Tankkaart zelfstandige
-
- Newbie
- Contacteer:
Tankkaart zelfstandige
Ik zoek momenteel tankkaart met de hoogste diesel korting.
Men raadt mij Gabriels aan. Er is een tankstation vlakbij mijn woning van Gabriels ook.
Of zijn er betere kortingen te vinden ergens?
+- 2500l diesel per jaar.
Men raadt mij Gabriels aan. Er is een tankstation vlakbij mijn woning van Gabriels ook.
Of zijn er betere kortingen te vinden ergens?
+- 2500l diesel per jaar.
Re: Tankkaart zelfstandige
De tijd dat ik nog tankkaarten had werd er niet met kortingen gegoocheld. Om meer te zeggen : er was geen korting maar mijn verbruik was lager dan 2500 liter per maand.
Ik nam de kaarten gewoon omwille van de aftrekbaarheid en de makkelijker fakturatie. Laat nog eens weten wat het geworden is..
Ik nam de kaarten gewoon omwille van de aftrekbaarheid en de makkelijker fakturatie. Laat nog eens weten wat het geworden is..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Q8 Liberty Card
De goedkoopste benzine/diesel prijs is daarom niet de voordeligste.
Het ene merk verbruikt meer liter per 100km dan het andere.. Is al meermaals aangetoond.
De goedkoopste benzine/diesel prijs is daarom niet de voordeligste.
Het ene merk verbruikt meer liter per 100km dan het andere.. Is al meermaals aangetoond.
Hey Ludo, dit interesseert mij ook wel.Welke was volgens die onderzoeken dan de beste leverancier?
momenteel ook bij Gabriels, zit meestal toch het goedkoopst in mijn regio, maar geen idee of er zijn die minder L/km verbruiken.
Waarom niet gewoon de bonnetjes bijhouden en zelf kiezen waar je tankt? Zeker voor een eenmanszaak oid toch de eenvoudigste en goedkoopste oplossing?
Om de btw op een aankoop officieel en correct te mogen aftrekken als kost dien je in het bezit te zijn van een conforme factuur. Als je gaat tanken en als bewijs daarvan in de boekhouding slechts een tankbonnetje opneemt, is dat niet voldoende om de btw af te trekken. Doe je dit toch, dan riskeer je boetes en interesten wanneer bij een controle de afgetrokken btw wordt verworpen.
Aha ok, ik ben niet btw-plichtig vandaar de onduidelijkheid. Dank voor de aanvulling.
Houdt ook in dat je bij x leveranciers elke maand je bonnetjes gaat afgeven en dan een faktuur vraagt voor die aankopen. Als je dat op 3 plaatsen moet doen , elke maand... Per jaar 36 keer gaan 'schooien', steekt tegen.
36 postzegels en brieven..... Pffffff
Ik liep liever met een tankkaart rond van een merk of 3 -4.
Gewoon een pak minder moeite. Ik kreeg geen korting maar het kostte me niets.
36 postzegels en brieven..... Pffffff
Ik liep liever met een tankkaart rond van een merk of 3 -4.
Gewoon een pak minder moeite. Ik kreeg geen korting maar het kostte me niets.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 19 februari 2020, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit bij Total - 10 cent korting per liter bij je "favoriet" tankstation. Zeker niet de goedkoopste, maar wel een uitgebreid netwerk en een gratis bijstandsverzekering die me al een paar keer gered heeft 

Lukoil kan een oplossing zijn als je geen tankkaart wilt. Zo deed ik het nadat ik mijn tankkaarten (vooral de criminele bedrijven achter die kaarten) buitengesjot had. De factuur zelf komt van de hoofdvestiging (rolt gewoon uit de printer bij verdeler) en de verdeler stempelt af. Ik tankte meestal bij dezelfde, die me ook de factuur maakte, maar soms tankte ik bij een andere Lukoil 200km verder, dat bonnetje kon zonder probleem op die ene maandelijkse factuur. Wel je bonnetjes van de maand goed bijhouden, als dat een probleem is ben je misschien beter met een tankkaart. Is voor mij een aantal jaren geleden nu, maar ik denk dat ze nog steeds zo werken. Wel zorgen dat je iedere maand voor de 15de je factuur hebt als je de BTW wilt terugvorderen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
GreenDean schreef: ↑19 februari 2020, 21:41 Lukoil kan een oplossing zijn als je geen tankkaart wilt. Zo deed ik het nadat ik mijn tankkaarten (vooral de criminele bedrijven achter die kaarten) buitengesjot had. De factuur zelf komt van de hoofdvestiging (rolt gewoon uit de printer bij verdeler) en de verdeler stempelt af. Ik tankte meestal bij dezelfde, die me ook de factuur maakte, maar soms tankte ik bij een andere Lukoil 200km verder, dat bonnetje kon zonder probleem op die ene maandelijkse factuur. Wel je bonnetjes van de maand goed bijhouden, als dat een probleem is ben je misschien beter met een tankkaart. Is voor mij een aantal jaren geleden nu, maar ik denk dat ze nog steeds zo werken. Wel zorgen dat je iedere maand voor de 15de je factuur hebt als je de BTW wilt terugvorderen.
Om btw te recupereren moet voldaan zijn aan 2 voorwaarden
1. Het tegoed moet groot genoeg zijn
Als je een kwartaalaangifte indient, moet het bedrag waar je recht op hebt minstens 615 euro zijn. Bij een maandaangifte is dat zelfs 1.450 euro. Het vierde kwartaal is een uitzondering: het tegoed moet dan slechts 245 euro bedragen. Ook als je een maandaangifte indient, volstaat in december een btw-verschil van 245 euro.
2. Je moet expliciet om de teruggave vragen
Helemaal juist, Ludo. En de prestaties van vorige maand moeten vóór de 15 van deze maand gefactureerd zijn, anders voldoe je niet aan de BTW-wetgeving.
In feite moet je dus aan 3 voorwaarden voldoen, buiten alle andere die in de wet staan.
Voor de duidelijkheid: je kan niet in januari tanken, je bonnetjes bijhouden en in maart een factuur laten maken. Deze factuur wordt er bij een controle uitgesjot met alle gevolgen van dien. De bonnetjes van januari moeten vóór 15 februari gefactureerd worden. Of je vraagt een factuur iedere keer je tankt, daar gaan ze heel blij mee zijn in dat tankstation. Ze zijn trouwens wettelijk verplicht je een factuur uit te reiken als je daarom vraagt, want ze durven wel eens weigeren.
In feite moet je dus aan 3 voorwaarden voldoen, buiten alle andere die in de wet staan.
Voor de duidelijkheid: je kan niet in januari tanken, je bonnetjes bijhouden en in maart een factuur laten maken. Deze factuur wordt er bij een controle uitgesjot met alle gevolgen van dien. De bonnetjes van januari moeten vóór 15 februari gefactureerd worden. Of je vraagt een factuur iedere keer je tankt, daar gaan ze heel blij mee zijn in dat tankstation. Ze zijn trouwens wettelijk verplicht je een factuur uit te reiken als je daarom vraagt, want ze durven wel eens weigeren.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
https://hybridcard.octaplus.be/nl/parti ... ePEALw_wcB
Ik krijg tot 12 cent korting op de officiële prijs. (hangt af waar ik tank)
Ik krijg tot 12 cent korting op de officiële prijs. (hangt af waar ik tank)
Er zijn streken waar je standaard aan de pomp vaak al 8 of 10 cent korting aan de pomp krijgt op de officiële prijs. Dan heb je er al direct minder aan, aan de tankkaart van één merk.
In mijn omgeving wisselt Avia wel eens af met DATS om de goedkoopste te zijn.
Erg streekgebonden allemaal ook. Om dat op te heffen is een tankkaart met korting dan weer wel goed.
In mijn omgeving wisselt Avia wel eens af met DATS om de goedkoopste te zijn.
Erg streekgebonden allemaal ook. Om dat op te heffen is een tankkaart met korting dan weer wel goed.
"Met de HybridCard Belgium, kan u tanken in 1.850 tankstations van de merken OCTA+, Esso, Lukoil, Q8, Texaco, Avia, Gabriëls, G&V, Maes, Power en DCB, een netwerk van grotere en kleinere kwaliteitsvolle tankstations."
Dus je krijgt tussen de 8 en de 12 cent op de officiële prijs.
m.a.w. je moet niet meer om/rondrijden om de goedkoopste te vinden (spaart tijd/geld)
je kan ook meer voorkeurmerk kiezen, terwijl je anders voor de laagste prijs kiest....
Maar moet toegeven....megaverschillen zijn het niet. 1-2 € op tank in vergelijking met een ander goedkoop station.