Welke lening kiezen
TIP
Welke lening kiezen
Wij hebben een huis gekocht en zouden een lening aangaan van 330000€ Op 25 jaar, we zijn langs gegaan bij verschillende banken en er blijven er 2 in de running. Hieronder een overzicht van beide, graag eens jullie mening waarvoor je zou gaan.
Axa
1/1/1 => 0,80% kan maximum stijgen naar 1,60%
Eerste jaar 0,80% 1212€ per maand
Worst case aan 1,60% 1328€ per maand
Totale interest over 25 jaar 67000€ wc en 33500€ in beste scenario
Fortis
15/5/5
15 jaar vast aan 1,08% is 1255€ per maand
Worst case na 15 jaar 2,18% 1322€ per maand
Totale interest over 25 jaar 55000€ wc en 39000€ in beste scenario.
Wij zijn aan het twijfelen, dus graag meningen aub
Axa
1/1/1 => 0,80% kan maximum stijgen naar 1,60%
Eerste jaar 0,80% 1212€ per maand
Worst case aan 1,60% 1328€ per maand
Totale interest over 25 jaar 67000€ wc en 33500€ in beste scenario
Fortis
15/5/5
15 jaar vast aan 1,08% is 1255€ per maand
Worst case na 15 jaar 2,18% 1322€ per maand
Totale interest over 25 jaar 55000€ wc en 39000€ in beste scenario.
Wij zijn aan het twijfelen, dus graag meningen aub
Re: Welke lening kiezen
Ik denk dat we realistisch moeten zijn en je de best case buiten beschouwing mag laten.
Wat ik in jouw plaats zou doen is het type formule van de ene bank ook bij de andere bank te vragen. Bv vraag bij Fortis ook eens naar een 1/1/1 lening en kijk wat dat geeft.
Op basis van je 2 leningen die je nu opgeeft zou ik persoonlijk die van Fortis kiezen, gezien de worst case intresten daarvan beter is (wat ik persoonlijk liever vergelijk).
Natuurlijk mag je ook de verzekeringen niet uit het oog verliezen. Neem die zeker mee in je vergelijkingen, want ik vermoed dat die van Fortis duurder zullen zijn dan die van Axa (maar over het algemeen hoor ik minder klagen over Fortis verzekeringen dan Axa verzekeringen). Dat laatste geheel terzijde want veel hangt af van je kantoor.
Wat ik in jouw plaats zou doen is het type formule van de ene bank ook bij de andere bank te vragen. Bv vraag bij Fortis ook eens naar een 1/1/1 lening en kijk wat dat geeft.
Op basis van je 2 leningen die je nu opgeeft zou ik persoonlijk die van Fortis kiezen, gezien de worst case intresten daarvan beter is (wat ik persoonlijk liever vergelijk).
Natuurlijk mag je ook de verzekeringen niet uit het oog verliezen. Neem die zeker mee in je vergelijkingen, want ik vermoed dat die van Fortis duurder zullen zijn dan die van Axa (maar over het algemeen hoor ik minder klagen over Fortis verzekeringen dan Axa verzekeringen). Dat laatste geheel terzijde want veel hangt af van je kantoor.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou zelf neigen naar de 1/1/1 omdat ik geloof dat de rente zelf nog een hele tijd laag zal blijven.
Maar nog belangrijker, wat met de kostprijs van de al dan niet verplicht te nemen brandverz. en schuldsaldo? Neem die zeker mee in je berekening.
Maar nog belangrijker, wat met de kostprijs van de al dan niet verplicht te nemen brandverz. en schuldsaldo? Neem die zeker mee in je berekening.
Idd de verzekeringen zit er een serieus verschil op, op de brandverzekering op25 jaar gerekend toch een verschil van net geen 4000€ dat Fortis duurder. Persoonlijk al heel mijn leven bij axa verzekerd en al altijd super goed geholpen geweest als het nodig was. Op de schuldsaldo is het verschil tussen beide verwaarloosbaar, scheelt nog geen 100€.Vaganzza schreef: ↑27 februari 2020, 10:35 Ik denk dat we realistisch moeten zijn en je de best case buiten beschouwing mag laten.
Zelfde formule gevraagd bij Fortis, de 1/1/1 maar dan zaten ze op een rente van 1,24%, axa heeft de formule 15/5/5 niet in de aanbieding.
Hoeveel quotiteit is deze lening? Mooie tarieven hoor!
Q= 88,5%
Ondertussen beslist dat we voor axa gaan, ze hebben als extra op de schuldsaldo nog een korting gegeven van bijna 1000 pp (100%)
Ondertussen beslist dat we voor axa gaan, ze hebben als extra op de schuldsaldo nog een korting gegeven van bijna 1000 pp (100%)