Dividend uitbetalingen
TIP
Dividend uitbetalingen
Ascencio:
De agenda van de betaling van het dividend is als volgt :
5 februari 2020: Afknippen van de coupon n°17 (ex-date) die recht geeft op een brutodividend van 3,50 EUR
6 februari: Dividend record date
7 februari: Uitbetaling dividend in cash
De agenda van de betaling van het dividend is als volgt :
5 februari 2020: Afknippen van de coupon n°17 (ex-date) die recht geeft op een brutodividend van 3,50 EUR
6 februari: Dividend record date
7 februari: Uitbetaling dividend in cash
-
de stucker
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Dividend uitbetalingen
In 2020 wordt de winst van 2019 uitgekeerd via een dividend.
Ik vraag me af of bedrijven al rekening zullen houden met een verminderde winst in 2020 en zo het dividend van 2019 zullen verminderen?
Hoe groot is die kans?
Ik vraag me af of bedrijven al rekening zullen houden met een verminderde winst in 2020 en zo het dividend van 2019 zullen verminderen?
Hoe groot is die kans?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Die kans is er altijd, zeker inderdaad wanneer het bedrijf zijn winstdoelstellingen niet kan halen.
Zo, die dividenden was ik even uit het oog verloren. Een kleine - aangename - verrassing net toen ik zag dat het dividend van Total uitbetaald was.
Soit, ik ben er dus maar net mee bezig. Het is zo dat elk bedrijf een datum naar keuze selecteert om het dividend al dan niet uit te betalen?
Beste site om te checken is morningstar?
Declaratiedatum = datum waarop men vrijgeeft welk dividend gekoppeld wordt per aandeel?
Ex-Div = ?
Betaald = spreekt voor zich
Soit, ik ben er dus maar net mee bezig. Het is zo dat elk bedrijf een datum naar keuze selecteert om het dividend al dan niet uit te betalen?
Beste site om te checken is morningstar?
Declaratiedatum = datum waarop men vrijgeeft welk dividend gekoppeld wordt per aandeel?
Ex-Div = ?
Betaald = spreekt voor zich
Een duurzaam dividend VERWENT de kleine en de grote belegger.
-
anonymous9
Elk bedrijf bepaalt inderdaad een datum. De uitkering van een dividend moet wel door de Algemene Vergadering (van aandeelhouders) worden goedgekeurd.
Voor Belgische aandelen is de site van De Tijd ook niet slecht.Beste site om te checken is morningstar?
Inderdaad.Declaratiedatum = datum waarop men vrijgeeft welk dividend gekoppeld wordt per aandeel?
Dat is de datum waarop het dividendrecht wordt onthecht. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijze dezelfde datum te zijn waarop de aandeelhouders het dividend in handen krijgen. Een aandeel kan bijv. ex-dividend gaan op 10 mei, en de aandeelhouders krijgen bijv. pas het dividend op 17 mei uitbetaald. Diegenen die de aandelen dan op 10 mei bezaten krijgen het dividend uitgekeerd, zelfs als ze de aandelen verkopen voor ze dat dividend in handen krijgen. Omgekeerd geldt dit ook. In het hier gegeven voorbeeld krijgen de aandeelhouders die het aandeel pas kochten op bijv. 14 mei geen dividend uitgekeerd.Ex-Div = ?
Inderdaad, volgt uit voorgaande paragraaf.Betaald = spreekt voor zich
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 1 april 2020, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous9
Misschien is de term 'onthechting van het dividendrecht van het aandeel' beter dan 'uitkeren'?
-
anonymous9
-
anonymous9
Ik geef toe, het klinkt wat omslachtig, maar wellicht de beste manier om verwarring te voorkomen.
Beste bron van informatie is de website van het bedrijf zelf.
In uw geval: https://www.total.com/en/investors
Bij "shares en dividend" onder 2019:
Er is op 30 maart bij opening €0,68 geknipt en die is gisteren uitbetaald.
Op 1 juli krijg je nog eens hetzelfde
In uw geval: https://www.total.com/en/investors
Bij "shares en dividend" onder 2019:
Er is op 30 maart bij opening €0,68 geknipt en die is gisteren uitbetaald.
Op 1 juli krijg je nog eens hetzelfde
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Merci allemaal!