Petitie tegen de nieuwe spaarrichtlijn !
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
ldesiron
Petitie tegen de nieuwe spaarrichtlijn !
(nog maar in het frans - zou iemand vrijwilliger om het tekst in het nl te vertalen ?)
Je voudrais attirer ton attention sur un sujet qui me tient à coeur.
Si toi aussi tu y es sensible je t'encourage à aller signer la pétition et à faire suivre cet Email à tes contacts.
Adresse de la pétition : http://www.lapetition.be/petition.php?petid=4024
Pétition : Contre la nouvelle loi belge sur les Carnets d'épargne
La nouvelle loi sur les comptes épargne entrera en vigueur ce 1er Avril 2009.
Cette loi prévoit deux choses:
- La fusion des primes d'accroissement et de fidélité, ce qui en soit est une bonne chose (plus simple pour l'épargnant);
- La fixation du taux de base maximum. Celui-ci sera en effet plafonné à 3% ou au taux directeur de la Banque Centrale Européenne si ce dernier est plus élevé.
Il est évident qu'en plafonnant ainsi le taux de base, le législateur va fortement limiter la concurrence entre banques. C'est donc une entrave à la libre concurrence contre laquelle il y a lieu de s'insurger.
Cette pétition est destinée a être déposée devant le Parlement Européen.
Je voudrais attirer ton attention sur un sujet qui me tient à coeur.
Si toi aussi tu y es sensible je t'encourage à aller signer la pétition et à faire suivre cet Email à tes contacts.
Adresse de la pétition : http://www.lapetition.be/petition.php?petid=4024
Pétition : Contre la nouvelle loi belge sur les Carnets d'épargne
La nouvelle loi sur les comptes épargne entrera en vigueur ce 1er Avril 2009.
Cette loi prévoit deux choses:
- La fusion des primes d'accroissement et de fidélité, ce qui en soit est une bonne chose (plus simple pour l'épargnant);
- La fixation du taux de base maximum. Celui-ci sera en effet plafonné à 3% ou au taux directeur de la Banque Centrale Européenne si ce dernier est plus élevé.
Il est évident qu'en plafonnant ainsi le taux de base, le législateur va fortement limiter la concurrence entre banques. C'est donc une entrave à la libre concurrence contre laquelle il y a lieu de s'insurger.
Cette pétition est destinée a être déposée devant le Parlement Européen.
Re: Petitie tegen de nieuwe spaarrichtlijn !
(Zo letterlijk mogelijke vertaling!)
Ik wil je aandacht vestigen op een onderwerp dat me nauw aan het hart ligt.
Indien ook jij gezond verstand hebt, zou ik je willen aanmoedigen om de petitie te tekenen en deze mail naar je contacten door te sturen.
Adres voor de petitie: http://www.lapetition.be/petition.php?petid=4024
Petitie: Tegen de nieuwe Belgische wet op de spaarboekjes
De nieuwe wet op de spaarboekjes treedt in voege op 1 april 2009.
Deze wet voorziet in twee dingen:
- De fusie van de aangroei - en getrouwheidspremie, wat een goede zaak is (veel eenvoudiger voor de spaarder)
- Het vastleggen van de maximum basisrente. Deze zal inderdaad geplafonneerd worden op 3% of op het rentetarief van de Europese Centrale Bank indien dit laatste hoger is.
Het spreekt voor zich dat de wetgever door het begrenzen van de basisrente de concurrentie tussen de banken sterk beperkt. Dit is dus een belemmering van de vrije concurrentie waartegen het op zijn plaats is zich te verzetten.
Deze petitie is bestemd om bij het Europees Parlement afgeleverd te worden.
Ik wil je aandacht vestigen op een onderwerp dat me nauw aan het hart ligt.
Indien ook jij gezond verstand hebt, zou ik je willen aanmoedigen om de petitie te tekenen en deze mail naar je contacten door te sturen.
Adres voor de petitie: http://www.lapetition.be/petition.php?petid=4024
Petitie: Tegen de nieuwe Belgische wet op de spaarboekjes
De nieuwe wet op de spaarboekjes treedt in voege op 1 april 2009.
Deze wet voorziet in twee dingen:
- De fusie van de aangroei - en getrouwheidspremie, wat een goede zaak is (veel eenvoudiger voor de spaarder)
- Het vastleggen van de maximum basisrente. Deze zal inderdaad geplafonneerd worden op 3% of op het rentetarief van de Europese Centrale Bank indien dit laatste hoger is.
Het spreekt voor zich dat de wetgever door het begrenzen van de basisrente de concurrentie tussen de banken sterk beperkt. Dit is dus een belemmering van de vrije concurrentie waartegen het op zijn plaats is zich te verzetten.
Deze petitie is bestemd om bij het Europees Parlement afgeleverd te worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb reeds een poll geopend maanden geleden, net na het verschijnen van het nieuwe KB in het Staatsblad.
Je vindt deze poll hier.
Je vindt deze poll hier.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Allemaal een beetje aan de late kant zeker ?
Deze aanpassingen zijn al meer dan een half jaar bekend, en een week voor de start een petitie starten...
Deze aanpassingen zijn al meer dan een half jaar bekend, en een week voor de start een petitie starten...