ECB verlaagt rente opnieuw
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
PR1987
ECB verlaagt rente opnieuw
ECB verlaagt rente tot 1,5 procent
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft haar belangrijkste rentetarief met 50 basispunten verlaagd tot anderhalf procent.
Het is nu uitkijken naar de persconferentie die om 14.30 uur in Frankfurt begint. De markt zal daarbij letten op de toon die ECB-voorzitter Jean-Claude Trichet gebruikt. Mogelijk zal hij de deur openlaten voor verdere renteverlagingen, en voor het gebruik van minder conventionele maatregelen om de crisis te lijf te gaan.
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft haar belangrijkste rentetarief met 50 basispunten verlaagd tot anderhalf procent.
Het is nu uitkijken naar de persconferentie die om 14.30 uur in Frankfurt begint. De markt zal daarbij letten op de toon die ECB-voorzitter Jean-Claude Trichet gebruikt. Mogelijk zal hij de deur openlaten voor verdere renteverlagingen, en voor het gebruik van minder conventionele maatregelen om de crisis te lijf te gaan.
Re: ECB verlaagt rente opnieuw
Wat moeten we ons daar bij voorstellenPR1987 schreef: het gebruik van minder conventionele maatregelen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
pol
Dit is nodig om de "kredieten" meer aantrekkelijk te maken. Dus we gaan dan hier ook meer en meer amerikaanse toestanden krijgen:
Lenen voor een koffiezettoestel.....
De variabele rente op woningkrediet gaat "NU" dalen...en later zullen die mensen de rekening krijgen.
Ik begin eraan te denken om mijn spaargeld onder de matras te steken.
Lenen voor een koffiezettoestel.....
De variabele rente op woningkrediet gaat "NU" dalen...en later zullen die mensen de rekening krijgen.
Ik begin eraan te denken om mijn spaargeld onder de matras te steken.
subiet moeten we nog betalen om ons geld op 'n bank te zetten... 
-
pol
Of afhalen en in de spaarkous steken. Dan heb je als spaarder 2 "voordelen":w00ha schreef: subiet moeten we nog betalen om ons geld op 'n bank te zetten...![]()
Je hebt je geld altijd (ook als er een bank failliet gaat) en je moet er niet voor "betalen"
Beleggers op de beurs zullen de grote winnaar van de dalende rente. Al zal een beursherstel toch niet voor direct zijn. Maar ik ben stilletjes aan, mijn % aandelen in mijn portefeuille toch al aan het verhogen.
Zie maar dat ze jou niet weten vindenpol schreef:Of afhalen en in de spaarkous steken. Dan heb je als spaarder 2 "voordelen":w00ha schreef: subiet moeten we nog betalen om ons geld op 'n bank te zetten...![]()
Je hebt je geld altijd (ook als er een bank failliet gaat) en je moet er niet voor "betalen"
UITGEVEN potv....
ECB bereid om rente tot nul te reduceren
De Europese Centrale Bank (ECB) zal niet schromen de rente tot nul te verlagen als de situatie van de economie nog verder verslechtert. Dat zei dinsdag een lid van het bestuur van de ECB tegen het Duitse zakenblad Börsen Zeitung.
“Dat zal met name het geval zijn als de economie ernstig bedreigd wordt door deflatie”, aldus Lorenzo Bini Smaghi. Daarbij gaat het om een langdurige daling van de prijzen. Dat is nu nog niet het geval, voegde de ECB-functionaris eraan toe.
De ECB verlaagde afgelopen week de rente tot een laagterecord van 1,5 procent. De Britse centrale bank ging omlaag tot 0,5 procent.
Bini Smaghi liet weten dat hij vooralsnog tegenstander is van andere manieren om de economie te stimuleren, zoals de Bank of England nu gaat doen. De Britse centrale bank kondigde vorige week aan over te gaan tot ’quantitative easing’. Daarbij koopt de bank waardepapieren van banken, zodat de instellingen meer liquide middelen krijgen.
De Europese Centrale Bank (ECB) zal niet schromen de rente tot nul te verlagen als de situatie van de economie nog verder verslechtert. Dat zei dinsdag een lid van het bestuur van de ECB tegen het Duitse zakenblad Börsen Zeitung.
“Dat zal met name het geval zijn als de economie ernstig bedreigd wordt door deflatie”, aldus Lorenzo Bini Smaghi. Daarbij gaat het om een langdurige daling van de prijzen. Dat is nu nog niet het geval, voegde de ECB-functionaris eraan toe.
De ECB verlaagde afgelopen week de rente tot een laagterecord van 1,5 procent. De Britse centrale bank ging omlaag tot 0,5 procent.
Bini Smaghi liet weten dat hij vooralsnog tegenstander is van andere manieren om de economie te stimuleren, zoals de Bank of England nu gaat doen. De Britse centrale bank kondigde vorige week aan over te gaan tot ’quantitative easing’. Daarbij koopt de bank waardepapieren van banken, zodat de instellingen meer liquide middelen krijgen.
-
david
Campzie schreef: Beleggers op de beurs zullen de grote winnaar van de dalende rente. Al zal een beursherstel toch niet voor direct zijn. Maar ik ben stilletjes aan, mijn % aandelen in mijn portefeuille toch al aan het verhogen.
Ik denk het ook maar liever met dividend dan?