Energieleverancier kiezen - eindeloze opgave
Re: Energieleverancier kiezen - eindeloze opgave
Je hebt volledig ongelijk.
De beste nieuwe leverancier voor U hangt inderdaad af van uw verbruik en uw huidige leverancier.
Dit is voor iedereen verschillend.
Niemand kan dit voor U bepalen zonder die 2 gegevens te kennen...
Wat is jullie ervaring met iets langer dan een jaar bij een energieleverancier klant zijn?
Word je zwaar afgestraft (door bv vaste kosten) als je iets langer klant blijft? Zijn jullie altijd vóór 1 jaar weg?
Word je zwaar afgestraft (door bv vaste kosten) als je iets langer klant blijft? Zijn jullie altijd vóór 1 jaar weg?
Vergelijking sits geven geen garantie voor de voorgestelde prijsindicaties.
Er wordt altijd aangeraden een offerte aan te vragen,voor men zich inschrijft.
Er wordt altijd aangeraden een offerte aan te vragen,voor men zich inschrijft.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Ik herbekijk al zo'n 15 jaar jaarlijks. Nu aan de zesde energieleverancier.
Bij nagenoeg alle goedkope contracten wordt de jaarlijkse vergoeding voor het eerste jaar sowieso volledig aangerekend. Tenzij de energieprijs grote sprongen maakt is het daardoor niet interessant sneller dan na één jaar over te schakelen.
Bij nagenoeg alle goedkope contracten wordt de jaarlijkse vergoeding voor het eerste jaar sowieso volledig aangerekend. Tenzij de energieprijs grote sprongen maakt is het daardoor niet interessant sneller dan na één jaar over te schakelen.
Vraagje ? Om je huidig contract op te zeggen, moet je dat zelf doen of doet je nieuwe leverancier dat.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Zelf moet je niets doen. De nieuwe leverancier doet dat automatisch voor je. Nooit problemen mee gehad.
Wel krijg je meestal ook nog een zielige "niet weggaan"-brief of -telefoon van je oude leverancier. Altijd leuk!
Wel krijg je meestal ook nog een zielige "niet weggaan"-brief of -telefoon van je oude leverancier. Altijd leuk!

Ik was zo'n anderhalf jaar geleden overgestapt naar Elegant. Na een jaar wordt je op een duurder tarief gezet. 1 mailtje was voldoende om dat niet te laten doorgaan. Binnenkort ga ik toch sowieso naar Ecopower gezien die leverancier het voordeligste is voor zonnepanelen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik zit met zonnepanelen en heb een minimaal verbruik aan energie. Normaal verander ik 1 à 2 keer per jaar maar sinds de zonnepanelen zit ik al 3 jaar bij Mega. Die mannen hun formules zijn prachtig om met zonnepanelen aan de slag te gaan: https://my.mega.be/resources/tarif/Mega ... 022020.pdf
0€ abbonementskosten en al de rest is wettelijk vastgelegd. Door mijn 0 verbruik doet de kwh prijs er helemaal niet toe. En als ik iemand lid laat worden via mijn link krijg ik 50€ korting en die persoon 50% korting op zijn abbonementskost (als die een andere formule neemt waar de kost bijvoorbeeld 40€/maand is). Dus als er iemand mijn petekind wil worden, let me know!
Ik ben best tevree van die Mega.
0€ abbonementskosten en al de rest is wettelijk vastgelegd. Door mijn 0 verbruik doet de kwh prijs er helemaal niet toe. En als ik iemand lid laat worden via mijn link krijg ik 50€ korting en die persoon 50% korting op zijn abbonementskost (als die een andere formule neemt waar de kost bijvoorbeeld 40€/maand is). Dus als er iemand mijn petekind wil worden, let me know!
Ik ben best tevree van die Mega.
Al 2.5jaar een 3 jarig contract bij Engie. Tussentijds geregeld vergeleken, pas sinds kort kan ik qua gas goedkoper gaan. Elektriciteit niet. Binnenkort, april of mei eens nagaan wat ik best doe. Zou de beste periode moeten zijn om contract aan te gaan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- VIP member
- Contacteer:
Zit nu al een tijdje bij ecopower, vind hun facturatie geniaal. Kijk naar je meter en je weet wat je betaald. Staat elk jaar op ~3e plek maar met mijn minimale verbruik gaat het over euro's
Zou moeite hebben om terug de mist in te duiken.
Zou moeite hebben om terug de mist in te duiken.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
zonet nieuwe groepasaankoop in de bus. Denk dat ik ga toehappen, ook al wil ik enkel groene energie, maar in gas bestaat er nl. geen groene energie, enkel bij electriciteit. Daarom al 12 jaar bij Ecopower.
vb. 15000 kWh aardgas 552,30 € (2de is direct 593 €)
https://www.mijnenergie.be/energie-verg ... ||!1-|28-0
géén betere prijs?

Via groepsaankoop Knack: 471 € (vast) (Engie)
€ct / kWh incl. 21% btw Gas 1,093 €
Vaste vergoeding gas / jaar (incl. 21% btw) € 6,00
groepsaankoop 2019 (Vlaamse Energieleverancier)
Aardgas: 2,374 €cent/kWh
gn abbokost
En ja nu voor de eerste keer wel een beter aanbod bekomen via een groepsaankoop, Engie blijft voor het volgende jaar na afloop van mijn huidig contract met korting mijn leverancier met nu nog een betere vaste prijs..
ik snap je eerste zin, je volgende niet echt.
Soit, ik heb ingetekend.
Soit, ik heb ingetekend.

Ik was al bij Engie, met toen ik contract aanging toen de beste prijs, en nu met de groepsaankoop via Vab, is Engie de winnaar en kan ik via de groepsaankoop bij Engie blijven, zonder dat ik van leverancier moet veranderen om van een promotie te genieten en waarbij toch een hogere prijs te betalen is dan deze uit de groepsaankoop.
De promotie die ik had bij Engie loopt is maar voor het eerste jaar, maar via de groepsaankoop kan ik bij Engie blijven.
De promotie die ik had bij Engie loopt is maar voor het eerste jaar, maar via de groepsaankoop kan ik bij Engie blijven.