poll : gaat Belgie ook in lock-down
Re: poll : gaat Belgie ook in lock-down
https://vtm.be/voor-u-kom-ik-uit-mijn-kot
Voor u kom ik uit mijn kot !
Een actie van VTM ... Men zegge het voort !
Voor u kom ik uit mijn kot !
Een actie van VTM ... Men zegge het voort !
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
De essentie van de maatregelen is 'zo weinig mogelijk contact hebben met elkaar op minder dan 2m afstand'.CarpeNoctem schreef: ↑18 maart 2020, 21:00 Ik zou graag eens van één van de vele hysterici hier de verdediging van deze idiote maatregel horen?
Wat die pootaardappelen betreft: u kreeg een voorstel, maar ja als u niet meer dan 25 euro wil besteden, zal u nooit iets kunnen verkrijgen natuurlijk. Ofwel laat u het zo. Bereken in Excel wat het beste voor u uitkomt hé op middellange termijn...
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Zou het kunnen dat jijspaarfreakje schreef: ↑19 maart 2020, 03:25 De essentie van de maatregelen is 'zo weinig mogelijk contact hebben met elkaar op minder dan 2m afstand'.
Wat die pootaardappelen betreft: u kreeg een voorstel, maar ja als u niet meer dan 25 euro wil besteden, zal u nooit iets kunnen verkrijgen natuurlijk.
a) geen affiniteit hebt met (moes)tuinieren?
b) nog nooit een stap binnen hebt gezet in zo'n Aveve?
a) met €25 zet ik heel mijn perceel en dat van een paar buren vol aardappelen
b) die Aveves zijn open, en hadden alle drie maatregelen genomen om een overrompeling te vermijden. Het gaat er mij over dat gedeeltes van de winkel open waren en andere niet. Dus effectief de oppervlakte verkleind wat ervoor zorgde dat er meer mensen per vierkante meter rondlopen.
Zoiets lijkt mij enkel uit de koker van politici te kunnen komen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik reken mezelf niet tot de hysterici, anderen hebben misschien een andere mening, maar ik zal een poging wagen.CarpeNoctem schreef: ↑18 maart 2020, 21:00 Inderdaad. Ik zou graag eens van één van de vele hysterici hier de verdediging van deze idiote maatregel horen?
Onze politici zitten met een cerebrale palsy nu ze als kleine kinderen in een snoepwinkel miljarden mogen uitgeven. En geld uit het niets geeft natuurlijk een grotere buzz en high dan de sterkste drug.
Dit in analogie met Jordan Belfort in The Wolf of Wallstreet wanneer hij zo traag als hij maar kan zijn witte Ferrari naar huis rijdt. Hij denkt dat hij zonder krasje voor zijn deur parkeert. Als de politie hem komt oppakken blijkt dat de Ferrari helemaal in prak gereden is en realiseert hij zich dat hij geluk heeft gehad het er levend vanaf gebracht te hebben. En een nog groter geluk en mirakel dat hij niemand anders meegenomen heeft.
Dat geluk gaan wij als burgers niet hebben.
Niet echt een verdediging maar eerder de stelling dat onze excrementies niet anders doen dan ondoordachte, idiote maatregelen nemen. Als er paniek uitbreekt zijn we verder van huis dan dit virus ooit had gekund bij zelfs een veel hogere mortaliteit dan nu. Overheden zijn verantwoordelijk voor 99% van het menselijk lijden op deze planeet. Dat wordt nu, weer maar eens, pijnlijk duidelijk bevestigd.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Een foto zegt meer dan duizend woorden:
Nog los van het totale negeren van de social distancing die deze hoge heren wel aan het plebs opleggen zie je op de achtergrond ons Meyrem een orgasme krijgen.
Als het klopt dat een bevolking de leiders krijgt die het verdient zijn we blijkbaar toch wel een heel zwak volk.
Deze politiekers zijn dolblij dat ze weer iets gekregen hebben waar ze zich kunnen achter verstoppen. Nadat het uitmelken van de bankencrisis als reden voor niet-kloppende begrotingen toch wel wat uitgemolken begon te worden hebben ze nu een nieuwe uitvlucht: de corona-crisis. Het komende decennium zal het verder uitpersen van de Vlaming steeds weggemasseerd worden met: 't is de schuld van Corona. De sossen zitten een tijdje safe
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat zou er gebeuren als je gewoon een paar kleine aardappelen in de grond steekt ..uit een willekeurige zak van de Colruyt.CarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2020, 04:47 Zou het kunnen dat jij
Die schieten toch ook uit.. en geven dan een struik ?
Of ben ik mis.
Geen affiniteit met moestuinieren... Dat gebeurde hier in de familie door de oudere generatie en ik heb niet altijd alle tips onthouden (of geluisterd).
Dat gaat maar
-je weet niet altijd wat het is.
-ze zijn wsl behandeld met middelen tegen het schieten en dat wil je nu net wel. Ze zullen ook wel uitlopers vormen maar trager, dus meer kans op rotten.
-meer kans op (sneller) zieke planten
Je kan zelfs dikke knollen nemen en doorsnijden en dan planten om te vermijden dat je heel veel maar heel kleine aardappelen per plant krijgt
In geval van nood dus mogelijk
-je weet niet altijd wat het is.
-ze zijn wsl behandeld met middelen tegen het schieten en dat wil je nu net wel. Ze zullen ook wel uitlopers vormen maar trager, dus meer kans op rotten.
-meer kans op (sneller) zieke planten
Je kan zelfs dikke knollen nemen en doorsnijden en dan planten om te vermijden dat je heel veel maar heel kleine aardappelen per plant krijgt
In geval van nood dus mogelijk
Dat werkt gewoon. Als je goede grond hebt, krijg je gewoon dikke patatten na 4 of 5 maanden. Die remmings-chemicaliën zijn precies dat, eenmaal je een flink oog hebt, ben je vertrokken.haelewyn schreef: ↑19 maart 2020, 10:30 Wat zou er gebeuren als je gewoon een paar kleine aardappelen in de grond steekt ..uit een willekeurige zak van de Colruyt.
Of ben ik mis.
Geen affiniteit met moestuinieren... Dat gebeurde hier in de familie door de oudere generatie en ik heb niet altijd alle tips onthouden (of geluisterd).
Dat van die aardappelschillen en kleine patatjes is een fabeltje. Als ik een schil met een oog in de grond steek waar de kippen een jaar hebben rondgelopen, krijg ik ook daarvan dikke patatten. En nog beter waar je het konijnenmest en stro goed hebt laten verteren.
Je hebt er om allerlei redenen veel kleintjes tussen zitten, die gebruik je voor je volgende rondje. Je laat ze eerst ogen maken en uitschieten. Op een duistere (niet pikdonker), droge en koele plek leggen, werkt volgens mijn ervaring het beste. Maar wie ben ik?
Boeren hebben voor zover ik heb kunnen vaststellen minder van dat klein grut dan de hobby-tuinders, maar dat zijn ook professionals. De professionele vermeerderaars snijden (of misschien sneden, zal dat artikel eens zoeken*) de ogen uit met +/- 1 kubiek cm aardappel en bewaren dat droog tot het seizoen begint.
65 ton (jawel 65.000 kg) patatten op 1ha is heel goed geboerd. Zelf heb ik nooit zogoed kunnen 'boeren', ik mag blij zijn met 4 kg per m2.
Voor de resistentie en vooral de fun trek ik ook ieder jaar zaad en plant daar wat van, zonder succes tot nu toe. Het internet staat vol met mensen die dat doen, sommigen met succes blijkbaar en nieuwe, zeer resistente, aardappel variëteiten.
Nu allemaal de tuin in om die incompetente klojo's in Brussel een hak te zetten.
*https://www.researchgate.net/publicatio ... technology
Veel plezier, met de referenties erbij ben je wel een tijdje zoet.
Laatst gewijzigd door GreenDean op 19 maart 2020, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
Laatst gewijzigd door GreenDean op 19 maart 2020, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De Spaargidser in mij denkt al direct aan die aardappelen in vieren of in zessen snijden.
Zal eens zien of ik daarvoor mijn gazon ga omdoen. Een dagje over denken...
Het lijkt me een plezant en lonend werkje te zijn.
Kippenstront genoeg hier maar hij ligt iets te verspreid
Om de grond te voeden zou ik een halve emmer vol doen met 'grote boodschap' , aanlengen en laten rotten ergens ver in de hof. Geen idee of dat ook meer meststoffen kweekt, zoals bacterien.. Ik moet eens gaan googelen en Youtuben.
Men neme een schop en kruiwagen, en plante een paar vierkante meter aardappelen. Plezant en lonend, inderdaad. Het geeft ook een zekere voldoening te eten wat je zelf hebt doen groeien. Succes!
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Yip. Maar niet alleen van Corona. Ik zit in een soortgelijk geval. Lichte hoofdpijn en spierpijnen, 's avonds problemen met rillingen en soms zweten. Maar geen koorts, geen hoest, temperatuur OK en zuurstofsaturatie OK.
Normaal zou er bijna altijd gehoest (droge versie) moeten worden en zou je koorts moeten hebben. Ik denk dat we momenteel zo onder een spanning leven dat we soortgelijke symptomen gaan waarnemen zonder dat het Corona is.
Zoals je hier kan zien kan het ook prefect gewoon "stress" zijn. Het zou trouwens niet te verwonderen zijn, ik denk dat diegene die nu niet gestresseerd rond lopen héél dun gezaaid lopen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Toen ik nog veel jonger was en een behoorlijk groot stuk grond rond mijn villa had, heb ik mij ook eens gewaagd aan het zelf patatten planten.haelewyn schreef: ↑19 maart 2020, 10:30Wat zou er gebeuren als je gewoon een paar kleine aardappelen in de grond steekt ..uit een willekeurige zak van de Colruyt.CarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2020, 04:47 Zou het kunnen dat jij
Of ben ik mis.
Ik kocht 5 kg pootgoed aan 30 bef/kg.
Mijn opbrengst was 50 kg. Op dat moment kon je patatten kopen aan 3 bef/kg.
Bovendien kon ik algauw de helft van mijn opbrengst weggooien wegens gerot.
Tot zover mijn eerste stappen in de boerenstiel ...
Ik blijf tamelijk zen, hoor.Spruitekop schreef: Het zou trouwens niet te verwonderen zijn, ik denk dat diegene die nu niet gestresseerd rond lopen héél dun gezaaid lopen.
Zeker nu hier de workload al meer dan gehalveerd is.
Straks langs de keurslager, online besteld, vriezer wat aanvullen. Morgen na het werk langs de Collect & Go.
Daar merk ik wel dat je langer van te voor moet bestellen. Vroeger was dat gewoon 1 of 2 dagen, nu al bijna een week.
Komt allemaal goed. "Ons moe nie worrie nie" gelijk ze in den Afriek du Sud zeggen.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Zoals mijn collega-moestuiniers hier al verklaarden zijn de aardappelen uit de winkel behandeld om geen scheuten te geven.
Dus niet echt ideaal.
Mijn moestuintje is eerder beperkt en ik oogst onvoldoende aardappelen om het het hele jaar uit te zingen. Als mijn vrouw dan aardappelen van de supermarkt meebrengt zijn dat dan van die commerciële rassen die ik liever niet in mijn tuin plant.
Ik ga voor de biologische tuin, dus de commercieel minder interessante rassen.
In Nederland is het aanbod groter dan bij ons. Ik vrees dat ik nogmaals richting Sluis zal moeten trekken