'Deminor naar rechter in zaak Lehman Brothers'
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
'Deminor naar rechter in zaak Lehman Brothers'
Deminor heeft besloten naar de Brusselse rechtbank te trekken tegen Citibank en Deutsche Bank, in het kader van de producten van Lehman Brothers die beide banken verkochten.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: 'Deminor naar rechter in zaak Lehman Brothers'
Ik heb enkele dagen geleden in De Tijd gelezen dat de Min. van Justitie, St. De Clerck, dat gedupeerden van Citibank en DB nog tot einde van deze maand hebben om zich bij het gerecht als benadeelde persoon bekend te maken en dat hij snel een iniatief zou nemen om de betrokken te informeren.
Sp.a. kamerlid Hans Bonte zou zelfs willen dat de overheid zich in deze zaak burgerlijke partij stelt.
Zijn er al mensen die zich bij het gerecht als benadeelde persoon bekend gemaakt hebben ?
Wat is de procedure hiervoor en wat zijn de gevolgen (baten en kosten) ?
Met dank,
Mitch
Sp.a. kamerlid Hans Bonte zou zelfs willen dat de overheid zich in deze zaak burgerlijke partij stelt.
Zijn er al mensen die zich bij het gerecht als benadeelde persoon bekend gemaakt hebben ?
Met dank,
Mitch
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is volgens mijn informatie de Economische Inspectie (FOD Economie) die deze zaken na onderzoek van klachten van gedupeerden reeds heeft ingediend bij het gerecht. Ik zeg 'zaken' omdat het gaat over twee aparte procedures, dat tegen DB is ongeveer een maand later ingediend.Mitch schreef: Ik heb enkele dagen geleden in De Tijd gelezen dat de Min. van Justitie, St. De Clerck, dat gedupeerden van Citibank en DB nog tot einde van deze maand hebben om zich bij het gerecht als benadeelde persoon bekend te maken en dat hij snel een iniatief zou nemen om de betrokken te informeren.
Met dank,
Mitch
Volgens mij is een bekendmaking (in feite burgerlijke partijstelling in een strafzaak) bij (de griffie van) de rechtbank die deze zaak behandelt, gratis.
Nog een persoonlijke bedenking:
Ik zou willen dat de Heren Bonte en De Clerck dezelfde ijver aan de dag zouden leggen als het gaat over het KB inzake de nieuwe spaarregeling. Daar is het momenteel de wetgever zelf die nalaat overgangsmaatregelen te voorzien voor gegarandeerde rentevoeten en die zodoende de spaarder benadeelt.
-
Polis23
De aanvraag tot benadeelde persoon is gratis.
De burgerlijke partijstelling in een strafzaak kost 125 euro.
Dit alles, en nog veel meer, staat op de website van polis23 in het lang en het breed uitgelegd.
Ook nog dit: slachtoffers van Citibank en DB kunnen nog altijd gratis klacht indienen bij het parket dat deze zaken behandeld, en zich daarbij aansluiten.
De burgerlijke partijstelling in een strafzaak kost 125 euro.
Dit alles, en nog veel meer, staat op de website van polis23 in het lang en het breed uitgelegd.
Ook nog dit: slachtoffers van Citibank en DB kunnen nog altijd gratis klacht indienen bij het parket dat deze zaken behandeld, en zich daarbij aansluiten.
Laatst gewijzigd door Polis23 op 22 maart 2009, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.