Waar is microsoft?
Re: Waar is microsoft?
Stel dat dat inderdaad zo is, vraag diezelfde doelgroep dan wat Cisco Systems, TSMC, Oracle of SAP is en ze weten ook van niets. Is dat relevant?Bnhy332 schreef: ↑16 januari 2020, 12:45 Vraag aan de schoolgaande jeugd iets over windows, het antwoord zal zijn 'windows...wat is dat?"
Ze kennen alleen hetgeen zich afspeelt op hun smartphones. Velen hebben thuis zelfs geen vast pc meer, enkel hun ouders, maar daar mogen ze niet aankomen, begrijpelijk.
Eerst was het "de schoolgaande jeugd", nu zijn het plots nog enkel zij die de hele tijd met hun smartphone bezig zijn? Wat dit heeft te maken met intellect is mji ook een raadsel; genoeg intelligente en hoog opgeleide ouders wier smartphone haast met hun hand is vergroeid.Bnhy332 schreef: ↑16 januari 2020, 13:04 Ik betwijfel dat kinderen die de godganse dag met hun smartphone bezig zijn -wat je overal kan vaststellen-, ooit een hogere opleiding zullen volgen. Verstandige kinderen hebben een andere attitude, ook hun ouders. De appel valt nooit ver van de boom. (en ja, er zijn uitzonderingen)
Je bent hier gewoon aan het trollen...
-
Idoitlikekingsdo
- Newbie

Bnhy332 schreef: ↑16 januari 2020, 08:58 De laatste jaren hoor je eigenlijk niets bijzonders meer over microsoft. Ik vraag mij af of ze nu teren op de verkoop van w10, want -ik kan fout zijn- andere producten hebben ze niet, buiten office natuurlijk. Maar ze ontwikkelen geen apps voor windows, terwijl apple en google niets anders doen. Ik denk dat er vele jongeren zijn, die microsoft nauwelijks kennen.
Wordt tijd dat ze daar eens wakker worden!
Wat een statement... jongeren zijn net aan het afstappen van apple and google.
-
neo
Het ergste wat ik eraan vind is het feit dat Microsoft perfect kan zien aan de hand van statistische data (en heel waarschijnlijk nog exacter dan dat) waar iedereen mee bezig is op zijn Windows toestel. Wie weet, waarschijnlijk lezen ze nu waar ieder wat ons telkens getyped heeft....PinkPanther1970 schreef: ↑16 januari 2020, 10:4877% van alle computers ter wereld vertonen het Windows-logo bij opstarten. Onbekend?
Really? Google & Facebook zijn de verzamelaars van Big Data. Microsoft is hier slechts een kleine garnaal.neo schreef: ↑16 januari 2020, 20:53Het ergste wat ik eraan vind is het feit dat Microsoft perfect kan zien aan de hand van statistische data (en heel waarschijnlijk nog exacter dan dat) waar iedereen mee bezig is op zijn Windows toestel. Wie weet, waarschijnlijk lezen ze nu waar ieder wat ons telkens getyped heeft....PinkPanther1970 schreef: ↑16 januari 2020, 10:48
77% van alle computers ter wereld vertonen het Windows-logo bij opstarten. Onbekend?
Dit klopt niet. Als je een smartphone koopt is je keuze helaas beperkt tot iPhone(Apple) of Android(Google).Idoitlikekingsdo schreef: ↑16 januari 2020, 20:31 Wat een statement... jongeren zijn net aan het afstappen van apple and google.
Ik neem bewust de niches niet mee gezien deze geen 5% van de markt zijn.
-
Idoitlikekingsdo
- Newbie

En toch worden er nog steeds meer, en groeiend, androids gekocht vandaag de dag dan iphones.6ilverfox schreef: ↑16 januari 2020, 21:10Dit klopt niet. Als je een smartphone koopt is je keuze helaas beperkt tot iPhone(Apple) of Android(Google).Idoitlikekingsdo schreef: ↑16 januari 2020, 20:31 Wat een statement... jongeren zijn net aan het afstappen van apple and google.
Ik neem bewust de niches niet mee gezien deze geen 5% van de markt zijn.
Dat weet ik, ik heb gewoon de volgorde overgenomen zoals Idoitlikekingsdo ze gezet had.Idoitlikekingsdo schreef: ↑17 januari 2020, 10:02En toch worden er nog steeds meer, en groeiend, androids gekocht vandaag de dag dan iphones.
Dat Microsoft minder zichtbaar is, maakt het geen kleine garnaal en je hebt nog een zeer grote speler over het hoofd gezien: Amazon.6ilverfox schreef: ↑16 januari 2020, 21:08Really? Google & Facebook zijn de verzamelaars van Big Data. Microsoft is hier slechts een kleine garnaal.neo schreef: ↑16 januari 2020, 20:53
Het ergste wat ik eraan vind is het feit dat Microsoft perfect kan zien aan de hand van statistische data (en heel waarschijnlijk nog exacter dan dat) waar iedereen mee bezig is op zijn Windows toestel. Wie weet, waarschijnlijk lezen ze nu waar ieder wat ons telkens getyped heeft....
Microsoft is praktisch overal. Er bestaat een gezegde in de zin van: technologie en wetenschap spelen alsmaar een grotere rol, maar we begrijpen er steeds minder van.
Vroeger kocht je een pc en een besturingssysteem en moest je het zelf installeren met disketten (ja, ik ben zo oud). Kwam er een nieuwe versie uit, dan moest je het kopen en via disketten installeren. Nu komt het allemaal voorgeïnstalleerd, updates gebeuren automatisch of via een simpele bevestiging. Het is niet dat Microsoft minder invloed heeft, het is makkelijker geworden, je hoeft er nauwelijks iets voor te doen en je moet er niet bij nadenken. Wat dat laatste betreft is Microsoft duidelijk er in geslaagd, gelet op de reacties hier.
Alles wordt zo gemakkelijk gemaakt om ervoor te zorgen dat je bij het gebruik ervan er niet over nadenkt. Dat is Niet enkel bij Microsoft, Facebook, Google en Amazon het geval, maar ook bij domotica, IoT en de duizenden leuke apps die je ondertussen continu bespioneren. De gamification van big brother.
Vroeger kocht je een pc en een besturingssysteem en moest je het zelf installeren met disketten (ja, ik ben zo oud). Kwam er een nieuwe versie uit, dan moest je het kopen en via disketten installeren. Nu komt het allemaal voorgeïnstalleerd, updates gebeuren automatisch of via een simpele bevestiging. Het is niet dat Microsoft minder invloed heeft, het is makkelijker geworden, je hoeft er nauwelijks iets voor te doen en je moet er niet bij nadenken. Wat dat laatste betreft is Microsoft duidelijk er in geslaagd, gelet op de reacties hier.
Alles wordt zo gemakkelijk gemaakt om ervoor te zorgen dat je bij het gebruik ervan er niet over nadenkt. Dat is Niet enkel bij Microsoft, Facebook, Google en Amazon het geval, maar ook bij domotica, IoT en de duizenden leuke apps die je ondertussen continu bespioneren. De gamification van big brother.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
+1cpnx schreef: ↑22 januari 2020, 14:08
moet altijd eens lachen als ik iemand hoor spreken over privacy, stickertje over webcam, .... dat soort zaken. Privacy draait niet om het feit dat iets al dan niet gekend, gezien of gehoord is - het is vooral het gebruik van deze informatie, het verbinden van die informatie welke enige vorm van privacy kunnen bieden.
Al heb ik het wel moeilijk met het ogenschijnlijke feit dat een tijdje terug een vliegtuig zomaar kon verdwijnen ...
Microsoft heeft erg veel producten nouja, meestal producten die het niet zelf gemaakt heeft maar overgekocht heeft dikwijls met de firma erbij. Dikwijls met een beetje druk. Soms met de boodschap erbij we hebben nog wel helemaal niks maar we gaan het maken en het zal geintregeerd zijn met de andere (office) produkten, dus wacht tot we klaar zijn (en de concurrentie failliet is).
Ik denk dat we nu vooral zien dat eens je een bepaalde markt hebt je die ook houdt en niemand binnenkan, ook al trekt je produkt op niet veel. Zie naar de enorme inspanningen die Microsoft heeft gedaan om een voet binnen de markt van de draagbare intelligente telefoons te krijgen. (onderandere kopen van Nokia enorme investeringen in hun OS) Maar ze waren te laat en hebben het moeten opgeven. (geen apps).
Vrije markt? Spijtig maar hier niet.
Maar ik denk dat ze nog een heel vaste voet hebben in thuis en werkcomputers, alhoewel Appel wel wat heeft gewonnen met denk ik een beter produkt. Ze zullen ook hun positie bij de servers verbeterd hebben, denk ik. En niet meer zoveel geld over de balk gooien bij de mobiele telefoons.
Ik denk dat we nu vooral zien dat eens je een bepaalde markt hebt je die ook houdt en niemand binnenkan, ook al trekt je produkt op niet veel. Zie naar de enorme inspanningen die Microsoft heeft gedaan om een voet binnen de markt van de draagbare intelligente telefoons te krijgen. (onderandere kopen van Nokia enorme investeringen in hun OS) Maar ze waren te laat en hebben het moeten opgeven. (geen apps).
Vrije markt? Spijtig maar hier niet.
Maar ik denk dat ze nog een heel vaste voet hebben in thuis en werkcomputers, alhoewel Appel wel wat heeft gewonnen met denk ik een beter produkt. Ze zullen ook hun positie bij de servers verbeterd hebben, denk ik. En niet meer zoveel geld over de balk gooien bij de mobiele telefoons.