vermoeden dat het goede kwaliteit is. Maar als je nog ergens zeker bent om originele batterijen te krijgen dan moet je dat zeker doen.