Waar is microsoft?
Waar is microsoft?
De laatste jaren hoor je eigenlijk niets bijzonders meer over microsoft. Ik vraag mij af of ze nu teren op de verkoop van w10, want -ik kan fout zijn- andere producten hebben ze niet, buiten office natuurlijk. Maar ze ontwikkelen geen apps voor windows, terwijl apple en google niets anders doen. Ik denk dat er vele jongeren zijn, die microsoft nauwelijks kennen.
Wordt tijd dat ze daar eens wakker worden!
Wordt tijd dat ze daar eens wakker worden!
Re: Waar is microsoft?
Je bent inderdaad fout. Hun belangrijkste product is eigenlijk een dienst: Microsoft Azure, hun cloud computing platform voor DevOps, virtualizatie, Machine learning, IoT etc (https://azure.microsoft.com/en-us/). Als je niet begrijpt waar dit over gaat dan zou ik je willen aanraden on VER weg te blijven aandelen MS.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nochtans is microsoft juist groot geworden door dos-en windows, niet door de afgeleide software voor bedrijven enz.
Ze zijn nu dus een nobele onbekende geworden voor het grote publiek.
Waarschijnlijk hebben ze zich neergelegd bij de achterstand die ze opgelopen hebben tav google en apple, en die ze nooit meer kunnen inhalen.
Hun grootste fout ook in hun bestaan!
Ze zijn nu dus een nobele onbekende geworden voor het grote publiek.
Waarschijnlijk hebben ze zich neergelegd bij de achterstand die ze opgelopen hebben tav google en apple, en die ze nooit meer kunnen inhalen.
Hun grootste fout ook in hun bestaan!
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
In de development wereld is Microsoft zeker niet onbekend. Naast het hierboven vernoemde Azure is er het .Net framework en de Visual Studio editors.
Daarnaast heeft bijna elk gezin wel een Windows computer met het Microsoft Office pakket en mogelijks een hotmail/outlook mailadres, iedereen kent Skype,... Heb je een LinkedIn account? Overgekocht door Microsoft! Etc, etc...Stack Overflow's huge annual developer survey is known for asking respondents what tools they most love, dread and want, and the new 2019 report identifies Microsoft's .NET Core as the "most loved" non-Web framework.
The survey also reveals that Microsoft rules in the "development environments" arena, as the Visual Studio Code editor was the overwhelming tool of choice, with the Visual Studio IDE taking the No. 2 spot
Correct. Maar de wereld verandert, en MS verandert mee.
10 jaar geleden maakte MS (onder het bestuur van Balmer) een kapitale inschattingsfout toen Apple de iPhone voorstelde. MS maakte VEEL te laat een concurrerend product, en heeft de boot van de mobiele markt totaal gemist.
Nadien werd Balmer vervangen door Nadella, die het bedrijf totaal transformeerde naar een dienstenleverancier. Sindsdien maakte MS een volledige remonte mee, en stak op een gegeven moment zelfs AAPL voorbij in market cap. Het bedrijf heeft zich dus allesbehalve neergelegd bij de situatie, zoals jij beweert.
Hoog tijd dat ze daar bij Microsoft eens terug wakker worden. Het is maar het derde grootste bedrijf ter wereld, wat hebben ze daar de afgelopen 20 jaar uitgestoken dat ze zo diep gevallen zijn 
Dit is een grap? Je ken er duidelijk niets van.
Een klein lijstje van wat ze allemaal doen:
Windows
Skype for Business / Microsoft Teams
Office365
Azure
Xbox Live
GitHub
Vraag aan de schoolgaande jeugd iets over windows, het antwoord zal zijn 'windows...wat is dat?"
Ze kennen alleen hetgeen zich afspeelt op hun smartphones. Velen hebben thuis zelfs geen vast pc meer, enkel hun ouders, maar daar mogen ze niet aankomen, begrijpelijk.
Ze kennen alleen hetgeen zich afspeelt op hun smartphones. Velen hebben thuis zelfs geen vast pc meer, enkel hun ouders, maar daar mogen ze niet aankomen, begrijpelijk.
Zelfs als dat waar zou zijn, wat ik ten zeerste betwijfel, dan zal een groot deel van hen dagelijks met Windows moeten werken tijdens hun hogere studies en professionele loopbaan.
Ik betwijfel dat kinderen die de godganse dag met hun smartphone bezig zijn -wat je overal kan vaststellen-, ooit een hogere opleiding zullen volgen. Verstandige kinderen hebben een andere attitude, ook hun ouders. De appel valt nooit ver van de boom. (en ja, er zijn uitzonderingen)
OP is helemaal clueless... MSFT is vandaag groter dan het ooit geweest is...
Je hebt inderdaad gelijk, bij ons thuis gebruiken de kinderen Debian en Raspbian...
Maar over MSFT, dat is nog nooit zo groot geweest kwa "revenue" als in 2019. MSFT doet het toppie.