Oppassen met zelfgemaakte of slechte kwaliteit mondmaskers
Oppassen met zelfgemaakte of slechte kwaliteit mondmaskers
Dit is geen fake news!!
Ik vind dat overheid iedereen hierover moet inlichten , dat er gevaar is bij dergelijke zelfgemaakte of foute bestaande mondmaskers.
Betreft mondmaskers met zeer slechte afvoering uitgeademde lucht!!
Wanneer uitgeademde lucht met kooldioxide slecht kan uitstromen via mondmasker zal elke keer bij inademen % kooldioxide terug naar longen voeren
Bij langdurig dragen van dergelijke slechte mondmaskers zal vermoeidheid/slaperigheid optreden door zuurstof armoede in bloed.
Stel ,je rust uit op een bank met dergelijk mondmaskers en je valt in slaap door zuurstof armoede , nadien in coma en dan...
Mag je iedere dokter navragen.
Ik vind dat overheid iedereen hierover moet inlichten , dat er gevaar is bij dergelijke zelfgemaakte of foute bestaande mondmaskers.
Betreft mondmaskers met zeer slechte afvoering uitgeademde lucht!!
Wanneer uitgeademde lucht met kooldioxide slecht kan uitstromen via mondmasker zal elke keer bij inademen % kooldioxide terug naar longen voeren
Bij langdurig dragen van dergelijke slechte mondmaskers zal vermoeidheid/slaperigheid optreden door zuurstof armoede in bloed.
Stel ,je rust uit op een bank met dergelijk mondmaskers en je valt in slaap door zuurstof armoede , nadien in coma en dan...
Mag je iedere dokter navragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Oppassen met zelfgemaakte of slechte kwaliteit mondmaskers
Ik moest onmiddellijk hieraan denken:

Bron? Vraag het gewoon aan je dokter.
Heb er nog, enkele jaren geleden in den Aldi gekocht.
Opdruk: Topcraft FFP2 EN149: 2001 + A1: 2009 Vic. Van Rompuy Belgium
Zouden ze goed zijn ? Kan ze u virtueel doorsturen.
Nog niet opgezet, omdat die Sjarel zei dat ze nutteloos zijn (nu vechten VS, D, FR en Can er om).
Ben kwaad op die zwanzer !
Opdruk: Topcraft FFP2 EN149: 2001 + A1: 2009 Vic. Van Rompuy Belgium
Zouden ze goed zijn ? Kan ze u virtueel doorsturen.
Nog niet opgezet, omdat die Sjarel zei dat ze nutteloos zijn (nu vechten VS, D, FR en Can er om).
Ben kwaad op die zwanzer !
Wat de meeste mensen vergeten is dat een mondmasker (chirurgisch, FFP2, FFP23) maar tijdelijke bescherming biedt! Een masker moet elke 4 tot 8 uur vervangen worden. Los van het feit dat je dus eigenlijk een zeer grote voorraad moet hebben om elke dag een masker te dragen, is er ook de moeilijkheid om van het masker af te blijven met je vingers.
Mondmaskers moeten vervangen worden omdat ze besmet kunnen zijn en dus en bron van contaminatie (kunnen) zijn. Je moet er inderdaad met je handen afblijven. Zoals je ook van je gezicht moet blijven als je geen masker draagt.DNE2018 schreef: ↑6 april 2020, 10:34 Wat de meeste mensen vergeten is dat een mondmasker (chirurgisch, FFP2, FFP23) maar tijdelijke bescherming biedt! Een masker moet elke 4 tot 8 uur vervangen worden. Los van het feit dat je dus eigenlijk een zeer grote voorraad moet hebben om elke dag een masker te dragen, is er ook de moeilijkheid om van het masker af te blijven met je vingers.
Maar met het de filterende capaciteit van het masker zelf is eigenlijk niets mis (buiten de besmetting). Dat masker blijft zijn werk doen. Wanneer de gebruiksaanwijzing van die FFP maskers stelt dat je ze na x uur/dagen moet vervangen, dan is dat omdat die normaal bedoeld voor stoffige omgevingen. Het stof verzadigt dan die maskers, hetgeen de ademhaling bemoeilijkt.
De virussen die eventueel opgevangen werden in je mondmasker blijven misschien een drietal dagen actief. Na drie dagen zijn die virussen dood. Logisch gezien kan je dus die maskers tegen Corona na een tijdje opnieuw gebruiken.
Op een covid-afdeling in een ziekenhuis zijn die maskers bijna per definitie besmet, en zal men ze weggooien (of terug steriel maken en beperkt hergebruiken). Ook omdat men "normaal" een voldoende stock heeft.
Maar Jan-met-de-pet die binnenkort met zijn FFP2 masker op het openbaar vervoer zit kan zijn masker na gebruik waarschijnlijk gewoon voorzichtig weghangen en drie dagen later opnieuw gebruiken zonder risico op besmetting.
Die gewone zelfgemaakte katoenen maskers (die voor de drager weinig zullen helpen, maar vooral voorkomen dat je anderen besmet) kan je ook gewoon in de wasmachine steken.
Don't try this at home. Ik ben geen expert.
Of maskers nu wel of niet werken is allemaal nogal irrelevant als je de foto's en filmpjes van politie-agenten en caissières ziet. Veel te veel mensen hebben het ding over de mond, terwijl de neus er bovenuit steekt.
"Ah wel... het heet ook mond-masker, he ?"
"Ah wel... het heet ook mond-masker, he ?"
-
- Newbie
- Contacteer:
Of ze nemen het af om te babbelen, want dat praat gemakkelijker...
Of ze raken het mondmasker aan aan de voorzijde, waar al die coronabeestjes zitten ...
...om vervolgens met hun handschoenen in hun ogen te wrijven of aan hun mond te komen.
Mondmaskers en handschoenen zijn niet gemaakt om de hele dag door te dragen, en zijn zeker niet gebruikt om te gebruiken zonder enige vorm van opleiding of gezond verstand. Ze geven een vals gevoel van veiligheid om deze manier.
Misschien zou de regering daar es wat meer educatie rond moeten geven (ipv een robbertje spierballen rollen over hoe ver je nu precies van je huis mag wegfietsen
)
Of ze raken het mondmasker aan aan de voorzijde, waar al die coronabeestjes zitten ...
...om vervolgens met hun handschoenen in hun ogen te wrijven of aan hun mond te komen.
Mondmaskers en handschoenen zijn niet gemaakt om de hele dag door te dragen, en zijn zeker niet gebruikt om te gebruiken zonder enige vorm van opleiding of gezond verstand. Ze geven een vals gevoel van veiligheid om deze manier.
Misschien zou de regering daar es wat meer educatie rond moeten geven (ipv een robbertje spierballen rollen over hoe ver je nu precies van je huis mag wegfietsen

MNM.
Geen of zelf MondNeusMasker maken ??
Simpel, iedereen heeft de materialen, duurt 3 minuten.
Sluit wel goed aan, beter dan de simpele mondmaskers die ik heb liggen.
Zelf kan ik niet testen of de filtering voldoende is (corona), maar om een stoffige karwei uit te voeren zou ik dit wel te gebruiken.
Gebruiken op eigen verantwoording.
"Vraag het gewoon aan je dokter."

Geen of zelf MondNeusMasker maken ??
Simpel, iedereen heeft de materialen, duurt 3 minuten.
Sluit wel goed aan, beter dan de simpele mondmaskers die ik heb liggen.
Zelf kan ik niet testen of de filtering voldoende is (corona), maar om een stoffige karwei uit te voeren zou ik dit wel te gebruiken.
Gebruiken op eigen verantwoording.
"Vraag het gewoon aan je dokter."