vervangbatterij voor nokia
Re: vervangbatterij voor nokia
De reden hiervoor is omdat bepaalde merken hun naam in licentie geven aan verschillende partijen voor verschillende regios. Voor Belgë heb je de telefoons die verkocht worden onder naam van Nokia van HMD Global. Online zijn er veel die geen echte batterijen verkopen en gewoon de originele foto's er bij plaatsen.Nightwolf schreef: ↑14 januari 2020, 17:39 Ik ben op een aantal sites gaan kijken die hier nog vermeld worden (zoals die GSMBATTERIJ.BE) en waar ze beweren originele nokia batterijen te verkopen en als je dan de gebruikerservaringen lees zijn er toch verschillende die zeggen dat het wel geen originele batterij is die ze hebben ontvangen... dus ik ben toch wel sceptisch over de zogenaamde 'originele' batterijen. Net zoals fid509 ook zegt, als het hologram dan niet overeenkomt weet je ook dat het geen echte is. Bij mij gaat het trouwens ook over een BL-5C batterij.
Het is nu ook precies geen batterij van die chinese sites voor een paar dollar...
Hoe komt het eigenlijk dat je zo geen batterijen kan kopen in een multimediawinkel (ik zocht op de site van mediamarkt, krefel, ...) of bij nokia? Ik vind nergens een 'echte' winkel waar ze die verkopen, enkel online (wat me eigenlijk doet vermoeden dat het nooit échte nokia batterijen zijn)
Echter worden er tot op heden nog steeds echte originele nokia batterijen gemaakt. Namaak verkopen is in België strafbaar.
-
neo
Ik heb al meermaals originale batterijen voor allerlei toestellen besteld. Nog geen enkel keer was de capaciteit subjectief gezien vergelijkbaar met de nieuwe ECHTE ORIGINELE BATTERIJ die bij de toestel hoorde. Bon, ik moet toegeven dat ze vaak hun best doen om een namaak te maken (op het eerste zicht niet te onderscheiden).
PRO TIP
Het is al meermaals aangetoond dat batterijen volledig op- en ontladen tot een snelle verbruik ervan leidt. Indien het niet nodig is, probeer om de % batterij niet lager dan 20% te laten dalen en niet meer dan naar 80% op te laden. Als ge de batterij of een toestel langdurig (meerdere dagen of langer) niet gaat gebruiken, probeer om de batterij ongeveer op 50-55% te zetten alvorens je die uitschakelt. All science based, zoek het op.
In geval van smartphones kan de AccuBattery app daar zeer handig voor zijn. Die kan eveneens inschatten wat de werkelijke capaciteit is van je batterij ten opzichte van de fabrikant zijn capaciteit.
PRO TIP
Het is al meermaals aangetoond dat batterijen volledig op- en ontladen tot een snelle verbruik ervan leidt. Indien het niet nodig is, probeer om de % batterij niet lager dan 20% te laten dalen en niet meer dan naar 80% op te laden. Als ge de batterij of een toestel langdurig (meerdere dagen of langer) niet gaat gebruiken, probeer om de batterij ongeveer op 50-55% te zetten alvorens je die uitschakelt. All science based, zoek het op.
In geval van smartphones kan de AccuBattery app daar zeer handig voor zijn. Die kan eveneens inschatten wat de werkelijke capaciteit is van je batterij ten opzichte van de fabrikant zijn capaciteit.