Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Rabo,waarom minder interest geven dan bv fortis bank??

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
chukky2
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer chukky2
Verstuur privébericht

Rabo,waarom minder interest geven dan bv fortis bank??

• Citeer

Bericht door chukky2 » 23 maart 2009, 18:39

Tot mijn grote spijt moet ik vaststellen dat jullie minder gaan geven vanaf 1 april dan grootbanken gelijk fortis enz...

Ik hoop dat dit een 1 april grap gaat zijn ofwel bij jullie ofwel bij fortis ::)

een altijd rabo believer geweest

david78
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer david78
Verstuur privébericht

Re: Rabo,waarom minder interest geven dan bv fortis bank??

• Citeer

Bericht door david78 » 23 maart 2009, 19:40

Ik begrijp overigens niet dat die maar 2% is terwijl wettelijk 3% zal toegelaten worden én de Nederlandse Rabobank wel een hogere rente kan aanbieden...

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
pol

• Citeer

Bericht door pol » 23 maart 2009, 19:43

dcm78 schreef: Ik begrijp overigens niet dat die maar 2% is terwijl wettelijk 3% zal toegelaten worden én de Nederlandse Rabobank wel een hogere rente kan aanbieden...
Nederlandse...... ;)

Predah
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Predah
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Predah » 24 maart 2009, 10:00

karel schreef:
chukky2 schreef: Tot mijn grote spijt moet ik vaststellen dat jullie minder gaan geven vanaf 1 april dan grootbanken gelijk fortis enz...

Ik hoop dat dit een 1 april grap gaat zijn ofwel bij jullie ofwel bij fortis ::)

een altijd rabo believer geweest
Fortis bestaat dankzij miljoenen belastinggeld

Rabobank voert zijn eigen onafhankelijke koers en is winstgevend.

Twee keer nadenken waarom zij een rente geeft die meer aanleunt bij de euribor... ?
Ik ben nu geen fortis klant, maar als fortis mijn gewone bank zou zijn, weet ik waar ik mijn spaargeld zou plaatsen, belastinggeld of geen belastinggeld...

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 25 maart 2009, 10:54

Het is onze overtuiging dat een gezonde bank zoals Rabobank.be een gezonde rentepolitiek moet voeren. Dit houdt in dat onze rentevoeten conform de marktsituatie zijn.
Zoals u allicht weet is de huidige ECB-rente na diverse dalingen nog amper 1,5%.
Er zullen altijd banken zijn die met zo sterk mogelijke promoties zullen uitpakken. Rabobank.be heeft zich ook nooit willen onderscheiden als de ultieme prijsbreker. Wij onderscheiden ons wèl door reeds meer dan 5 jaar een permanent hoge basisrente te bieden. Rabobank is tevens de enige particuliere bank in de Benelux met de hoogst mogelijke kredietwaardigheid (AAA) en een garantie voor de veiligheid van uw geld.
Een rentevoet die veel hoger ligt dan wat de markt eigenlijk toelaat is uiteindelijk niet gezond voor een bank, en op termijn dus ook niet voor de klant. Een manier om dit probleem op te lossen is twee rekeningen creëren. Eén voor de minder alerte klant die niet steeds kijkt of zijn spaargeld nog wel aan de beste voorwaarden staat en één voor de alerte klanten die steeds op zoek zijn naar het hoogste rendement. Op die manier financiert de eerste (grote) groep de tweede groep. Bij Rabobank.be vinden we dat niet fair. Bij ons geniet iedereen van dezelfde rente. Bij ons moet u niet alert zijn om te zien of u nog wel op de beste rekening spaart.
Wij zijn er eveneens van overtuigd dat de meeste banken, gezien de ingrijpende daling, op korte termijn hun rentevergoedingen verder zullen herzien.
Intussen hebben reeds heel wat banken rentedalingen doorgevoerd of rentedalingen aangekondigd. Verwacht wordt dat deze trend nog even door zal zetten.

MoneyPenny

• Citeer

Bericht door MoneyPenny » 25 maart 2009, 12:20

Rabobank.be = oplichters

Mijn ouders (70+) hebben een spaarrekening bij rabobank.be en hebben hierop geld vast gezet, ik geloof voor een half jaar.
Na het verstrijken van de vaste periode wordt deze stilzwijgend verlengd.

De rente daarentegen is voor de volgende rente vaste periode bijna nihil.
0,5%.

Mensen let op voor je met ze in zee gaat en reageer allert als je hier je geld vast zet.
Ik vind dit pure oplichting, kleine lettertjes of niet.

Kunnen ze wel een AAA rating hebben, maar fatsoen hebben ze niet.

mouche
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mouche » 25 maart 2009, 12:25

MoneyPenny schreef: Rabobank.be = oplichters

Mijn ouders (70+) hebben een spaarrekening bij rabobank.be en hebben hierop geld vast gezet, ik geloof voor een half jaar.

0,5%.

Mensen let op voor je met ze in zee gaat en reageer allert als je hier je geld vast zet.

Je kan bij Rabobank geen stilzwijgende verlenging aangaan van je termijnrekening. Er wordt duidelijk de keuze gegeven bij aanvang van wat je na afloop met het geld wenst te doen! Herbeleggen of te laten storten op één van je rekeningen.
Er is zeker geen sprake van kleine lettertjes, wel van gewoon te lezen wat er staat!

Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met mijn termijrekeningen gehad.

Lanius
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Lanius
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lanius » 25 maart 2009, 12:29

ik geloof er eigenlijk ook nauwelijks iets van. Waarschijnlijk een paar verkeerde beslissingen genomen en als het niet goed zit, dan maar de schuld afschuiven op rabobank.

JurgenG

• Citeer

Bericht door JurgenG » 25 maart 2009, 12:34

Kan eerst en vooral geen spaarrekening zijn, daar kan je geen geld op 'vast' zetten...

Als het een termijnrekening is wordt bij ingeven op de beveiligde site expliciet gevraagd of het verlengd mag worden of niet.

Spijtig dat met een eerste bericht gebruikers op een forum mensen door het slijk gaan halen.

Ben zelf al jaren tevreden over rabo.be

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 25 maart 2009, 13:12

0,5%.

Volgens mij vergist u zich in een aantal zaken en misschien ook van bank.

1: Geld vastzetten op een spaarrekening kan niet. Een spaarrekening dient net als spaarproduct voor middelen waar u steeds aan wil kunnen.

2: Op een spaarrekening geldt steeds de rente van de dag en de rente wordt ook op dagbasis berekend. Vroeger was dit enkel de basisrente met een symbolische aangroei of getrouwheidspremie, vanaf 1 april worden wij verplicht om met een getrouwheidspremie te werken die minimaal 25% van de basisrente is. Op het vlak van getrouwheidspremie geldt dat steeds de getrouwheidspremie wordt toegepast die van toepassing was op de dag van storting of op de dag dat de getrouwheidspremie aan een nieuwe periode begint.

3: Op basis van wat u schrijft ga ik ervan uit dat uw ouders een termijnrekening hebben gekozen. Bij deze rekening kan men bij het aangaan van de rekening zelf aangeven of deze automatisch moet worden vernieuwd. Indien men hiervoor opteert dan gebeurt de hernieuwing aan de rente die geldt op de dag van hernieuwing. De rente op 6 maand heeft nog nooit zo laag gestaan als nu en vandaag is deze 1,21% Een hernieuwing aan 0,5% is dus onmogelijk (bij Rabobank.be)

4: Los van wat er juist gebeurt is, is het duidelijk dat er iets is misgelopen in de relatie tussen Rabobank.be en u (of uw ouders) het lijkt mij dan ook aangewezen om ons contactcenter op 03/289 28 88 of via info@rabobank.be te contacteren dan kunnen wij nagaan waar het misverstand is ontstaan.

5: Ik wil graag de mensen die wel al ervaring hebben gehad met de manier waarop Rabobank.be werkt en weten waarvoor wij staan, bedanken voor de verdediging die ze hier op hen hebben genomen.

JurgenG

• Citeer

Bericht door JurgenG » 25 maart 2009, 13:36

Rabobank.be schreef:5: Ik wil graag de mensen die wel al ervaring hebben gehad met de manier waarop Rabobank.be werkt en weten waarvoor wij staan, bedanken voor de verdediging die ze hier op hen hebben genomen.
Krijg ik dan nu zo'n Rabo fietskostuumpje?  ;) ;) ;)

pol

• Citeer

Bericht door pol » 25 maart 2009, 15:51

Rabobank.be schreef:

0,5%.

Volgens mij vergist u zich in een aantal zaken en misschien ook van bank.

1: Geld vastzetten op een spaarrekening kan niet. Een spaarrekening dient net als spaarproduct voor middelen waar u steeds aan wil kunnen.

2: Op een spaarrekening geldt steeds de rente van de dag en de rente wordt ook op dagbasis berekend. Vroeger was dit enkel de basisrente met een symbolische aangroei of getrouwheidspremie, vanaf 1 april worden wij verplicht om met een getrouwheidspremie te werken die minimaal 25% van de basisrente is. Op het vlak van getrouwheidspremie geldt dat steeds de getrouwheidspremie wordt toegepast die van toepassing was op de dag van storting of op de dag dat de getrouwheidspremie aan een nieuwe periode begint.

3: Op basis van wat u schrijft ga ik ervan uit dat uw ouders een termijnrekening hebben gekozen. Bij deze rekening kan men bij het aangaan van de rekening zelf aangeven of deze automatisch moet worden vernieuwd. Indien men hiervoor opteert dan gebeurt de hernieuwing aan de rente die geldt op de dag van hernieuwing. De rente op 6 maand heeft nog nooit zo laag gestaan als nu en vandaag is deze 1,21% Een hernieuwing aan 0,5% is dus onmogelijk (bij Rabobank.be)

4: Los van wat er juist gebeurt is, is het duidelijk dat er iets is misgelopen in de relatie tussen Rabobank.be en u (of uw ouders) het lijkt mij dan ook aangewezen om ons contactcenter op 03/289 28 88 of via info@rabobank.be te contacteren dan kunnen wij nagaan waar het misverstand is ontstaan.

5: Ik wil graag de mensen die wel al ervaring hebben gehad met de manier waarop Rabobank.be werkt en weten waarvoor wij staan, bedanken voor de verdediging die ze hier op hen hebben genomen.
Idem bij Credit Europe.

Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be

• Citeer

Bericht door Rabobank.be » 25 maart 2009, 15:54

pol schreef: Idem bij Credit Europe.
Hallo Pol,

Uw reactie is ons niet geheel duidelijk. Wat bedoelt u juist met idem bij Credit Europe?

alegria
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer alegria
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door alegria » 25 maart 2009, 16:10

Rabo verlaagt van 3% naar 2 % op het spaarboekje. De getrouwheidspremie die bv. verkegen wordt in maart 2010, wordt pas gestort op 1 januari 2011. Het geld van de getrouwheidspremie brengt dus diverse maanden niets op.
Ik ben zeer ontgoocheld. De bank die zo stoeft met haar kredietwaardigheid, maar inderdaad nu dezelfde rente als de grootbanken biedt.
Ik ben weer overgestapt naar Ethias First. Je betaalt er enkel een éénmalige 1,1 % wettelijke bijdrage + jaarlijks 12,39 euro beheerskost. De voordelen ? Gegarandeerde rente (nu 3% en die wordt vastgeklikt), geen roerende voorheffing te betalen. Dit zijn pluspunten die we niet uit het oog mogen verliezen en interessanter zijn dan bv. termijnrekeningen.  Nog een klein jaar en ik heb met mijn contract de termijn van 8 jaar bereikt. Maar ik laat het geld staan, gezien de rente levenslang gegarandeerd blijft, alsook dat je na die 8 jaar ook geen roerende voorheffing betaalt. Ik ben na die 8 jaar in de mogelijkheid om geld in schijfjes op te vragen mocht dit toch nodig zijn. Anders blijft dit mijn spaarpotje voor mijn oude dag, want pensioen ?

pol

• Citeer

Bericht door pol » 25 maart 2009, 16:35

Rabobank.be schreef:
pol schreef: Idem bij Credit Europe.
Hallo Pol,

Uw reactie is ons niet geheel duidelijk. Wat bedoelt u juist met idem bij Credit Europe?
Ze hanteren dezelfde strategie bij een termijnrekening...
mvg,
Pol

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy